Katagoria: Prezentacja, opublikowano: 04 lipca 2016


Iveco Daily Euro 6: Łowca nagród, pogromca frachtu

Iveco Daily Euro 6: Łowca nagród, pogromca frachtu

Artykuł z numeru: TRUCKauto 2016/3-4
Przeczytaj on-line

 

Żadna z nagród mu się nie oprze – tak można rzec, patrząc na listę wyróżnień Nowego Iveco Daily. Teraz weszło na rynek Nowe Daily Euro 6 z rewolucyjną aplikacją DAILY BUSINESS UP.

 

Wprowadzone w 2014 nowe Daily zdobywa nagrody jedna za drugą. Listę prestiżowych wyróżnień otwiera tytuł „Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2015”. Włoski pojazd jest łowcą nagród na całym świecie – od Niemiec (uznano go tam za „Najlepszy Pojazd Użytkowy o masie do 3,5 tony” oraz uhonorowano nagrodą „Best KEP Transporter 2015”, a Daily Hi-Matic zdobył „Nagrodę za innowacyjność”) po Chile (otrzymał tytuł „Najlepszego Pojazdu Użytkowego Roku 2016”).

 

A wszystko to, bo to solidne auto

IVECO postanowiło zorganizować pokaz prasowy Nowego Daily Euro 6 w niezwykłej stacji SkyWay Mont Blanc na szczycie Helbronner. Żaden inny samochód dostawczy nie debiutował nigdy w miejscu położonym tak wysoko.

Dlaczego akurat, tak niespotykaną lokalizację wskazało Iveco. Wyjaśnia to Pierre Lahutte, prezes marki IVECO. – Uważamy, że sukces biznesowy nie jest możliwy bez podjęcia wyzwania, jakim jest zrównoważony rozwój, a stacja SkyWay to dowód, że to możliwe, że można opracować rozwiązania o zerowym wpływie na środowisko w najbardziej ekstremalnych lokalizacjach. To najbardziej ekologiczna kolejka linowa na świecie; wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie i rozwiązania w celu osiągnięcia parametrów typowych dla budynku o niemal zerowym zużyciu energii. Podobnie jak Daily, stacja wykorzystuje technologię do ograniczenia zużycia paliwa i obniżenia poziomu emisji, minimalizując wpływ na środowisko. Dlatego właśnie tutaj, na dachu Europy, 3500 metrów nad poziomem morza, prezentujemy najlepszy pojazd dostawczy w historii – Nowy Daily Euro 6 – argumentuje Pierre Lahutte.

NewDailyVan_Iveco (3)

 

Poprzeczka wisi wysoko

Nowy Daily Euro 6 nie boi się wyzwań. Dwa mocne silniki o pojemności 2,3 i 3,0 litra rozwijają moc do 210 KM i oferują moment obrotowy 470 Nm. Konstruktorom udało się obniżyć zużycie paliwa o dodatkowe 8 proc. w porównaniu z wcześniejszymi modelami Euro 5. A to za sprawą zaawansowanych technologii w zespole napędowym. Obniżono także koszty obsługowe. Dłuższe okresy między przeglądami oraz komponenty o długiej żywotności oznaczają dodatkową oszczędność rzędu 12 proc.

Daily gwarantuje wysoką wydajność. Gama obejmuje pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,3 do 7,2 tony. Silniki wyposażono w wyjątkowy, opatentowany system MULTIJET II, który optymalizuje proces spalania.

Udoskonalony trzylitrowy silnik F1C, testowany przez ponad 20 000 godzin na stanowisku pomiarowym i 1,5 miliona kilometrów na drodze, wykorzystuje technologię selektywnej redukcji katalitycznej ograniczającą emisję NOx oraz nowe wtryskiwacze ułatwiające optymalizację procesu spalania i obniżenie emisji cząstek stałych.

Całkowicie nowy silnik F1A o pojemności 2,3 litra został zaprojektowany od podstaw. Wykorzystanie nowoczesnych materiałów oraz wirtualna optymalizacja pozwoliły na zmniejszenie masy silnika o 6 proc. Dzięki ograniczeniu tarcia, dodatkowemu zoptymalizowaniu układu chłodzenia oraz systemowi wtrysku paliwa MULTIJET II, zainstalowaniu pompy oleju o zmiennej wydajności oraz wprowadzeniu innych udoskonaleń ograniczono zużycie paliwa o 8 proc. w cyklu NEDC.
Kolejnym krokiem w procesie rozwoju nowego Daily Euro 6 (na początku 2017 r.) będzie wyposażenie silnika F1A w technologię SCR. Dzięki temu rozwiązaniu Iveco, pionier o ponad 25-letnim doświadczeniu w stosowaniu technologii SCR, zyska pozycję lidera i spełni wymagania RDE (obowiązujące od roku 2020) już trzy lata przed ich wejściem w życie.
Z myślą o poprawieniu osiągów silnik F1A wyposażono w pompę oleju o zmiennej wydajności, turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz system EcoSwitch PRO. W połączeniu ze zmniejszeniem wagi i ograniczeniem sił tarcia we wnętrzu silnika oraz na osiach zapewnia to wyjątkową oszczędność paliwa, niskie koszty eksploatacji, a także wyższą moc i większy moment obrotowy.

Szeroka oferta silników obejmuje również wersje przyjazne dla środowiska: Daily Natural Power, cichą i ekologiczną jednostkę przystosowaną do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG), co stanowi zaletę w obszarach miejskich z ograniczeniami ruchu pojazdów, oraz Daily Electric, cichy silnik o zerowej emisji.

 

Komfort w środowisku pracy

W Nowym Daily Euro 6 zastosowano nowe funkcje dodatkowo poprawiające komfort i funkcjonalność kabiny. Kabina jest jeszcze lepiej wyciszona niż we wcześniejszych modelach. Poziom hałasu obniżono o 4 decybele, co w praktyce oznacza ton ciszej.

Komfortowe wnętrze wzbogacono o nową skórzaną kierownicę, niebieskie obicia foteli oraz nowe piankowe zagłówki. Układ został zmodyfikowany w taki sposób, aby wszystkie schowki (jest ich maksymalnie 18) zostały umieszczone w strategicznych miejscach w kabinie i były łatwo dostępne.

Funkcjonalna deska rozdzielcza wprowadza nowe elementy zaprojektowane w celu stworzenia połączonej ze światem, profesjonalnej stacji roboczej. Nowe, cyfrowe radio (DAB) zintegrowane z deską rozdzielczą zapewnia odbiór stacji cyfrowych i analogowych, a także wszelkie funkcje multimedialne i zarządzania telefonem, jakich można oczekiwać od pojazdu najwyższej klasy.

Na praktycznej podstawce można umieścić urządzenia mobilne o różnej wielkości. Może ona również pełnić funkcję podkładki na dokumenty. Dwa łatwo dostępne porty USB umożliwiają korzystanie z treści multimedialnych w nowym, cyfrowym radiu i ładowanie urządzeń mobilnych. Dostępna jest również opcjonalna ładowarka indukcyjna dla smartfonów. Dzięki wszystkim tym funkcjom kabina zapewnia profesjonalne środowisko, w którym kierowca i pasażerowie mogą pracować wydajnie i w pełni bezpiecznie.

 

Telematyka rządzi

Ciągła łączność kierowcy z szefem jest możliwa dzięki nowym systemom telematycznym. Nowy Daily Euro 6 jest pierwszym samochodem dostawczym, w którym system łączności pokładowej jest czymś więcej niż systemem multimedialnym. Profesjonalne narzędzie pracy wyposażone jest w wyjątkową dedykowaną aplikację o nazwie DAILY BUSINESS UP.

Za pomocą aplikacji DAILY BUSINESS UP kierowcy mogą komunikować się z pojazdem i silnikiem za pomocą smartfona lub tabletu. Nowe, cyfrowe radio automatycznie nawiązuje połączenie Bluetooth z pojazdem po kilku sekundach.
DAILY BUSINESS UP może pełnić funkcję asystenta kierowcy. Wyjątkowy system oceny stylu jazdy (DSE) może ułatwić kierowcy udoskonalenie stylu jazdy i – co za tym idzie – obniżenie zużycia paliwa. Przekazuje wskazówki w czasie rzeczywistym, pełniąc funkcję pokładowego asystenta, dzięki czemu kierowca może zmodyfikować styl jazdy, tak aby bezpiecznie dotrzeć do celu, oszczędzając paliwo.

Za pomocą aplikacji DAILY BUSINESS UP kierowcy mogą komunikować się z pojazdem i silnikiem za pomocą smartfona lub tabletu

Za pomocą aplikacji DAILY BUSINESS UP kierowcy mogą komunikować się z pojazdem i silnikiem za pomocą smartfona lub tabletu

Profesjonalny system nawigacji firmy Sygic pomaga kierowcy znaleźć najlepszą drogę, zawiera szczegółowe mapy 3D i podaje w czasie rzeczywistym informacje o ruchu, objazdach i ograniczeniach (na podstawie wymiarów pojazdu).
Czytelny rozszerzony panel sterowania umożliwia kierowcy monitorowanie nawet 24 parametrów pojazdu (niezależnie od informacji wyświetlanych na desce rozdzielczej) na urządzeniach mobilnych.

Interaktywny podręcznik użytkownika w razie potrzeby zapewnia szybki i łatwy dostęp do wszystkich informacji o pojeździe. Aplikacja DAILY BUSINESS UP zawiera również lokalizator dealerów i warsztatów oraz zapewnia bezpośrednie połączenie z całodobową pomocą drogową IVECO.

Dzięki systemowi zarządzania telefonem kierowca może korzystać z wszystkich funkcji telefonu komórkowego – odbierać połączenia i wybierać numery z listy połączeń lub niedawno wybrane numery oraz przeglądać listy ulubionych, wiadomości tekstowe i kalendarz oraz zarządzać nimi.

Wszelkie funkcje systemu multimedialnego i telefonu komórkowego zostały udoskonalone na wzór pojazdów najwyższej klasy i umożliwiają na przykład odsłuchiwanie i przeglądanie wiadomości tekstowych, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
Funkcja Fleetwork, która jest w pełni zintegrowana z nawigacją Sygic w pojeździe, może ułatwić optymalizację wydajności floty dzięki planowaniu i wysyłaniu zadań do kierowców, organizowaniu ich tras i zadań.

Dostęp do pełnej karty pojazdu można uzyskać w trybie on-line i off-line. W celu zapoznania się z wszystkimi zapisanymi na niej informacjami, takimi jak kod identyfikacyjny, całkowity przebieg, godziny pracy silnika oraz poziom paliwa, wystarczy dotknąć ekranu. Dedykowana sekcja zarządzania wydajnością pojazdu umożliwia śledzenie zaplanowanych przeglądów i otrzymywanie powiadomień w ramach planu serwisowego, co pozwala na utrzymanie pojazdu w doskonałym stanie.

 

Czysta przyjemność jazdy

Daily Euro 6 mogą być wyposażone w z przekładnię Hi-Matic, posiadającą mechanizm automatycznej adaptacji strategii zmiany przełożeń. W nowych pojazdach zastosowano również inteligentny system EcoSwitch Pro, który uruchamia się we właściwym momencie bez potrzeby interwencji ze strony kierowcy, rozpoznając, czy pojazd jest załadowany czy też nie i obniżając zużycie paliwa oraz poziom emisji bez uszczerbku dla wydajności klienta. Ten pojazd stanowi dowód, że IVECO podporządkowuje proces projektowania swoich pojazdów potrzebom kierowcy, poprawiając wydajność i zapewniając wyjątkową przyjemność jazdy. Rodzina produktów Daily Hi-Matic nowej generacji została powiększona i obejmuje obecnie szerszą gamę modeli umożliwiających spełnienie wszystkich potrzeb biznesowych.

 

Koszty zostały ucięte

Wszystkie nowe cechy umożliwiają obniżenie całkowitego kosztu posiadania i użytkowania Daily Euro 6. W pojeździe zastosowano rozwiązania zwiększające oszczędność paliwa, takie jak turbina o zmiennej geometrii łopatek (w modelach o mocy od 140 do 180 KM), zapewniająca lepsze wykorzystanie mocy silnika lub nowy inteligentny system Eco-Switch PRO, który automatycznie zmniejsza moment obrotowy bez udziału kierowcy, obniżając w ten sposób zużycie paliwa bez uszczerbku dla wydajności.

Te innowacyjne rozwiązania wraz z efektywnymi technologiami zastosowanymi w silniku i zespole napędowym umożliwiają znaczne ograniczenie zużycia paliwa: nawet o 8 proc. w porównaniu z modelami Euro 5. Ponadto kierowca może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 15 proc. dzięki przestrzeganiu wskazówek przekazywanych w czasie rzeczywistym przez system oceny stylu jazdy (DSE).

Okresy międzyprzeglądowe wydłużono do 50 000 km dzięki zastosowaniu trwalszych podzespołów i materiałów, co oznacza zwiększenie czasu pomiędzy wizytami w serwisie o 20 proc. Zoptymalizowany układ hamulcowy, wykorzystujący nowe, bardziej wytrzymałe klocki hamulcowe, jest trwalszy i bardziej efektywny. Wszystko to, wraz z harmonizacją działań serwisowych w celu zwiększenia dostępności pojazdu, umożliwia istotne obniżenie kosztów przeglądów i napraw (nawet o 12 proc.) – w zależności od zadań, jakie wykonuje kierowca pojazdu.

 

Kocha zabudowy

Daily jest oferowane w wersjach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,3 do 7,2 tony i przestrzeni ładunkowej od 7,3 m sześciennego do 19,6 m sześciennego (najbogatsza oferta w branży). Wyjątkowa wszechstronność i różnorodność dostępnych wersji – furgon z nadwoziem pełnym i częściowo przeszklonym, a także podwozia z kabiną zwykłą lub przedłużaną (tzw. załogową), odsłoniętym podwoziem – otwiera ogromne możliwości zastosowania do realizacji wielu różnych zadań.

Ponadto konstrukcja nośna ze specjalnymi stalowymi poprzecznymi wzmocnieniami w kształcie litery C to najlepsza platforma dla firm montujących zabudowy pojazdów – można ją dostosować do realizacji różnych zadań (samochód kempingowy, karetka, laweta, przewóz śmieci).

Niezwykłą wszechstronność zwiększono jeszcze bardziej dzięki wprowadzeniu nowego rozstawu osi (5100 mm) modelu 7-tonowego, co umożliwia maksymalne wydłużenie nadwozia (w przypadku wersji z podwoziem z kabiną) i zapewnia dodatkowe możliwości zabudowy.

 

Minibus Euro 6

Szeroka gama modeli Daily Minibus Euro 6 umożliwia realizację wielu różnych zadań związanych z przewozem pasażerów: pozwala na przewóz turystów, przewozy międzymiastowe (Daily może pomieścić największą liczbę osób w tej kategorii pojazdów), może również pełnić rolę autobusów szkolnych.

Najlepiej wyposażona wersja 6,5-tonowa to najlepszy standardowy pojazd tej klasy na rynku, umożliwiający przewóz 22 pasażerów i zapewniający dużą przestrzeń bagażową. Podobnie jak pozostałe modele w ofercie Daily, wersja ta jest dostępna z silnikiem wysokoprężnym, Natural Power oraz silnikiem elektrycznym.

W ofercie pojazdów Daily Euro 6 Hi-Matic jest również mikrobus. Daily Minibus Euro 6 oprócz korzyści oferowanych przez wszystkie modele z tej rodziny (wysoka wydajność i niskie koszty eksploatacji) zapewnia luksusowe i stylowe wnętrze umożliwiające komfortowy przewóz osób.

 

Więcej niż produkt

Instynkt biznesowy Nowego Daily Euro 6 nie ogranicza się do samego produktu: pomyślano również o wspieraniu użytkowników w sprawnym i efektywnym prowadzeniu działalności dzięki zapewnieniu odpowiednich akcesoriów, finansowania, pomocy technicznej, obsługi posprzedażowej i całodobowej pomocy drogowej, która jest obecnie łatwiej dostępna za pośrednictwem aplikacji DAILY BUSINESS UP.

IVECO jest w stanie pomóc w rozwoju, oferując programy finansowania Daily Euro 6 dostosowane do potrzeb i możliwości nabywcy. Przykładem może być Daylease, pakiet obejmujący pojazd, umowę na serwisowanie i naprawę oraz pakiet finansowania z miesięczną ratą.

Opr. AM

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This