Katagoria: Porady, Technika, opublikowano: 30 listopada 2012


Krone: To wszystko i jeszcze więcej

Krone: To wszystko i jeszcze więcej

Krone w Hanowerze zaprezentowało sporo nowości. Producent z Emsland nie zdradził jednak wszystkiego

Dwuosiowy Profi Liner Ultra to naczepa, która w połączeniu z odpowiednio zoptymalizowanym ciągnikiem siodłowym może zaoszczędzić w porównaniu z typowym zestawem do 15 procent paliwa i nawet do 15 procent dwutlenku węgla na tonokilometr – i to w przybliżeniu przy takich samych kosztach zakupu w stosunku do standardowej naczepy siodłowej. Dopuszczalna masa całkowita kompletnego zestawu, jaki Krone przygotował wspólnie z MAN i Michelin, wynosi 38 t. Oznacza to, że przedsiębiorca transportowy ma do dyspozycji przy zoptymalizowanym wagowo ciągniku siodłowym jeszcze około 25 t masy użytkowej.
Profi Box Carrier to bardzo wytrzymały pojazd dla transportu nadwozi wymiennych. Dzięki składanemu/przekładanemu zderzakowi przedniemu Profi Box Carrier nadaje się zarówno do transportu nadwozi wymiennych o długości 7,45 m, jak również transportu zbiorników 7,15 m równo z tyłem pojazdu. Do bezpiecznego zamocowania nadwozi służą cztery zamki kontenerowe. Kontakt tyłu pojazdu z rampą amortyzują duże odboje gumowe w okolicy podłużnic. Sześć zdejmowanych rolek centrujących (dwie z przodu, pośrodku i z tyłu) oraz centralnie rozmieszczone elementy obsługi zawieszenia pneumatycznego umożliwiają szybkie i bezproblemowe zakładanie bądź zdejmowanie nadwozi wymiennych. Profi Box Carrier nadaje się również do transportu kontenerów ISO – w takim przypadku rolki centrujące przekłada się w szybki i łatwy sposób.
Dzięki Box Liner eLTU6 istnieje teraz możliwość komfortowego transportu 20-stopowych kontenerów pośrodku niskiej części podłogi oraz załadunek i rozładunek równo z obrysem tyłu pojazdu. Taką możliwość oraz równoczesną optymalizację rozkładu obciążenia podczas transportu daje regulacja rozstawu osi. Hit całości: podwozie jest wysuwane lub nasuwane na ciągnik po wykonaniu pneumatycznego odryglowania.

QuickLock i Duoplex Steel
Krone oferuje serię Box Liner także z zamknięciem QuickLock. Pod wpływem wagi kontenera mechanizm QuickLock rygluje się samodzielnie, w ten sposób kontener jest zabezpieczony na podwoziu. W porównaniu z powszechnie stosowanym TwistLock praktycy mówią o możliwości zaoszczędzenia do godziny w ciągu dnia. System QuickLock oferowany jest dla obciążeń do 34000 kg; zamknięcie jest certyfikowane zgodnie z TÜV ADR 2009 i DIN EN 283.
Cool Box w wersji Duoplex Steel firmy Krone to nadwozie wymienne dostosowane konsekwentnie do wysokich wymagań transportu w kontrolowanej temperaturze. Nadwozie z możliwością rozbudowy wykonane jest z modyfikowanych paneli Duoplex Steel umożliwiających transport ładunku ze stałą, żądaną temperaturą. Panele boczne o grubości 60 mm i panele dachowe o grubości 85 mm posiadają wkład z pianki PU (twarda pianka poliuretanowa) o niezwykle wysokiej gęstości oraz metalową warstwę wierzchnią odporną na uderzenia; kryteria te zapewniają wysoką izolacyjność i doskonałą odporność na starzenie.
Cztery okucia narożne kontenera na podstawie 20-stopowej oraz cztery mocne listwy z uchwytami zaciskowymi i znajdującym się nad nimi odbojem ściany bocznej zapewniają bezproblemowy załadunek na wagony kolejowe. Zespół podłogowy o wysokości 260 mm posiada dźwiękoszczelną aluminiową podłogę typu Low Noise. Podłogę zaprojektowano na obciążenia osi wózka widłowego do 5460 kg.
Maksymalnie do pięciu rzędów szyn mocujących dowolnie ustawianych o typowych wysokościach montażowych zapewnia liczne możliwości mocowania i zabezpieczenia transportowanego ładunku. Izolowane nadwozie wymienne dostępne jest również z szynami podwójnej podłogi. Cool Box posiada certyfikat zgodny z EN 12642 Code XL oraz świadectwo ATP. Na życzenie dostępne jest również zamknięcie celne, jak również system Krone Telematics, za pomocą którego dyspozytor może monitorować lokalizację, urządzenie chłodnicze oraz stan drzwi przy pomocy przesyłu satelitarnego danych.
Poprzez Cool Liner Duoplex Steel Krone pokazuje, jak fachowo zabezpieczyć ładunek przy załadunku dwupoziomowym. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zespolonych listw mocujących w dolnym obszarze pojazdu i dzielonych listw mocujących między szynami prowadnicy dwupiętrowej. Szyny prowadnicy dwupiętrowej są dostępne w dwóch wariantach długości: 1600 i 1900 mm.

Dolly, Carbofont i Variofloor
Firma Krone stworzyła nowy wózek z aktywnym układem skrętu, przeznaczony specjalnie dla długich pojazdów ciężarowych. Dzięki niemu długie pojazdy bez problemu pokonują określony promień zawracania, ponieważ aktywny układ skrętu sprawia, że zestaw płynnie przejeżdża pierścień o promieniu 7,20 m. Wózek Dolly marki Krone dostępny jest w wersji standardowej oraz w wersji Mega w wykonaniu ze sprzęgiem wysokim bądź niskim. Mniejsza masa własna, większa ładowność – takie cechy posiada nadwozie furgonowe Krone Dry Liner Carbofont. Tutaj nazwa staje się programem, ponieważ nadwozie furgonowe jest wykonane z paneli bocznych Carbofont, dzięki czemu pojazd posiada masę własną wynoszącą zaledwie ok. 7300 kg – a więc jest o ok. 300 kg, bądź 600 kg lżejszy od typoszeregu Dry Liner Plywood lub Dry Liner Steel.
Firma Krone posiada w ofercie nadwozie Mega Liner Variofloor pozwalające na elastyczne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej z wyłączną możliwością załadunku i rozładunku bocznego. Cechą szczególną tej naczepy siodłowej jest konstrukcja z trzema poziomami z elastyczną regulacją wysokości, dzięki którym liczbę miejsc na palety można zwiększyć do 66. Każdy z poziomów o długości 4,4 m jest przystosowany do obciążenia użytkowego wynoszącego 4000 kg (12000 kg przy załadunku piętrowym) i doskonale nadaje się do transportu paletyzowanego ładunku bez możliwości stertowania.
Krone poddało naczepę Profi Liner TIR dalszym udoskonaleniom specjalnie na potrzeby spedytorów transportujących towary na terenie UE i poza unią. Liczne praktyczne szczegóły przyczyniają się do wyraźnego zwiększenia ekonomiczności i większej elastyczności: naczepa kurtynowa bez burt w wersji standardowej jest wyposażona w dach przesuwny Edscha w wykonaniu TIR; plandeki dachowe i boczne po usunięciu linki celnej obsługuje się w zwykły sposób. Nadwozie spełnia wymagania dotyczące zabezpieczenia ładunku wg DIN EN 12642 Code XL.
Profi Liner TIR nadaje się również do transportu kolejowego; naczepa może być transportowana koleją z prędkością do 140 km/h (Code XL).

Show-box i Ultra
Krone Show-Box – pod tą nazwą kryje się „wzorcowe nadwozie skrzyniowe” zawierające (prawie) wszystkie opcje, które firma Krone oferuje obecnie w skrzyniowych nadwoziach wymiennych. I tak na przykład znajdują się tutaj listwy perforowane, szyny do mocowania, drewniane i filcowe okładziny ścian, dwa poziomy, ale również wersja ze składanym stołem specjalnie zaprojektowana do transportu paczek. W nadwoziu Show-Box zintegrowany jest również wyróżniony nagrodą nowy system Multi Switch.
Zyskać większą ładowność, oszczędzając na masie pojazdu – w myśl tej maksymy firma Krone stworzyła wersję Ultra, która dostępna jest dla typoszeregu Coil Liner, Paper Liner, Profi Liner i Mega Liner. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów i licznych innowacji konstrukcyjnych udało się znacznie zredukować masę własną pojazdów.
ger

Ściągnij cały artykul.

 

 

 

 

 

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This