Katagoria: Prezentacja, opublikowano: 08 stycznia 2015


Volvo FL: Z napędem 4×4 do miasta i w teren

Volvo FL: Z napędem 4×4 do miasta i w teren

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/21-24

 

 

 

Nowe Volvo FL jest obecnie dostępne także w wersji z napędem na cztery koła (4×4), odznaczającej się doskonałą zdolnością pokonywania śliskich, stromych i nierównych nawierzchni.

 

Doskonale sprawdza się jako pojazd specjalny, użytkowany zarówno w otoczeniu miejskim, jak i w bardziej wymagających warunkach lub np. jako samochód serwisowy w kamieniołomie czy na terenie budowy.

Wykonuje swoje zadania w każdych warunkach drogowych

Ze swoimi kompaktowymi wymiarami, wysokim poziomem komfortu i dużym momentem obrotowym, Volvo FL idealnie wtapia się w intensywny ruch uliczny. Dzięki zaś napędowi na wszystkie koła i zwiększonemu prześwitowi jest równie skuteczne na asfalcie, jak i na wyboistych drogach żwirowych.
– Wielu naszych klientów jest w swojej pracy narażonych na częste zmiany warunków atmosferycznych i drogowych. Volvo FL z napędem na cztery koła charakteryzuje się uniwersalnością umożliwiającą mu wykonywanie zadań na wymagających nawierzchniach, które w przeciwnym razie wymagałyby wykorzystania odrębnego pojazdu – mówi Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu transportu dystrybucyjnego w Volvo Trucks.

Obsługa serwisowa maszyn budowlanych

Volvo FL 4×4 poradzi sobie także w kopalni odkrywkowej bądź na placu budowy w zatłoczonym śródmieściu. A ponieważ jest dostępne w wariantach o dopuszczalnej masie całkowitej do 16 ton, ma nie tylko dużą ładowność, ale także może służyć jako platforma pod betonomieszarkę, podnośnik koszowy czy żuraw.

– Najbardziej zauważalną cechą nowego Volvo FL 4×4 jest wyżej posadowiona rama podwozia, a więc także większy prześwit: o nieco ponad 6 cm z przodu i 10 cm z tyłu, w porównaniu z wersją 4×2. Wyższe podwozie oznacza także większy kąt natarcia – 25 stopni – co ułatwia wyjazd z wykopów i głębokich kolein – dodaje Pernilla Sustovic.

Napęd na cztery koła z reduktorem

Volvo FL 4×4 posiada stały napęd na cztery koła. Jest wyposażone w dwubiegową skrzynkę rozdzielczą. Bieg wysoki (szosowy) jest wykorzystywany podczas jazdy w warunkach normalnych. Gdy warunki stają bardziej wymagające, wystarczy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej, by włączyć bieg niski (terenowy).

Przyłącze sprężonego powietrza

Pojazd może być wyposażony w dodatkowy punkt poboru sprężonego powietrza w podwoziu, umożliwiający pompowanie opon lub np. zasilanie urządzeń pneumatycznych.

Dostępne w całej Europie

Nowe Volvo FL 4×4 spełnia normę emisji spalin Euro 6 i będzie oferowane na wszystkich rynkach EMEA, na których ta norma obowiązuje.

 

Opr. Redakcja

 

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This