Katagoria: Targi, opublikowano: 09 września 2014


IVECO: Włosi stawiają na gaz

IVECO: Włosi stawiają na gaz

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/15-16

 

Stralis_Hi-Way_iveco_2

 

IVECO podczas 65. Międzynarodowej Wystawy Pojazdów Użytkowych (IAA) w Hanowerze zaprezentuje szereg innowacji.

 

Na stoisku o powierzchni ponad 2500 metrów kwadratowych będzie można obejrzeć pełen asortyment marki, począwszy od lekkich samochodów użytkowych po ciężkie modele drogowe i terenowe, autobusy i pojazdy specjalistyczne przeznaczone do eksploatacji w kamieniołomach i na placach budowy.

Prawdziwą gwiazdą stoiska IVECO będzie nowy Daily, czyli trzecia generacja lekkiego pojazdu użytkowego, który po międzynarodowej premierze prasowej na początku czerwca zadebiutuje przed szeroką publicznością z różnych krajów. Nowy Daily jest całkowicie zmodernizowanym pojazdem i liderem w swojej kategorii pod względem efektywności wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Jego atutami są: największa w tej klasie pojazdów kubatura przedziału towarowego i ładowność, komfort porównywalny z samochodem osobowym, a także zwrotność i jeszcze niższe zużycie paliwa. Mimo zmodyfikowania 80 proc. podzespołów, w nowym Daily zachowano klasyczną prostokątną ramę podwozia, która od dawna jest podstawą konstrukcji tego modelu, zapewniając mu solidność, funkcjonalność i długą żywotność, a także maksymalną elastyczność przy montażu zabudowy.

W strefie nowego Daily, jak również w samym pojeździe dużą rolę będą odgrywały techniczne innowacje, takie jak silnik F1C, nowa skrzynia biegów HI-MATIC oraz nowe zawieszenie Quad Leaf.

Ważną innowacją jest nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna HI-MATIC, ustanawiająca wysokie standardy pod względem elastyczności, efektywności, zużycia paliwa oraz maksymalnego komfortu jazdy. HI-MATIC zmienia biegi szybciej i precyzyjniej niż doświadczony kierowca – redukcja przełożenia w celu uzyskania lepszego przyspieszenia trwa niecałe 200 milisekund.

W Hanowerze Iveco przedstawi także nowe Daily CNG i Stralisa LNG. Oba model są wyrazem dbałości firmy o środowisko naturalne.

Stralis Natural Power Euro VI z silnikiem przystosowanym do zasilania skroplonym gazem ziemnym (LNG) będzie wyposażony w nowy zbiornik spełniający wymogi dyrektywy nr 110 EKG ONZ, obowiązującej od 10 czerwca 2014 r. i po raz pierwszy dopuszczającej homologację pojazdów zasilanych LNG. To ważny, nowy etap dla sektora oraz sygnał intensywnej ekspansji rynku ciężkich pojazdów zasilanych LNG przeznaczonych do eksploatacji na średnich trasach.

Ponadto w strefie przeznaczonej dla silników Euro VI IVECO zaprezentuje wysokowydajny system selektywnej redukcji katalitycznej HI-SCR (High Efficiency Selective Catalytic Reduction) opatentowany przez FPT Industrial. Rozwiązanie to umożliwia uzyskanie znakomitych parametrów silnika spalinowego dzięki pobieraniu powietrza do cylindrów tylko z otoczenia; będzie ono stosowane w silnikach Euro VI przeznaczonych do pojazdów z oferty IVECO Bus i IVECO Stralis. Innowacyjna i chroniona licznymi patentami technologia HI-SCR jest jedynym rozwiązaniem niewymagającym stosowania układu recyrkulacji spalin (EGR) ani filtra cząstek stałych (DPF), co obniża całkowity koszt posiadania pojazdu. W połączeniu z zaawansowaną aerodynamiczną stylistyką nadwozia HI-SCR pomaga obniżyć zużycie paliwa o dodatkowe 2,33% w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w silniki poprzedniej generacji (Euro V). Wartość ta została zweryfikowana przez renomowaną niemiecką instytucję certyfikującą TÜV.
Część stoiska wydzielono specjalnie dla pojazdów terenowych. Będzie tam można zobaczyć modele Trakker 8×4 oraz Dakar Trakker – samochód, który uczestniczył w tegorocznym rajdzie w Ameryce Południowej. Po raz pierwszy międzynarodowej publiczności zostanie zaprezentowana nowa Astra HD9 z silnikiem Euro VI.

IVECO Bus, marka, pod którą CNH Industrial oferuje pojazdy dla sektora transportu publicznego, również będzie obecna na wystawie z nowym Daily Minibus, czyli pojazdem, w którym liczne atuty nowego Daily połączono z know-how lidera rynku w sektorze transportu pasażerskiego. Nie zabraknie wreszcie uniwersalnego autobusu 12 m Crossway Low Entry, przeznaczonego do obsługi tras miejskich i dalekobieżnych. Pojazd ten jest niekwestionowanym liderem w swojej kategorii w całej Europie, wykorzystywanym przez czołowe przedsiębiorstwa przewozowe na Starym Kontynencie.

Obok każdego pojazdu będzie umieszczony iPad, na którym goście będą mogli przeglądać trzy kanały zawierające zróżnicowaną treść: film poświęcony danemu modelowi, specjalną aplikację oraz dane techniczne pojazdu.

 

Artur Mazur

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This