Katagoria: Targi, opublikowano: 02 listopada 2014


Bosch wzmacnia sektor pojazdów użytkowych

Bosch wzmacnia sektor pojazdów użytkowych

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/17-18

 

bosch

 

W segmencie samochodów użytkowych obserwujemy znaczny wzrost – powiedział podczas odbywających się w Hanowerze Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA 2014 Wolf-Henning Scheider, członek zarządu Robert Bosch GmbH i rzecznik działu przedsiębiorstwa Technika Motoryzacyjna. Głównym motorem wzrostu jest, tak jak do tej pory, technologia dla silników Diesla.

 

Normy emisji spalin napędzają światową sprzedaż układów do silników Diesla

Aktualnym przykładem tego trendu może być nowa norma emisyjna China4. Dzięki jej wprowadzeniu, elektronicznie sterowane układy wtryskowe oraz systemy oczyszczania spalin stały się obowiązkowe w przypadku nowo produkowanych samochodów użytkowych. Oznacza to szereg korzyści dla firmy Bosch. Przedsiębiorstwo sprzedało ponad dwa razy więcej układów Common Rail niż w roku 2013. W konsekwencji Bosch jeszcze w tym roku otworzy drugą fabrykę w Chinach, zajmującą się produkcją techniki motoryzacyjnej dla samochodów użytkowych.

Również w innych krajach wymagające normy emisji przyczyniają się do wzrostu obrotów: sprzedaż systemu oczyszczania spalin Denoxtronic dla samochodów ciężarowych i autokarów wyniesie w tym roku kalendarzowym niemal milion egzemplarzy.

Internet w samochodach ciężarowych

W Europie oraz USA, oprócz technologii Diesla, Bosch skupia się na oferowaniu samochodom użytkowym usług wykorzystujących internet. – Przewidujemy, że już w 2016 roku każdy nowo wyprodukowany samochód ciężarowy w Europie i USA będzie podłączony do internetu – powiedział Wolf-Henning Scheider. Już dziś Bosch jest europejskim liderem w segmencie Infotainment dla samochodów ciężarowych i autokarów. Dzięki podłączeniu samochodów użytkowych do internetu zwiększy się opłacalność ich eksploatacji. Przykładem może być technologia Eco.Logic Motion – system, który oblicza efektywną strategię jazdy w oparciu o horyzont elektroniczny tworzony z wykorzystaniem danych systemu nawigacyjnego. W tym celu Bosch zintegrował układ napędowy i skrzynię biegów z systemem nawigacyjnym pojazdu. Już samo to rozwiązanie przynosi średnio 5% oszczędności paliwa, a zgodnie z pomiarami wykonanymi przez użytkowników nawet do 9%.

W przyszłości Bosch zintegruje sterowniki silnika i skrzyni biegów także z danymi internetowymi dostępnymi w czasie rzeczywistym. W ten sposób układ napędowy samochodu użytkowego będzie mógł nie tylko uwzględniać topografię i geometrię sieci dróg, lecz także ograniczenia prędkości i odcinki, przy których prowadzone są roboty drogowe. Według słów Scheidera pozwoli to zoptymalizować strategię jazdy dzięki informacjom dostarczanym „na żywo”.

 

Opr. M. Mazur

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This