Katagoria: Targi, opublikowano: 26 czerwca 2008


Transportowe nowości w Poznaniu

Transportowe nowości w Poznaniu

Salon Logistyki, Transportu i Spedycji Transportu, to międzynarodowa impreza wystawiennicza, która odbywa się w czerwcu każdego roku w Poznaniu. Jest częścią targów ITM Polska.
W tegorocznej edycji wzięło udział ponad sześćdziesiąt firm. Odbyły się prezentacje w ramach tematu wiodącego, którym był publiczny i niepubliczny transport szynowy XXI wieku dla Polski. Spotkania i sympozja poświęcono m.in. otwartemu rynkowi transportu szynowego, pozyskiwaniu środków na modernizację i rozwój taboru i infrastruktury, transportowi kombinowanemu oraz przewozom kontenerowym.
W przewozach jak znalazł. Na stoiskach wielkopolskich firm: Cordstrap z Wysogotowa i Scan Pack z Poznania prezentowano m.in. worki powietrzne służące np. wypełnianiu wolnej powierzchni w ładowniach kontenerów. Wypełnia się nimi miejsca pomiędzy paletami lub pomiędzy paletą a burtą naczepy, bądź przyczepy. Są w stanie skutecznie zapełnić przestrzeń od 50 do 500 mm. Każdy z worków ma specjalny zaworek, którym pompuje się do wnętrza powietrze. Worki można stosować wielokrotnie. Innym z pokazanych na targach środków zabezpieczających ładunki są taśmy wykonane z tworzyw sztucznych, zastępujące w powodzeniem powszechnie wykorzystywane taśmy stalowe. Jak przekonywano, spadek naprężenia taśmy poliestrowej podczas kolejnych godzin i dni po zabezpieczeniu towaru jest nawet pięciokrotnie mniejszy niż stalówki.
Zamknięte i otwarte. Wagon kryty serii Haills typ 414K, to produkt ZNTK w Łapach. Jest to czteroosiowy, kryty wagon przeznaczony do przewozu ładunków na paletach, paczek, zwojów, a także wszelkich towarów wrażliwych na warunki atmosferyczne. Chodzi zatem o przewozy, które należy realizować w szczelnie zamkniętych komorach. Wagon waży 23 t, a ładowność, w zależności od klasy toru, to 41-59 t. Haills 414K może poruszać się z maksymalną prędkością 100 km/h. Inną nowością jest, wytwarzany w tej samej fabryce, wagon otwarty serii Eanos typu 447W. Służy do przewozu masowych produktów sypkich. Czteroosiówka ma maksymalną ładowność 67,5 t.
Ponadgabarytowa hossa. Wprawdzie przewoźnicy mają w Polsce sporo zmartwień, jednak ilość zleceń na usługi jest nadal spora. Tak jest np. w przypadku przewozów ponadgabarytowych. Przekonywali o tym przedstawiciele firmy V.D.Vlist Polen z Poznania. Zdaniem Jakuba Erpela z tej firmy, rośnie ostatnio zapotrzebowanie na przewozy ciężkich maszyn budowlanych i urządzeń przemysłowych. Do ich transportu potrzebne są ciągniki z wieloosiowymi naczepami niskopodwoziowymi.
Nowe platformy. W typowych ciężarówkach znajdują natomiast zastosowanie platformy załadowcze. Na rynku doszło ostatnio do interesującej fuzji. Oto niemiecka MBB Liftsystems została wchłonięta przez austriackiego potentata w dziedzinie dźwigów, firmę Palfinger. Na targach zadebiutowały zatem produkty nowej marki MBB Palfinger. Gama obejmuje zarówno windy dla aut dostawczych (np. 500 Minifix, o udźwigu 500 kg), jak wykorzystywane w ciężarówkach platformy 1000 K, czy 3000 K (1000 kg, 3000 kg). Zdaniem Henryka Muszałowskiego, z firmy EPD Świebodzin (dystrybutor platform MBB Palfinger), popularne windy podlegają stałej modernizacji. Udoskonalana jest hydraulika, zwiększa się bezpieczeństwo i komfort eksploatacji urządzeń.
Traktor do zadań specjalnych. Interesująco prezentował się też kolejny z targowych debiutantów, ciągnik C120, skonstruowany w Instytucie Pojazdów Szynowych Tabor w Poznaniu. Ten pojazd może się poruszać zarówno po szynach, jak i po drogach. Bazę stanowi seryjny traktor rolniczy, w tym przypadku Crystal Orion 13, który doposażono w szynowy układ jezdny oraz przedni i tylny system umożliwiający pchanie i holowanie. Pojazd znajduje zastosowanie w akcjach ratowniczych, może pełnić funkcję pługa odśnieżnego lub rozrzutnika piasku, jak również pojazdu służącego do przetaczania wagonów na bocznicach kolejowych.

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This