Katagoria: Targi, opublikowano: 02 listopada 2014


Continental z nagrodą i trzecią generacją

Continental z nagrodą  i trzecią generacją

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/17-18

 

W_sklad_3._generacji_wchodza_dwie_nowe_rodziny_opon_do_t

 

Continental. Podczas 65. Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze firma Continental zaprezentowała nową generację opon dedykowanych samochodom ciężarowym.

 

Continental przedstawił opony trzeciej generacji na oś kierowaną, oś napędową oraz opony naczepowe do transportu towarów. Firma zdobyła także drugą nagrodę w kategorii Trailer Innovation, w kategorii „Ochrona środowiska”.

Nowe serie opon trzeciej generacji do transportu towarów to: Conti Hybrid, Conti EcoPlus i Conti Scandinavia. Inżynierowie Continental zoptymalizowali konstrukcję i mieszankę gumową bieżników, konstrukcję opasania, karkasów i stopki wszystkich opon trzeciej generacji. W przypadku niektórych rodzajów opon, np. linii Conti EcoPlus, pozwoliło to obniżyć opory toczenia poniżej 4 kg na tonę, przesuwając je do klasy efektywności energetycznej A, według unijnej klasyfikacji opon. – Poprzez systematyczne projektowanie nowych serii opon do pojazdów użytkowych, firma Continental wyznacza standardy w segmencie opon premium. Już dziś nasza oferta opon tej klasy w transporcie towarowym i pasażerskim należy do najnowocześniejszych i najbardziej ekonomicznych. Nowe opony ograniczają zużycie paliwa, nadają się do bieżnikowania i utrzymują koszty zarządzania ogumieniem na rozsądnym poziomie – powiedział Constantin Batsch, dyrektor ds. części zamiennych w dziale opon ciężarowych w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).

Bogata gama opon Conti Hybrid

Opony Conti Hybrid zostały przeznaczone do użytku zarówno na drogach regionalnych, jak i krajowych. Konstruktorzy z firmy Continental przeprojektowali bieżnik opony i skład mieszanki. W rezultacie otrzymano produkt o znakomitych właściwościach na mokrej nawierzchni i podczas hamowania, a także o niskich oporach toczenia i wysokiej żywotności mierzonej przebiegiem.

Na targach firma Continental zaprezentowała 22,5-calową uniwersalną oponę zaprojektowaną specjalnie do zastosowania w pojazdach użytkowych. Niedawno na rynek wprowadzono także opony Conti Hybrid HS3 na oś kierowaną. Ponadto, w 2015 r. na rynku pojawią się opony Conti Hybrid HD3 na oś napędzaną oraz Conti Hybrid HT3 do przyczep i naczep.

Conti Hybrid dla transportu regionalnego

19,5-calowe opony Conti Hybrid HS3 i Conti Hybrid HD3 zostały stworzone dla segmentu pojazdów o masie całkowitej od 12 ton. Dzięki dużej rezerwie przeciążeniowej nowe opony przenoszą zarówno wyższą masę własną nowoczesnych pojazdów spełniających normę Euro 6, jak i różny ładunek, typowy dla transportu regionalnego. W tym samym rozmiarze dostępna jest także opona Conti Hybrid HT3 i przeznaczona do użytku w naczepach w transporcie regionalnym. Opony, które skonstruowano z myślą o specyficznych właściwościach naczep, wytrzymują silne ruchy obrotowe w wąskich miejscach rozładunku spotykanych w transporcie dystrybucyjnym. Nadają się one również do podwozi pojazdów z kontenerami zwrotnymi lub z sektora wywozu śmieci.

Conti Hybrid dla lekkich pojazdów użytkowych

Opony Conti Hybrid LS3 na oś kierowaną i Conti Hybrid LD3 na oś napędzaną stosowane są w lekkich pojazdach użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton i w rozmiarze 17,5 cala. Zakres zastosowania obejmuje klasyczną dystrybucję, usługi komunalne i ruch dalekobieżny po autostradach i drogach ekspresowych. Nowe opony premium stawiają czoła różnym wyzwaniom w ruchu regionalnym z pomocą licznych innowacji, takich jak nowy, dwuwarstwowy bieżnik typu „cap-base”. Wraz z wysoką rzeźbą bieżnika i specjalnie opracowaną mieszanką gumową opony te zapewniają długi okres eksploatacji. Opony Conti Hybrid sprawdzają się, jako ogumienie uniwersalne w segmencie premium i występują w rozmiarach 17,5 cala, 19,5 cala oraz 22,5 cala. Opony na oś kierowaną z nowej serii Conti Hybrid mają etykietę M+S, a opony na oś napędzaną — homologację M+S oraz symbol płatka śniegu na tle gór (3PMSF).

Redukcja zużycia paliwa z Conti EcoPlus

Nowe, zaawansowane technologicznie opony Conti EcoPlus są przeznaczone do użytku głównie na autostradach i drogach ekspresowych. Charakteryzują się niskimi oporami toczenia. Opon można używać na każdej osi samochodu ciężarowego i przyczepy — HS3 na osi kierowanej, HD3 na osi napędzanej, a HT3 na osiach przyczepy. Wysoka jakość wykonania opon sprawia, że mogą się one przyczynić do redukcji poziomu zużycia paliwa nawet o 1,9 litra na 100 kilometrów w porównaniu z poprzednimi generacjami przy zachowaniu jednakowych przebiegów. Wynika to przede wszystkim z zastosowania nowych, polimerowo-gumowych mieszanek bieżnika i ścian bocznych oraz dwuwarstwowej konstrukcji „cap-base” i szczególnej struktury wzoru bieżnika.

Conti Scandinavia – idzie zima

Gdy robi się zimno, Continental zaleca stosowanie specjalnych opon zimowych – Conti Scandinavia. Opony te spełniają wymagania dla konkretnych osi, np. optymalne kierowanie i prowadzenie poprzeczne na osi przedniej, najlepsza trakcja i siła hamowania na osi napędzanej oraz znacznie lepsze przyleganie do nawierzchni w zakrętach i podczas hamowania przyczepy. Ponadto seria Conti Scandinavia spełnia również wymogi prawne dla etykiety M+S i symbolu płatka śniegu na tle gór. Nowa gama opon zimowych jest dostępna w najpopularniejszych rozmiarach: 17,5 i 19,5 cala.

Bieżnikowane opony trzeciej generacji

Oferta bieżnikowanych opon z zakładów ContiLifeCycle w Stöcken w Niemczech pomaga oszczędzać zasoby naturalne i zoptymalizować całkowite koszty eksploatacji. W nowoczesnym procesie bieżnikowania na gorąco karkas opony do samochodu ciężarowego otrzymuje drugie życie. Klienci mogą wybierać między asortymentem opon bieżnikowanych na gorąco ContiRe – obecnie poszerzonym o opony 3. generacji – a kompleksową ofertą wzorów bieżnika ContiTread do bieżnikowania na zimno. Ulepszony karkas opon ze sztywniejszym opasaniem poprawia wytrzymałość nowych opon, a jednocześnie ułatwia ich bieżnikowanie.

Nowa funkcja systemu ContiPressureCheck™

Firma Continental w Hanowerze zaprezentowała nowe rozwiązanie w popularnym systemie monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck. Jest nim funkcja ATL (ang. Automatic Trailer Learning), dzięki której możliwe jest śledzenie stanu opon samochodów ciężarowych i przyczep w łatwy i praktyczny sposób.

Dzięki funkcji ATL ciągniki z naczepami potrafią automatycznie i bezprzewodowo wykryć każde koło naczepy wyposażone w czujniki systemu ContiPressureCheck™. Oznacza to, że system monitorowania ciśnienia w oponach naczepy dopasowuje się do systemu ciągnika, nawet w przypadku częstej wymiany naczep.

Okablowanie systemu ContiPressureCheck™ z funkcją ATL jest montowane wyłącznie w ciągniku. Po zainstalowaniu czujników systemu ContiPressureCheck™ w oponach nie są potrzebne żadne dalsze czynności instalacyjne w naczepie. Wykrycie nowo dołączonej naczepy i wyświetlenie pierwszych danych zajmuje systemowi zaledwie kilka minut. Proces odbywa się automatycznie, gdy pojazd znajduje się w ruchu. Jeśli znajduje się on na postoju przez więcej niż 15 minut, wówczas system ContiPressureCheck ponownie sprawdza, czy ciągnik jest sprzęgnięty z naczepą. W przypadku wykrycia nowej naczepy, system wysyła do kabiny dane o stanie opon, które wyświetlane są na ekranie, znajdującym się w kabinie.

 

(am)

 

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This