Katagoria: autobusy, Prezentacja, opublikowano: 19 kwietnia 2016


Lew pokazał się w Nadarzynie

Lew pokazał się w Nadarzynie

Artykuł z numeru: TRUCKauto 2016/1-2
Przeczytaj on-line

 

Na targach Warsaw Bus w Nadarzynie MAN po raz pierwszy zaprezentował przed polską publicznością autobus Lion’s Intercity. Polska premiera miała miejsce kilka miesięcy po debiucie w Kortrijk.

 

Autobus MAN Lion’s Intercity, którego oficjalna prezentacja miała miejsce jesienią 2015 roku na Międzynarodowych Targach Busworld w Kortrijk, łączy komfort z funkcjonalnością oraz bezpieczeństwo z jakością spod znaku MAN. Pojazd został dostosowany zarówno do obsługi dalekich tras, jak i do transportu pasażerów do węzłów komunikacyjnych, a także jako niezawodny autobus szkolny.
Wyposażony jest w silnik Common-Rail D08 o mocy 290 KM. W autobusie dostępnych jest, w zależności od wybranego układu, maksymalnie 55, zaś w Lion’s Intercity C maksymalnie 59 miejsc siedzących. Ponadto przewidziano dwa miejsca na wózki inwalidzkie oraz podnośnik wózków inwalidzkich.

Dzięki zastosowaniu elastycznego systemu modułowego nabywca może optymalnie zaprojektować pojazd, uwzględniając specyfikę jego przeznaczenia, na przykład montując maksymalną liczbę siedzeń lub stosując zdejmowany podest, tak by zapewnić miejsce dla maksymalnie dwóch wózków inwalidzkich lub pasażerów podróżujących na stojąco. Przestrzeń pasażerska jest jasna i estetycznie zaprojektowana. O wysokiej jakości autobusu decyduje m. in. stabilna konstrukcja oraz duża dokładność wykonania. Stabilne konstrukcje i połączenia wytrzymują duże i częste obciążenia, a optymalną ochronę przed korozją zapewnia metoda katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL).

W Lion’s Intercity zastosowano wiele bardzo skutecznych działań pozwalających na ograniczenie zużycia paliwa. Dzięki systemowi automatycznego wyłączania silnika Idle Shutdown można podczas dłuższych postojów uniknąć emisji spalin, CO2 i hałasu. Sprawnie i oszczędnie pracuje dwustopniowa sprężarka powietrza, która nie tłoczy stale powietrza w trybie pełnego obciążenia. Przełącza się ona automatycznie na pracę w trybie jałowym, gdy tylko istnieje możliwość. Dzięki bardzo starannie dopracowanemu pod względem aerodynamicznym kształtowi pojazdu wyposażonego w sklepioną, lekko nachyloną panoramiczną szybę przednią, pęd wiatru napotyka na mniejszą powierzchnię oporu. Strumień powietrza optymalnie opływa krawędź obrysową tyłu pojazdu. Dzięki temu wartość współczynnika cw wynosi 0,4, co pozytywnie wpływa na poziom zużycia paliwa.

Przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego opór powietrza odgrywa podrzędną rolę. Jednak w ruchu dalekobieżnym, gdy prędkości dochodzą do 100 km/h, opór powietrza w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia zużycia paliwa. Starannie opracowany, przetestowany w wielu tunelach aerodynamicznych i poddany licznym symulacjom kształt aerodynamiczny pojazdu pozwala istotnie ograniczyć niekorzystny wpływ oporu powietrza.

Opr. Redakcja

 

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This