Katagoria: Telematyka, opublikowano: 11 lutego 2014


Renault Trucks: OPTIFLEET przekonuje skutecznością

Renault Trucks: OPTIFLEET przekonuje skutecznością

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/1-2

 

optifleet_2

 

Optifleet, system telematyczny oferowany przez Renault Trucks, umożliwiający zarządzanie flotą z jednego miejsca, cieszy się coraz większą popularnością wśród przewoźników.

 

Optifleet pomaga szybko podejmować decyzje i efektywnie zarządzać flotą. W obecnej rzeczywistości staje się niezbędnym narzędziem w rękach właścicieli i szefów firm transportowych, managerów flot i kierowców.

Pod koniec 2012 roku, po trzech miesiącach testów, Fanny Heimst, manager liczącej 200 pojazdów floty SITA Nord, była pod tak ogromnym wrażeniem skuteczności i łatwości w obsłudze Optifleet’a, że postanowiła zainstalować go w całej flocie! – W naszej firmie koszty paliwa stanowią 60 proc. ceny kosztu operacyjnego za kilometr – wyjaśnia Heimst. – Jest to więc znaczna korzyść finansowa. Od samego początku firma zaangażowała w ten projekt wszystkich kierowców. – Zaprosiliśmy do współpracy związki zawodowe, które wybrały kilku kierowców do przetestowania nowego urządzenia. Było dla nas ważne, aby wszyscy zaakceptowali ten system i nie mieli żadnych wątpliwości co do jego wiarygodności – dodaje. Po wdrożeniu systemu Optifleet, firma odnotowała oszczędności na poziomie 6 l/100 km. – Prowadzimy obecnie badania w grupie SITA mające na celu wprowadzenie systemu Optifleet do wszystkich pojazdów w północnym regionie, a w przyszłości na terenie całej Francji – podsumowuje Fanny Heimst.

 

Jak działa Optifleet ?

Optifleet umożliwia zlokalizowanie całej floty lub pojedynczego pojazdu, pobór danych technicznych, usprawnia komunikację z kierowcami, kontroluje ich czas pracy, analizuje styl jazdy oraz poziom zużycia paliwa w poszczególnych pojazdach i przez danego kierowcę. Celem tego narzędzia jest podniesienie wydajności floty oraz zredukowanie kosztów operacyjnych. W praktyce Optifleet to połączenie elektronicznego komputera zainstalowanego w pojeździe systemu telekomunikacyjnego przekazującego dane i strony internetowej gromadzącej te dane.

System składa się z 4 modułów, dzięki czemu może być dostosowany do potrzeb małych i dużych firm.
Pierwszy moduł „MAP” posiada funkcję geolokalizacji (w oparciu o Google Map API), lokalizuje pojazd w czasie rzeczywistym i analizuje historię trasy. Umożliwia zoptymalizowanie przejazdów, zmniejszenie pustych przejazdów i np. ku lepszemu zadowoleniu klienta daje możliwość ustalenia dokładnego terminu dostawy.

Drugi moduł „CHECK” dostarcza danych technicznych, monitoruje zużycie paliwa i styl jazdy kierowcy w poszczególnych pojazdach (również w różnych markach) i przez danych kierowców, co pozwala zoptymalizować koszty. Optifleet daje też możliwość stworzenia raportów dla klienta nt. zanieczyszczenia środowiska (np. emisji NOx i CO2).

Trzeci moduł „DRIVE” umożliwia kontrolę pracy kierowcy poprzez zapisanie historii z tachografu i karty pracy kierowcy, wszelkich naruszeń czasu jazdy/odpoczynku.

Czwarty moduł „LINK” to możliwość komunikacji właściciela pojazdu/zarządzającego flotą z kierowcami w czasie jazdy dzięki interfejsowi w tablicy rozdzielczej, wyposażonemu w bezprzewodową klawiaturę i przeglądarkę. W tym module tablicy dostępny jest „wirtualny instruktor nauki jazdy”.
Renault Trucks proponuje zryczałtowany abonament 15 euro/miesiąc za każdy moduł i za każdy pojazd, od dwóch modułów na czas nieokreślony.

System Optifleet już jest dostępny w większości krajów Europy, w tym także w Polsce.

Renault Trucks dzięki swoim dwóm uzupełniającym się ofertom Optifleet i Optifuel Infomax dostarcza narzędzia do pomiaru, analizy i zarządzania, dostosowane do każdego typu przedsiębiorstwa, zarówno do małych, jak i dużych flot. Narzędzia te doskonale sprawdzają się w różnych branżach: budowlanej, dystrybucyjnej czy też dalekobieżnej.

Opr. M. Mazur

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This