Katagoria: Targi, opublikowano: 09 września 2014


Mercedes-Benz: „Drużyna A” przeciera szlaki

Mercedes-Benz: „Drużyna A” przeciera szlaki

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/15-16

 

14C459_046


Goście stoiska Mercedes-Benz na targach w Hanowerze będą mogli na własne oczy zobaczyć nie tylko ciężarówkę jutra,
o której szeroko piszemy w numerze. Daimler zaprezentuje całą gamę swoich modeli.

 

 

Ponad 20 ciężarówek

W halach targowych 14/15 zwiedzający zobaczą również ponad 20 seryjnych pojazdów wszystkich serii modelowych, a na stoisku TechLane będą mogli sprawdzić, jakie technologie kryją się za wyjątkową efektywnością kosztową nowej generacji ciężarówek spod znaku trójramiennej gwiazdy. Najnowsze rozwiązania będzie też można sprawdzić na własnej skórze – w trakcie jazd testowych na placu treningowym w pobliskim Laatzen.

Nowy ciągnik siodłowy Actros SLT

Swój oficjalny debiut świętuje w Hanowerze nowy Actros SLT – ciągnik siodłowy do transportu ciężkiego. To ukoronowanie serii Actrosa, modelu, który zapoczątkował nową generację ciężarówek Mercedes-Benz, a dziś jest najpopularniejszą ciężarówką dalekobieżną na Starym Kontynencie. Actros SLT radzi sobie z całkowitą masą do 250 ton i kryje fascynujące rozwiązania technologiczne: innowacyjne turbosprzęgło z retarderem (TRC) łączy odporne na zużycie hydrauliczne sprzęgło rozruchowe z retarderem o wysokiej mocy hamowania, 16-stopniowa przekładnia Mercedes PowerShift 3 ze specjalnie opracowanym programem zmiany biegów zapewnia optymalny zakres przełożeń w każdym momencie, a za kabiną znajduje się imponująca wieża chłodnicza. Mercedes-Benz oferuje nowy ciągnik w szerokiej gamie konfiguracji osi, z Actrosem SLT 8×8 na czele – mocarną, 4-osiową ciężarówką z napędem na wszystkie koła.

Actros, Arocs, Antos i Atego – „drużyna A” w szczytowej formie

Po raz pierwszy razem podczas targów wystąpią cztery serie modelowe: Actros, Arocs, Antos i Atego. A wraz z nimi cała paleta nowości. Przykładowo, Actros lubuje się ostatnio w wyzywaniu innych na pojedynek. W 22 krajach Europy odbywają się obecnie „Pojedynki paliwowe”, w których Actros konkuruje z rywalami flotowymi w testach zużycia oleju napędowego w określonych warunkach. Obiecujemy: Actros to najbardziej efektywny kosztowo model, potrzebujący mniej paliwa od najbardziej oszczędnej ciężarówki w danej flocie. Jak dotychczas stoczył on pojedynki w ponad 300 flotach i zwyciężył w zdumiewającej liczbie 99 proc. przypadków. Średnio jego zużycie oleju napędowego jest o 10 proc. niższe od konkurencji.

Moc, trwałość i wydajność – od wywrotki do ciągnika siodłowego, Arocs ma wszystkie atrybuty niezbędne w ciężkich warunkach pracy na budowie. Również ten model jest opcjonalnie dostępny z turbosprzęgłem z retarderem, zapewniającym maksymalną nośność podczas operacji ruszania i manewrowania z ciężkimi ładunkami, wymagających wysokiego momentu obrotowego. Nowy „hydrauliczny napęd pomocniczy” (Hydraulic Auxiliary Drive – HAD) z dołączanymi silnikami w piastach przednich kół sprawdza się w zastosowaniach drogowych, w których okazjonalnie pojawia się potrzeba lepszej trakcji. Nowością w ofercie jest Arocs 6×4 z nisko zabudowaną kabiną, przydatny w miejscach, gdzie wysokość pojazdu ma kluczowe znaczenie. Arocsa można także zamówić z tempomatem Predictive Powertrain Control (PPC), który przy doborze przełożeń bierze pod uwagę ukształtowanie terenu – opcja ta szybko zwraca się podczas jazdy po utwardzonych drogach.

Mercedes-Benz Antos to pierwszy specjalista w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, a jednocześnie model uniwersalny – bogata oferta sprawia, że można go dostosować do indywidualnego profilu użytkowego. Wszechstronność Antosa zwiększa nowa, opcjonalna przednia oś z zawieszeniem pneumatycznym, przeznaczona głównie dla zestawów przeładunkowych. Umożliwia ona precyzyjną regulację wysokości ciężarówki stosownie do rodzaju naczepy.

Mercedes-Benz Atego to europejski lider w sektorze pojazdów dystrybucyjnych o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 do 16 ton. Jego odnowiona odmiana stanowi wzorzec pod względem jakości, niezawodności, kosztów napraw i utrzymania oraz długowieczności w segmencie ciężarówek wagi lekkiej i średniej. Podobnie jak Arocs, Atego będzie świętował swoją premierę właśnie w Hanowerze.

Fuso Canter z trzema układami napędowymi

Fuso jest pionierem w dziedzinie przyjaznych środowisku układów napędowych w sektorze pojazdów użytkowych. Nowy Fuso Canter E-Cell to najnowocześniejszy przykład w pełni elektrycznej, bezemisyjnej ciężarówki – ma silnik o mocy 150 KM, 100-kilometrowy zasięg, podwozie o ładowności około 3 ton i dopuszczalną masę całkowitą równą 6 t. Osiem Canterów E-Cell od roku przechodzi testy praktyczne w rękach klientów. Już od końca 2012 roku w Europie dostępny jest natomiast hybrydowy Canter Eco Hybrid, emitujący do 23 proc. mniej dwutlenku węgla i niewiele droższy od wersji spalinowej. Wysokoprężny Fuso Canter spełniający normę Euro VI odznacza się z kolei jeszcze niższym zużyciem paliwa i kosztami eksploatacji – dzięki standardowemu pakietowi Ecofficiency zużywa do 9 proc. mniej oleju napędowego. Dopuszczalna masa całkowita modelu wynosi teraz do 8,55 ton, a jego fabryczna oferta obejmuje nadwozie typu wywrotka oraz ze skrzynią ładunkową i udoskonaloną dodatkową odmianę z napędem na obie osie – Canter 4×4. Również Fuso Cantera będzie można zobaczyć podczas targów aut użytkowych w Hanowerze.

 

AM

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This