Katagoria: Targi, opublikowano: 02 listopada 2014


Kögel: Naczepy pełne niespodzianek

Kögel: Naczepy pełne  niespodzianek

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/17-18

 

Koegel_Mega_Hybrid_Schnellverschluss

 

Firma Kögel na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych IAA 2014 zaprezentowała kilka bardzo ciekawych pojazdów.

 

Pierwszym z nich był furgon Kögel Box – PurFerro quality. Zabudowa ze stabilnych paneli typu sandwicz PurFerro jest wykonywana w ośrodku projektowym firmy Kögel w Duingen. Zapewnia ona najwyższą jakość transportu, ochronę przed warunkami atmosferycznymi i kradzieżą. Furgon do transportu ładunków suchych z lekką izolacją to idealne rozwiązanie do transportu towarów wrażliwych na temperaturę, takich jak artykuły elektroniczne, farby, artykuły spożywcze, które muszą być chronione przed wpływami pogodowymi i bezpiecznie dotrzeć do celu.

Zabudowa typu furgon z lekką izolacją

Solidne podwozie z jednolitymi modułami, podzespołami, elementami konstrukcyjnymi firmy Kögel i niezmiennie wysoką jakością poradzi sobie z każdą rampą. Zabudowa typu furgon w modelu Kögel Box – PurFerro quality składa się z wysokiej jakości udoskonalonej specjalnej pianki, zapewniającej wysoki stopień izolacji i całkowicie bezfreonowej. Solidna i łatwa w pielęgnacji warstwa powłokowa paneli ze stali jest poza tym pokryta od zewnątrz twardą folią z PCW. Ściany o grubości 30 mm oraz izolacyjny dach własnej produkcji o grubości 40 mm są gwarancją doskonałej ochrony towarów wrażliwych na działanie temperatury. Odpowiednie oświetlenie wnętrza lekko izolowanego furgonu do transportu ładunków suchych zapewniają cztery zabudowane w dachu oprawy wewnętrzne światła LED z przełącznikami umieszczonymi poza furgonem. Podłoga z nadrukiem antypoślizgowym o grubości 30 mm wytrzyma nacisk wózków widłowych do 7200 kg; z tyłu posiada seryjnie strukturalną blachę stalową. Dodatkowo Kögel Box – PurFerro quality posiada seryjnie certyfikat zabezpieczenia ładunku wg DIN EN 12642 Code XL. Dzięki temu nadaje się szczególnie do transportu towarów drobnych i towaru na paletach.

Różnorodne wyposażenie indywidualne

Model Kögel Box – PurFerro quality jest dostępny z różnymi wersjami wyposażenia indywidualnego, do którego należy ogrzewanie obiegowe, szyny kotwowe wpuszczane na całej długości i wiele innych opcji pozwalających na spełnienie odmiennych wymagań na różnych obszarach zastosowania. Na IAA 2014 pokazano egzemplarz Kögel Box – PurFerro quality dwupiętrowy, wyposażony w szyny prowadzące i 23 belki ładunkowe – każda z nich ma nośność 1000 kg. Pozwala to na zmienny załadunek piętrowy 33 europalet o maksymalnym ciężarze po 670 kg na paletę. Pojazd pokazywany na IAA zamiast tylnych drzwi posiada zajmującą niewiele miejsca, mechaniczną bramę rolowaną, pozwalającą na szybkie przeładunki drobnych towarów.

Kögel Cool – PurFerro quality

Producent naczep z Burtenbach pokazał także nową, udoskonaloną wersję zaprezentowanej w roku 2012 naczepy Kögel Cool – PurFerro quality. Udoskonalona w szczegółach chłodnicza naczepa furgonowa klasy Premium jest produktem przeznaczonym nie tylko na potrzeby specyficznych rynków transportu żywności świeżej i głęboko mrożonej oraz produktów farmaceutycznych, gdyż różne opcje pozwalają również na jej uniwersalne zastosowanie.

Wygłuszająca konstrukcja podłogi aluminiowej pozwoliła na redukcję poziomu hałasu przy załadunku i rozładunku o 10 decybeli (dB) w porównaniu z poprzednim modelem. Zmniejszenie emisji hałasu to możliwość wykonywania dostaw poza zwyczajowymi godzinami otwarcia placówek.

Lepszą higienę oraz łatwiejsze czyszczenie obszaru podłogi zapewnia w naczepie zamknięte, zespawane koryto z aluminium. Zapobiega ono przedostawaniu się wilgoci do wnętrza substancji nośnych, co znacznie zwiększa żywotność i ekonomiczność naczepy chłodniczej. Naczepa oczywiście spełnia wymagania HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point) mające na celu ochronę zdrowia konsumentów w zakresie międzynarodowych transportów artykułów spożywczych wrażliwych na temperaturę. Ponadto nowa naczepa Kögel Cool – PurFerro quality odpowiada wymogom ATP-FRC.
Portal ze stali szlachetnej, łatwy w konserwacji i naprawach, w nowej wersji jest wyposażony w łatwą w wymianie, zoptymalizowaną poczwórną uszczelkę drzwiową i łatwe w wymianie zawiasy drzwi.

Zabudowa furgonowa naczepy Kögel Cool – PurFerro quality składa się z wysokiej jakości, udoskonalonej pianki specjalnej o wysokim stopniu izolacji, w pełni bezfreonowej. Solidna i łatwa w pielęgnacji stalowa warstwa powłokowa jest we wnętrzu pokryta twardymi foliami z PCW. Ściany o grubości 45 lub 65 mm, dach o grubości 85 mm oraz podłoga o grubości 125 mm (produkcja własna) zapewniają znaczne polepszenie współczynnika przenikania ciepła (wartości K). Dzięki tak wysokiej ochronie przed wpływem temperatury zmniejsza się zużycie energii oraz są redukowane koszty.

Dostępne opcjonalnie, zintegrowane w piance ścian szyny piętrowe i kotwowe sprawiają, że ich późniejszy montaż nie jest konieczny. Pomagają one kierowcy w szybkim i niezawodnym zabezpieczeniu ładunku. Poza tym pojazd posiada seryjny certyfikat zabezpieczenia ładunku wg DIN EN 12642 Code XL. Dzięki temu nadaje się w szczególności do transportu kształtowego sztuk towarów oraz towarów na paletach.

Naczepa Kögel Cool – PurFerro quality jest opcjonalnie wyposażona w system powietrza chłodzącego CLIMATEX. CLIMATEX składa się ze specjalnie uformowanej i perforowanej blachy ekranowej na ścianie czołowej oraz opatentowanej plandeki. Wycięta z boku i wyposażona w otwory blacha aluminiowa na ścianie czołowej chroni przed najechaniem i jest jednocześnie elementem dystansowym chroniącym ścianę czołową, przez co powietrze w przedniej strefie pojazdu jest odprowadzane w sposób precyzyjny. Z drugiej strony, stosując plandekę wentylacyjną w suficie, zapobiega się sytuacji, w której dopiero co schłodzone powietrze zostaje z powrotem zasysane do klimatyzatora, co pogorszyłoby efektywność chłodzenia.

W nowej naczepie Kögel Cool – PurFerro quality wbudowany jest system Telematics firmy Kögel. W ten sposób klienci Kögel uzyskują nowoczesny system telematyczny, pozwalający na dostęp w czasie rzeczywistym do danych o lokalizacji, danych chłodzenia, danych naczepy oraz danych EBS.

System szybkiego zamykania

Na targach IAA 2014 firma Kögel zaprezentowała, w jaki sposób – dzięki opcji systemu szybkiego zamykania – naczepa Mega pomaga sprostać kierowcom i przedsiębiorcom spedycyjnym wymogom branż motoryzacyjnej i napojów, związanych ze skróceniem czasów ładowania. W porównaniu z tradycyjnym systemem zamykania naczepy z certyfikatem DIN-EN 12642 Code XL w nowym rozwiązaniu, dzięki inteligentnej kombinacji techniki wykonania ramy i zamykania, udało się znacznie zredukować czasy zamykania i otwierania bocznej plandeki. Hybrydowy system szybkiego zamykania Kögel został wyróżniony poprzez przyznanie mu prestiżowej nagrody branżowej „Trailer Innovation 2013”. W ten sposób nagradzane są wybitne pomysły i innowacje z dziedziny naczep i zabudów.

Dzięki połączeniu z dostarczanym opcjonalnie systemem szybkiego zamykania Kögel możliwe jest znaczne skrócenie czasów ładowania. Dzięki wysiłkom inżynierów z firmy Kögel czas zamykania zredukowano do niespełna 30 sekund – wystarczy dociągnąć plandekę, naprężyć wał nawijający, a punkty zamykania zostaną automatycznie zamknięte przy pomocy modułu obsługowego. Otwieranie uda się już w 36 sekund – trzeba wykonać te same czynności w odwrotnej kolejności, tylko przed uruchomieniem modułu obsługowego należy poluzować wał napinający.

W celu zapewnienia lepszego uszczelnienia pomiędzy ramą a plandeką Kögel w odróżnieniu od konkurencji stosuje po 19 jednostek napinających na stronę. Haki są standardowymi, dostępnymi w sprzedaży elementami. Dzięki temu Kögel oferuje hybrydową koncepcję: otwieranie i zamykanie pneumatyczne lub konwencjonalne. W celu częściowego załadunku lub rozładunku możliwe jest otwieranie przednich i tylnych segmentów również ręcznie.

Ponadto nawet odłączona od ciągnika naczepa z nieczynnym mechanizmem pneumatycznym pozostaje w pełni funkcjonalna. W nowym systemie hybrydowym szybkiego zamykania firma Kögel zastosowała standardową plandekę. Po zsunięciu zajmuje ona tylko 1,90 metra. Dodatkowo system Kögel ma certyfikat zgodny z DIN EN 12642 Code XL. Przy załadunku kształtowym nie jest w ten sposób potrzebne dodatkowe zabezpieczenie ładunku, co wiąże się z dodatkową oszczędnością czasu. Do naczepy Mega z hybrydowym systemem szybkiego zamykania można dodać indywidualne wyposażenie zapewniające bezpieczny transport skrzynek na napoje, palet 4-wejściowych i beczek, łącznie z certyfikatem do przewozu napojów. Poza tym naczepy Mega z hybrydowym systemem szybkiego zamykania i indywidualnym wyposażeniem zostały, zgodnie z dyrektywą Daimler 9.5, przystosowane do specjalnego zastosowania w branży motoryzacyjnej.

Multi wielofunkcyjna

Kolejnym pojazdem była naczepa Kögel Multi. Ten model posiada wzmocnione podwozie, co umożliwia jej zastosowanie w warunkach budowy i do przewozu kontenerów. Całkowicie nowe, opcjonalne blokady kontenerów wpuszczone w podłogę ładunkową pozwalają na transport dwóch 20-stopowych lub 40-stopowych kontenerów. Ponadto nadaje się ona doskonale do transportu różnego rodzaju materiałów budowlanych, takich jak maty stalowe, towar na paletach i elementy betonowe. Naczepa Multi jest dostępna ze ścianą przednią o wysokości od 1200 do 2600 mm ze stali lub aluminium. Oprócz tego można ją opcjonalnie wyposażyć w cztery – pięć par opuszczanych burt z aluminium z kotwą wysokości 600, 800 lub 1000 mm. Opuszczana ściana tylna posiada trzy kotwy, zamki z uchwytem T oraz dwie składane stopnice od strony wewnętrznej. Opcjonalnie do zastosowania na niewielkich budowach, gdzie jest niewiele miejsca, naczepę Multi można wyposażyć w przegubową tylną oś skrętną.

W przypadku transportu towarów o ponadwymiarowej szerokości, takich jak np. elementy domów prefabrykowanych, rusztowania stalowe, maty betonowe lub ze stali konstrukcyjnej, można szybko i łatwo, bez użycia narzędzi, zdemontować burty oraz belki mocujące. Na naczepie opcjonalnie może być zamontowana skrzynia do przechowywania dziesięciu burt oraz wszystkich belek mocujących. Aby przy załadunku i rozładunku nie nastąpiło porysowanie burt, zaczep jest wyposażony w nakładkę ochronną.

 

(opr. am)

 

 

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This