Katagoria: Rynek, opublikowano: 20 lutego 2015


Continental: Mobilności rodem z przyszłości

Continental: Mobilności rodem  z przyszłości

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2015/1-2
Przeczytaj on-line

 

 

 

Marko Multhaupt, pełniący w firmie Continental funkcję kierownika działu marketingu i sprzedaży opon do autobusów i samochodów ciężarowych, podsumowuje miniony rok i określa działania na bieżący.

 

W Continental nie mają wątpliwości – nadchodzi „zielone myślenie”. Motorem niezbędnego rozwoju mobilności są ograniczenia w produkcji paliw kopalnych, zmiany klimatyczne, droga infrastruktura, a także hałas, wypadki. W świetle tych tendencji, firma Continental chce oferować takie produkty i rozwiązania, które spełniają wymogi efektywności i zapotrzebowania ze strony branż logistycznych i transportowych. Jednocześnie uwzględniają pilne potrzeby bezpiecznego i przyjaznego dla środowiska ruchu drogowego. – Ekonomiczna skuteczność, bezpieczeństwo i długotrwałość to główne tematy, którymi codziennie się zajmujemy, omawiając kwestie wydajności naszych produktów i usług w obszarze sprzedaży opon do autobusów i samochodów ciężarowych – mówi Multhaupt.

Nowe opony do autobusów i samochodów ciężarowych Continental trzeciej generacji dokładnie do tego nawiązują. Wprowadzone w roku 2014 na rynek opony do samochodów ciężarowych z rodziny Conti-Eco-Plus przeznaczone dla ruchu dalekobieżnego, bez problemu nawiązały do sukcesu opon autobusowych. Samochód ciężarowy z naczepą wykazał potencjał oszczędnościowy nawet do 1,9 litra oleju napędowego na 100 km, w porównaniu z wcześniejszymi produktami i to bez zmniejszenia wytrzymałości, pokonywanych przebiegów.

Zdobyli „Trailer Innovation”

Niższe wartości oporu toczenia aż o 26 procent opon Conti-Eco-Plus HT3 skłoniły jury renomowanych europejskich branżowych magazynów transportu (pod przewodnictwem magazynu KFZ-Anzeiger, Truck auto. pl jest członkiem jury – przyp. redakcja) do przyznania, jako jedynym oponom naczepowym, nagrody „Trailer Innovation Award 2015” w kategorii środowisko.

Poza oponami do samochodów ciężarowych z rodziny Eco-Plus, hanowerczycy rozpoczęli w połowie roku 2014 wprowadzanie opon do samochodów ciężarowych z rodziny Conti-Hybrid.

– W tym przypadku stworzyliśmy opony, które co prawda kładą nacisk na przebieg, lecz oferują oprócz tego niskie opory toczenia, w porównaniu z poprzednimi produktami. Szczególnie mam tu na myśli opony w rozmiarze 17,5” oraz 19,5”. W tych rozmiarach udało się nam znacząco poprawić zarówno opór toczenia, jak i wydłużyć przebieg – dowodzi Multhaupt.

Kolejny krok w stronę mobilności przyszłości firma Continental wykonała w minionym roku wraz z rozbudową możliwości regeneracyjnych w zakładzie produkcyjnym opon Conti-Life-Cycle w Stöcken. Swój wkład w większą ekonomiczność, bezpieczeństwo i ekologię mają opony z marki Conti-Re. Według Multhaupt zawdzięcza się to z jednej strony szczególnej koncepcji wszystkich opon pojazdów użytkowych Continental, uwzględniającej przyszłą regenerację już na etapie tworzenia produktu, a z drugiej strony zintegrowanemu podejściu „jedynego na świecie takiego zakładu, jaki działa w Stöcken”. Dzięki połączonemu zastosowaniu technik z obszaru produkcji opon nowych oraz udoskonalonych technologii regeneracyjnych, regeneracja opon jest bardzo zbliżona do produkcji nowego ogumienia.

Instalacja recyklingu gumy, stworzona specjalnie na potrzeby zakładu, pozwala na ponowne wykorzystanie materiałów pozyskanych w procesie przetwarzania surowców do produkcji opon nowych. Taka procedura recyklingowa umożliwia redukcję zużycia energii w produkcji opon regenerowanych, z maksymalnym wykorzystaniem istniejącego karkasu, nawet do 70 procent względem kosztów wytwarzania opon nowych.

Funkcja Conti-Pressure-Check

W roku 2014 rozwinięto również sprzedaż i kontynuowano rozwój systemu nadzoru ciśnienia powietrza Conti-Pressure-Check. Wprowadzono funkcję ATL (Automatic Trailer Learning), umożliwiającą automatyczne rozpoznanie zmieniających się naczep i wyświetlania ich stanu ciśnienia w oponach na wyświetlaczu głównym. – W międzyczasie system został już tysiąckrotnie sprawdzony. Użytkownicy oceniają go, jako bardzo niezawodny i ekonomicznie uzasadniony. System nie tylko pomaga wykryć powolną utratę ciśnienia w ogumieniu, powodującą różnego rodzaju awarie, ale również pozwala w prosty sposób kontrolować floty. Jest to kolejny, istotny argument przemawiający za jego zastosowaniem – mówi Multhaupt.

Podobnie w obszarze handlowym, oferującym zarządzanie oponami „Conti360° Fleet Services”, udało się zanotować dalszy rozwój. – Coraz częściej odczuwamy wyraźne życzenie, by sprawy związane z zarządzaniem oponami przekazać w kompetentne ręce. Utrzymująca się tendencja do koncentracji dużych flot, a także wciąż rosnące umiędzynarodowienie w sektorze transportowym torują drogę profesjonalnemu zarządzaniu oponami – tłumaczy Multhaupt. – W roku 2015 będziemy kompletować rodzinę opon Conti-Hybrid do samochodów ciężarowych i tym samym udostępnimy paletę produktów najwyższej klasy pod względem ekonomiczności, bezpieczeństwa i długotrwałości dla największego segmentu rynku – kończy Marko Multhaupt.

 

Ger

 

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This