Katagoria: Komentarz naczelnego


Artykuł z numeru: TRUCKauto 2016/3-4

Zawodówki powracają. I chwała Bogu

Czy zawodowego kierowcę można wyszkolić na wieczorowych kursach? Nie! Dlaczego zatem zawodowych kierowców szkoli się w różnych dziwnych firmach. Dobry przykład daje Volvo Truck i Gostynińskie Centrum Edukacyjne. Jak piszemy na następnej stronie, w Gostynińskim Centrum rusza nowy kierunek nauczania – kierowca-mechanik, który po latach wraca do programu szkół zawodowych. Kształcenie zawodowe było od lat […]

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2015/7-10

Za Niemcami pójdą inni

Sprawa płacy minimalnej dla kierowców rozlewa się po Europie. Niestety, nawet unijne rozstrzygnięcie niekorzystne dla Niemiec nie będzie w stanie zahamować tego procesu.

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2015/5-6

Dyskusja trwa, MiLoG się śmieje

Jeszcze miesiąc temu na stronach internetowych Ministerstwa Infrastruktury oraz resortu pracy tematem dominującym był MiLoG, czyli niemieckie przepisy o płacy minimalnej. Teraz nastała cisza.
Urzędnicy już zmęczyli się tą kwestią i rozmawiają z Niemcami o kompatybilności sieci kolejowej.

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2015/3-4

Zbigniew Witamborski: Czekają aż umrzemy

Państwo niemieckie jest sprytne. Wprowadziło ustawę o płacy minimalnej i poddało ją ocenie Komisji Europejskiej. A jak wiadomo to trwa. A w tym czasie spora część polskich, rodzinnych firm transportowych może po prostu zbankrutować, bo nie wytrzyma do czasu podjęcia decyzji przez stosowne organy Unii. Aby uniknąć wszelkich wątpliwości kanclerz Merkel mogła odwrócić bieg wydarzeń. Najpierw sąsiedzi zza zachodniej granicy powinni skierować swoje prawo wewnętrzne do unijnej konsultacji.

Zbyszek zdjęcie
Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2015/1-2

Zbigniew Witamborski: Megakumulacja problemów

8,5 euro za godzinę, „zawał” na Wschodzie, ryczałty za noclegi – nasza branża stoi przed wyzwaniami. Potrzebna jest pomoc natychmiastowa. ani premier Ewa Kopacz ogłosiła sukces w rozmowach z Niemcami na temat stawki płacy minimalnej w odniesieniu do polskich firm transportowych. Sukces to raczej lichy, bo jedna z najlepszych gałęzi polskiej gospodarki została obciążona nadmierną kumulacją problemów. Cóż z tego, że w kwestii niemieckiej płacy mamy za sobą kilkanaście innych państw Unii, skoro tylko my stanęliśmy okoniem i tylko my jesteśmy realną konkurencją dla firm transportowych naszego zachodniego sąsiada.

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/21-24

Zbigniew Witamborski: Czy to spisek, czy normalność?

Od 1 stycznia w Niemczech wchodzą w życie przepisy nakładające na pracodawców obowiązek wprowadzenia powszechnej płacy minimalnej. Jej wysokość ustalono na poziomie 8,50 euro brutto za godzinę. Czy polscy przewoźnicy będą musieli więcej płacić kierowcom, np. wykonującym kabotaż przy zachodniej granicy lub tym, którzy zostali oddelegowani do pracy w Niemczech?

Zbyszek zdjęcie
Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/19-20

Rosjanie działają, posłowie piszą dezyderaty

Rosyjskie embargo na unijne, czytaj polskie, produkty żywnościowe skutecznie „kosi” polskich przewoźników. 6 listopada Sejmowa Komisja Infrastruktury pod przewodnictwem Stanisława Żmijana ustaliła treść dezyderatu w sprawie dramatycznej sytuacji polskich przewoźników jeżdżących na Wschód. Po raz kolejny posłowie debatują, a Rosjanie działają.

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/15-16

Zbigniew Witamborski: Jak żyć w cieniu Putina?

Kolejne odsłony rosyjskiego embarga coraz mocniej dotykają polskich przewoźników i rolników. Czy to są frajerzy, czy tylko ofiary wielkiej polityki. Jak żyć, pani premier?

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/15-16

Zbigniew Witamborski: Jak żyć…?

Konflikt na Ukrainie przynosi wymierne straty nie tylko producentom warzyw i owoców. Sadownicy i producenci warzyw mogą liczyć na unijne odszkodowania, o czym przewoźnicy mogą tylko pomarzyć.

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/11-14

Zbigniew Witamborski: Z ryczałtami na bezrobocie

Wprawdzie nie znamy jeszcze uzasadnienia wyroku Sądu Najwyższego o obowiązku wypłacania kierowcom ryczałtów za nocleg spędzany w pojeździe, ale już wiadomo, że może wysadzić w powietrze naszą branżę. Wprawdzie w Polsce nie ma pojęcia precedensu, ale każdy sędzia Sądu Rejonowego przy orzekaniu będzie się opierać na wyroku SN.

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/9-10

Zbigniew Witamborski: BYD kontra Solaris, do przerwy 0:1

Krajowa Izba Odwoławcza uznała apelację spółki Solaris Bus&Coach od wyników przetargu na dostawę 10 autobusów elektrycznych dla Warszawy. W pojedynku Solaris kontra BYD po pierwszej połowie wygrywa firma z Bolechowa.

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/7-8

Zbigniew Witamborski: 10 lat w Unii To się opłaciło

Z perspektywy przedsiębiorców transportowych ostatnia dekada, nasza obecność w Unii, przyniosły same plusy. Tabor został gruntownie odświeżony, a sieć dróg w końcu zaczyna przypominać Europę.

Strona 1 z 3123