Katagoria: zabudowy, opublikowano: 08 maja 2014


Wielton: Master zrzuca „wagę”

Wielton: Master zrzuca „wagę”

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/7-8

 

IMG_2678

 

Wrzesień 2013 roku: konstruktorzy z Biura Badań i Rozwoju wychodzą na plac Wieltonu. Oglądają, mierzą, sprawdzają prototyp nowej wywrotki. To już czwarta „wycieczka” dzisiaj. 

 

Efekt tej „burzy mózgów” to kolejne zmiany w projekcie: ażurowa rama, cieńsze a jednocześnie bardzo wytrzymałe materiały, lżejsze komponenty. Poprzedzone dyskusjami, obliczeniami i testami, nowe rozwiązania techniczne w ciągu kilku miesięcy trafiają do ostatecznego projektu…

Konstruktorzy Wieltonu stworzyli jedne z najlżejszych, dostępnych na rynku wywrotek. Z początkiem marca Wielton wypuścił na rynek całą gamę nowoczesnych, funkcjonalnych wywrotek z serii Master. Odbiorca ma dziś możliwość wyboru kilkudziesięciu wariantów: sam, z dostępnych modułów, projektuje produkt, który jest najbardziej dopasowany do jego potrzeb. Zupełnie jakby budował wywrotkę z klocków.

Nabywca decyduje o ostatecznym wyglądzie produktu – kubaturze, kształcie, rodzaju zamknięcia, grubości ścian i podłóg. W ofercie przedsiębiorstwa znalazły się wywrotki aluminiowe „Weight Master” o pojemności od 24 do 55 metrów sześciennych i wadze od 4500 kg do 5950 kg. Wywrotka do przewozu złomu „Scrap Master” ze skrzynią ze stali Hardox o wadze 7800 kg i pojemności 51 metrów sześciennych.
Modułowa konstrukcja ramy pozwala na wybór kilku wariatów jej długości. Materiały, jak stal S700 czy trudnościeralna podłoga skrzyni ENDUR-AL, dają pewność, że naczepa jest wysokiej jakości. Wśród opcji wymienić można choćby automatyczny dach, oświetlenie FULL LED, czy podgrzewaną skrzynię naczepy.

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom – zwłaszcza zastosowaniu wytrzymałych i lżejszych materiałów – przewoźnik oszczędza czas i pieniądze. To także wartość dodana dla nas wszystkich – mniej zużytego paliwa, to mniej spalin w powietrzu.

Wielton S.A. produkuje wywrotki od 18 lat. W ubiegłym roku przedsiębiorstwo miało 14,5 proc. udziału w sprzedaży produktu na polskim rynku. W tej grupie produktowej jest liderem w Rosji: w ubiegłym roku wywrotki Wieltonu stanowiły 40 proc. wszystkich importowanych na ten rynek. Odbiorcami pojazdów Wielton są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne i dystrybucyjne w kraju oraz zagraniczni dealerzy pojazdów ciężarowych i naczep. Od lat w procesie produkcji naczep wprowadzane są nowości techniczne. Firma posiada 29 konstruktorów i technologów, którzy specjalnie na potrzeby produkcji optymalizują jej proces i wprowadzają innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne. Obecnie grupa Wielton posiada w swojej ofercie ponad 60 typów pojazdów transportowych.

 

(opr. am)

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This