Katagoria: Porady, opublikowano: 02 września 2008


Koegel rozpoczyna ofensywę

Koegel rozpoczyna ofensywę

W firmie Koegel w ubiegłych latach zwracało się uwagę na zwiększanie zaufania klienta do firmy. Dziś producent naczep z Burtenbach rozpoczyna ofensywę, modernizując swe produkty. Rodzina naczep Foxx zostaje rozbudowana, Phoenixx zostaje wdrożony do produkcji seryjnej są to tylko dwa przykłady z wielu świadczące o ofensywie rynkowej Koegla. Nowością jest możliwość skompletowania naczep zgodnie ze specyfikacją zamówienia.
Na IAA Koegel przedstawi po raz pierwszy całą rodzinę produktów Foxx. Foxx jest pierwszą i dotychczas jedyną naczepą, którą można zamówić przez platformę internetową www.koegel-foxx.com . Rozwiązanie to wprowadzono z myślą o wygodzie zamawiającego, mając na uwadze atrakcyjną cenę i dobre wyposażenie naczepy. Klientowi przeważnie oferowane są osie Gigant, zawężono również możliwość wyboru w przypadku kół i systemu hamulcowego. Foxx oferowany był dotychczas w wersji standardowej (firanka Foxx CS). Na IAA spotkamy rozszerzoną rodzinę tych naczep o inne modele.

Koegel Foxx CC. Na IAA zaprezentowany zostanie Foxx CC (Container Carrier), jako podwozie do przewozu kontenerów z manualnie obsługiwanym wysuwem tylnym. Zobaczymy także przyczepę do przewozu systemów wymiennych, występującą pod nazwą Foxx SC (Swap Carrier). Współpracujące z tą naczepą systemy wymienne oznaczone są systemem Foxx SB (Swap Body). Wszystkie produkty Foxx oferowane są w korzystnej cenie. Charakteryzują się wytrzymałą budową, jednakże liczba opcji wyposażenia jest ograniczona.
Foxx CC wyposażony jest w łatwy i lekki w obsłudze manualny system wysuwu. Podwozie przyczepy nadaje się do przewozu kontenerów 20-, 30- czy 40-stopowych, także możliwy jest przewóz kontenerów w konfiguracji 2 x 20-stopowe czy 40-stopowych High Cube. Ramy pokryte są warstwą ceramiki i KTL, nakładanych w najnowszej technologii, zapewniających długą i skuteczną odporność na rdzę.
Podwozie kontenerowe Foxx CC produkowane jest od maja 2008 roku w nowo otwartej fabryce firmy w Stargardzie Szczecińskim.

Koegel Foxx SC. Praktyczne wyposażenie z zamontowanymi na stałe rolkami prowadzącymi i klapowo składanym ogranicznikiem w SC należy do standardowego wyposażenia, podobnie jak ceramiczna pokrywa ramy i KTL. Foxx SC seryjnie wyposażony jest w pionowy układ regulacji (wznios/opadanie) z 225 mm rezerwą. System może obsłużyć wszystkie standardowe mosty wymienne do długości 7,45 m, wsporniki osi umocowane są do ramy w sposób bezspawowy, wzmocniony tylny system przeciwnajazdowy już dziś odpowiada planowanym na jesień 2010 r. unijnym normom bezpieczeństwa 70/221/EWG. Koegel oferuje naczepy do systemów wymiennych wraz ze współpracującymi standardowymi mostami wymiennymi.
Koegel Foxx SB. W przypadku SB rzecz idzie o platformę wymienną z zabudową firanową z poręcznie odsuwanym dachem i aluminiowymi drzwiami portalowymi, zaopatrzonymi w potrójny, wyposażony w drążki obrotowe, system zamknięcia. Masa własna 2300 kg stawia Foxx SB w gronie najlżejszych tego rodzaju produktów na rynku. Solidne zabezpieczenie przed korozją jest kombinacją pokrycia w technologii Nano Ceramic i KTL. Naczepa nadaje się do transportu koleją i posiada certyfikaty dopuszczające do poruszania się z prędkością 140 km/h (wg normy bezpieczeństwa EN 12642XL).

Phoenixx w produkcji seryjnej. To, co przed dwoma laty zostało przedstawione jako projekt naczepa zbudowana z materiału opartego na włóknach węglowych, weszło do produkcji seryjnej (CFK). Phoenixx M55 to zaawansowana technologicznie, szczególnie lekka naczepa objętościowa z wysokością siodła 960 mm i wysokością załadunku wynoszącą 3 m. Masa własna naczepy wynosi tylko 5500 kg (w wyposażeniu podstawowym), oferując ponad tonę więcej masy załadunku w stosunku do porównywalnych produktów Mega. Zabudowa pojazdu bazuje na prototypie przedstawionym 2 lata temu. Z materiału CFK zbudowana jest ściana czołowa naczepy. Materiał zawierający włókna węglowe odznacza się ekstremalnie niską masa własną i wytrzymałością na obciążenia. W Phoenixx M55 po raz pierwszy zastosowano nowe osie dedykowane dla naczep Mega produkcji Koegla (Trax Mega).

Cargo Maxx Strong. W Hanowerze Koegel przedstawi nową generację swoich standardowych naczep plandekowych Cargo Maxx Strong. Prezentowana naczepa jest nie tylko o 300 kg lżejsza od swojej poprzedniczki, lecz również odznacza się bardziej wytrzymałą budową i zwiększoną powierzchnią załadunku. Nowa Cargo Maxx Strong przewidziana jest także na obciążenie siodła wynoszącego 15 t, zapewniając współpracę z 3-osiowymi ciągnikami siodłowymi. Koegel Cargo Maxx Strong pozwala zastosować wszystkie oferowane przez Koegla systemy mocowania ładunku: Steel Fix dla zabezpieczenia stalowych mat budowlanych, dłużyc czy części betonowych, Cargo Fix dla zabezpieczenia transportu cześć zamiennych, Paper Fix do mocowania rol papieru czy Safe Bax dla zabezpieczenia ładunków pozapaletowych. W wyposażeniu seryjnym naczepy Koegla wyposażone są w elektroniczny system stabilizacji RSS (dotyczy naczep oznaczonych symbolem Maxx) ze wzmocnionym tylnym zabezpieczeniem przeciwnajazdowym.
Podczas IAA 2008 zaprezentowany zostanie system oświetlenia naczepy z innowacyjnym design światła tylne, światła stop jak również kierunkowskazy w trwałej technice LED. Zwiedzającego stanowisko Koegla podczas IAA 2008 będzie mogło naprawdę zaskoczyć.

Zbigniew Witamborski

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This