Katagoria: Targi, opublikowano: 08 grudnia 2012


Kögel prezentuje nowy Port 45 Multiplex

Kögel prezentuje nowy Port 45 Multiplex

Kögel podczas targów IAA Pojazdy Użytkowe zaprezentował nowe podwozie kontenerowe Port 45 Multiplex.

Podwozie saniowe o niskiej masie własnej (6210 kg) z masą całkowitą 41000 kg i naciskiem na siodło 14000 kg przeznaczone jest do transportu kontenerów 20- i 30-stopowych oraz kontenerów highcube 40- i 45-stopowych.
Zmienny rozstaw osi zapewnia optymalne rozłożenie ciężaru oraz większą masę na sprzęgu siodłowym przy transporcie ciężkich kontenerów 20-stopowych.
 Jako podwozie kontenerowe ekstraklasy Port wyróżnia się swoją wszechstronnością: przeznaczony do zastosowania w kombinowanym transporcie kontenerów, dysponuje ze swoją nowoczesną konstrukcją ekstradodatkami, które czynią ten produkt Kögel szczególnie przyjaznym dla użytkownika i elastycznym. Rama została tak zoptymalizowana, że dopuszcza również duże ciężary użytkowe przy maksymalnym stopniu bezpieczeństwa.
Wysokiej jakości materiały i niewielka masa własna od 6 t sprawiają, że Port to jeden z najbardziej niezawodnych i ekonomicznych środków transportu kontenerów.
Wariant przesuwnego podwozia na saniach (Multiplex) wyróżnia się optymalnym rozkładem obciążenia, oszczędnością czasu oraz załadunkiem i rozładunkiem powiązanym z tylną częścią pojazdu. Proces przesuwania gwarantuje 20 rolek, dzięki czemu możliwe jest bezproblemowe przesuwanie ciężkich kontenerów (30 t) również na trudnym podłożu. Dopracowany wysuw tylnej części z łożyskowanymi rolkami sprawia, że ten pojazd nadaje się do zastosowania w trudnych, codziennych warunkach.
Nowy Port 45 Multiplex zbiera bonusowe punkty za prostą i wygodną obsługę pneumatyki, którą uruchamia się guzikiem na konsoli operatorskiej. Osadzony na 20-łożyskowanych rolkach pneumatyczny wysuw posiada system awaryjnego zamykania. A to sprawia, że niezawodność jest jeszcze większa. Dla dłuższej żywotności tylny wysuw w Port 45 Multiplex posiada wysokiej jakości cylinder pneumatyczny zapobiegający uszkodzeniom. Masę zredukowano nie tylko poprzez lekką konstrukcję podwozia, ale także przez zamknięcia Flap Lock, dwa kilogramy lżejsze. Zamknięcia nie wymagają konserwacji i są przyjazne dla użytkownika.

Mechanizm przesuwu: pięć pozycji
W celu uzyskania lepszych walorów trakcyjnych oraz prostszego załadunku i rozładunku ciężkich kontenerów 20-stopowych rozstaw można regulować w dwóch pozycjach. Przy krótkim rozstawie osi kontener jest ustawiony do rozładunku i załadunku optymalnie równo z tyłu. W ten sposób zapewniony jest także zgodny z dyrektywą 96/53/EG nacisk na oś napędową o wartości przynajmniej 25 procent masy całkowitej pojazdu.
A dzięki tylnemu wysuwowi Port 45 Multiplex może przyjąć dwa kontenery 20-stopowe, jeden kontener 30-stopowy lub 40-stopowy kontener z tunelem. Kiedy tylny wysuw jest całkowicie wysunięty, można załadować 45-stopowy kontener z krótkim tunelem. Przy kompletnym wysuwie z tyłu i przodu możliwe jest przyjęcie 45-stopowego kontenera z tunelem.

Długotrwała ochrona przed korozją
Jak we wszystkich pojazdach Kögel także w Port 45 Multiplex cała rama pojazdu jest solidnie chroniona przez technologię powłoki nanoceramicznej z pokryciem KTL i lakierowaniem UV.
Nowy Kögel Port 45 Multiplex jest już dostępny, a jego młodszy brat, Port 40 Multiplex, w ulepszonej wersji ma być dostępny już pod koniec tego roku, 2012.

Opr. M. Mazur

Ściągnij cały artykul

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This