Katagoria: Targi, opublikowano: 30 listopada 2012


Nowy DAF XF na wiosnę z Euro 6

Nowy DAF XF na wiosnę z Euro 6

Jak tylko można to było ocenić podczas krótkiego kontaktu na stoisku DAF Trucks w czasie targów IAA w Hanowerze, Paccar udało się wyśmienite osiągnięcie w ciężkim europejskim segmencie pojazdów ciężarowych.

Sympatyczny pojazd flagowy
Zewnętrzny design całkowicie na nowo opracowanego przodu sprawia, że nowy XF jest atrakcyjny i funkcjonalny zarazem. Przy tym szczególnie ważna jest aerodynamika (mniejsze zużycie paliwa) oraz nowe czerpnie powietrza niezbędnego do chłodzenia.
W oczy rzuca się głównie nowa osłona chłodnicy razem z aluminiowymi częściami ozdobnymi, chromowana przesłona z emblematem DAF i nowy zderzak. Do tego dochodzi oświetlenie: XF jako pierwszy pojazd ciężarowy posiada nowego rodzaju grupy reflektorów z technologią LED. Reflektory LED dają najwyższą wydajność światła przy maksymalnej trwałości i minimalnym zużyciu energii. W połączeniu z innowacyjną technologią LED dostępny jest opcjonalny system czyszczenia reflektorów, który zintegrowany jest z nową grupą reflektorów. Kolejne cechy szczególne to nowe fartuchy błotnika, nowe fartuchy boczne, nowe odbijacze boczne z chwytami powietrza i nowy spoiler dachowy z wyjątkowym obszarem regulacji.
Punktem głównym przy tworzeniu nowego XF był przede wszystkim kierowca: dla niego istnieją teraz szczególne warunki pracy, odpoczynku i snu, między innymi dzięki całkowicie nowemu układowi tablicy rozdzielczej, nowemu siedzeniu, jeszcze większej leżance oraz licznym praktycznym schowkom.

Czysta jazda
W układzie napędowym DAF Trucks przywiązuje się do silników 12,9 l Paccar MX i prezentuje całkowicie nową generację silnika Euro 6 Paccar MX-13. Nowe silniki Euro 6 charakteryzują się połączeniem sprawdzonej najwyższej technologii z dużą ilością technicznych innowacji, jak wysokociśnieniowy wtrysk, turbosprężarka napędzana spalinami o zmiennej geometrii i intercooler. Zmyślna obróbka spalin powstaje z połączenia katalizatora DeNOx (z technologią SCR i AdBlue) i filtra cząstek stałych Diesel. Nowy MX-13 Euro 6 jest dostępny w wersjach 410 KM (300 kW), 460 KM (340 kW) i 510 KM (375 kW) i z maksymalnym momentem obrotowym od 2000 do 2500 Nm. Jak podaje DAF Trucks poziom zużycia paliwa leży w obszarze aktualnych silników Euro 5 ATe. Oprócz tego podniesiono trwałość (przebieg 1,6 miliona kilometrów) i dyspozycyjność pojazdu (interwały międzyprzeglądowe do 150000 km).
Dla układu napędowego Euro 6 do dyspozycji jest nowa skrzynia Paccar z 12 lub 16 biegami (manualna lub automatyczna) produkcji ZF. Do nowych funkcji automatycznej skrzyni biegów zalicza się EcoRoll i „Fast Shift”, które polepszają komfort jazdy oraz jeszcze bardziej obniżają zużycie paliwa i emisję CO2.
Adelbert Schwarz Światową premierą nowego XF DAF Trucks zrobił ogromną niespodziankę podczas targów IAA w Hanowerze. Rzecz jasna, że Paccar przygotował agregat na „6”.

Ściągnij cały artykul

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This