Katagoria: Rynek, opublikowano: 08 grudnia 2012


TimoCom: Zleceniodawca nie płaci – co robić?

TimoCom: Zleceniodawca nie płaci – co robić?

Partnerzy nieregulujący swoich zobowiązań są zmorą każdej branży. Wszystkie firmy potrzebują regularnych wpłat, by utrzymać się na rynku. W szczególności wrażliwe są przedsiębiorstwa transportowe, które muszą inwestować już przed wykonaniem usługi.

Koszty paliwa czy opłaty za korzystanie z infrastruktury drogowej stanowią często znaczną część potencjalnego zarobku.
W dzisiejszych czasach, kiedy spora część transakcji zawieranych jest za pomocą Internetu temat płatności jeszcze bardziej zyskał na znaczeniu. Firmy spotykają się ze sobą jedynie wirtualnie, a zlecenia realizowane są między kontrahentami z różnych państw czy regionów. Trudniejsza jest zarówno komunikacja z tymi partnerami, jak i wszelkiego rodzaju przepływy. Należy zauważyć, że głównym narzędziem do wyszukiwania zleceń na rynku transportowym stały się giełdy ładunków. Jednak czy zawsze taki biznes jest bezpieczny? Co zrobić, aby pozyskany na giełdzie zleceniodawca zapłacił za wykonaną usługę?
Jednym z głównych zadań każdego dostawcy tego typu internetowych rozwiązań dla branży TSL powinno być zapewnienie i utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa zawieranych transakcji. Powinno! Jednak zdarza się, iż obowiązek ten jest spychany na dalszy tor, ponieważ wymaga sporych nakładów finansowych oraz czasu. Firma TimoCom od lat dba, by jej produkty znajdowały się na najwyższym jakościowym poziomie. W tym celu został stworzony pakiet TimoCom Secure, czyli 6 filarów bezpieczeństwa, które uniemożliwiają dostęp do programu tzw. czarnym owcom.
Jednym z filarów wspomnianego pakietu bezpieczeństwa jest TimoCom CashCare, czyli dział Inkaso, który wspiera klientów w pozasądowym odzyskiwaniu należności. To dzięki niemu windykowane są zaległe rachunki dla firm świadczących usługi transportowe. W 2011 roku skutecznie zadziałał w ponad 88% zgłoszonych przypadków. Jeżeli klientowi zdarzy się spleść swoją biznesową drogę z nierzetelnym kontrahentem, nie powinien czekać aż „sprawa sama się rozwiąże”. W takiej sytuacji należy przesłać do działu Inkaso odpowiednie dokumenty, pozwalające pracownikom   TimoCom na podjęcie odpowiednich działań w celu uzyskania zapłaty dla usługodawcy. Trzeba pamiętać, iż zgodnie z warunkami użytkowania serwisu TimoCom CashCare, niemiecki dostawca wiodącej w Europie giełdy transportowej TC Truck&Cargo® może podjąć interwencję po upływie 30 dni od uzgodnionego w zleceniu terminu płatności. Aby rozpocząć sprawę, wierzyciel powinien przygotować odpowiednie dokumenty: fakturę za usługę, zlecenie transportowe, dokument potwierdzający wykonanie usługi (np. list przewozowy) oraz ostatnie wezwanie do zapłaty. Musi także, za pomocą druku zlecenia inkaso, upoważnić TimoCom do działania w jego imieniu. Często pomocne stają się także wydruki ofert z giełdy.
Mając komplet dokumentów pracownicy działu Inkaso wzywają dłużnika do zapłaty. – Średni czas załatwienia sprawy windykacyjnej wynosi około 2 tygodni – mówi kierowniczka działu Inkaso Jagoda Oburota. – Większość spraw udaje się zakończyć w krótszym czasie. Jednak zdarzają się również zlecenia, których zamknięcie wymaga czasu ze względu na ich skomplikowany charakter, np. spóźnienia, czy powstałe w transporcie szkody w towarze.
Ponad 88 proc. skuteczność to wynik, który pozwala firmom z całej Europy odzyskiwać pieniądze, bez konieczność oddawania sprawy do sądu, co wiązałoby się z ponoszeniem dodatkowych, wysokich opłat sądowych, w szczególności jeśli chodzi o partnerów zagranicznych. Zatrudnienie adwokata w innym kraju jest nie tylko trudne, ale przede wszystkim kosztowne. TimoCom działa w 44 krajach i taki też oferuje zasięg usługi inkaso. Na najbardziej opieszałych płatników czeka blokada dostępu do programu.
Druk zlecenia inkaso jest dostępny na stronie internetowej www.timocom.pl w zakładce Bezpieczeństwo/TimoCom CashCare. Użytkownik znajdzie tam również informację o warunkach skorzystania z serwisu oraz niewielkich opłatach. Są one pobierane zgodnie z niemiecką ustawą o wynagrodzeniach adwokatów. Istnienie działu Inkaso skutecznie odstrasza potencjalnych oszustów od użytkowania programu i od starań o członkostwo. Każdy klient otrzymuje także kompetentne doradztwo i wsparcie prawne w ojczystym języku.
Więcej informacji o usłudze TimoCom CashCare dostępnych jest na stronie  www.timocom.pl w zakładce Bezpieczeństwo.
Opr. Redakcja

Ściągnij cały artykul

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This