Katagoria: zabudowy, opublikowano: 01 maja 2013


KH-KIPPER na Bauma 2013

KH-KIPPER na Bauma 2013

Na kwietniowych targach Bauma KH-KIPPER zaprezentował kilka ważnych modeli. Produkty były prezentowane nie tylko na stoisku firmy, ale także na kilku innych.

Targi Bauma to jedne z większych, jeśli nie największe targi budowlane na świecie. Firma KH-KIPPER brała w nich udział już drugi raz z rzędu. Podczas targów dział eksportu nawiązał wiele nowych kontaktów oraz spotkał się z wieloma partnerami biznesowymi i dealerami w Europie, na co pozwolił międzynarodowy zakres tych targów. Bauma okazała się bardzo udanymi targami, dzięki czemu KH-KIPPER w znaczący sposób zamierza poprawić swoją ekspansję na rynki zagraniczne. Widać to między innymi w liczbie pokazywanych zabudów, których opis znajduje  się poniżej.
Na stoisku Scanii prezentowała się wywrotka tylnozsypowa W1C na podwoziu Scania 10×4.
Zabudowa o objętości 34 m sześc. wykonana jest z stali Hardox 8 mm (podłoga) i Domex 6 mm (burty). W ten sposób uzyskano wysoko wytrzymałą skrzynię o dużej ładowności. W celu dodatkowego wzmocnienia konstrukcji do pracy w najcięższych warunkach burty boczne posiadają użebrowanie w postaci tzw. szpant. Przednia burta posiada mały daszek chroniący kabinę przed uderzeniami podczas załadunku. Po zwolnieniu zamków, burta tylna otwiera się automatycznie przy podniesieniu skrzyni.
Wywrotka prezentowana podczas Baumy ma już nabywcę. Jest nim firma z Europy Wschodniej, która będzie wozić antracyt. Skrzynia posiada ogrzewanie podłogi spalinami, które zapobiega zamarzaniu przewożonego ładunku.
Standardowe wyposażenie obejmuje m. in. kompletną hydraulikę do wywrotu, sygnalizację podniesienia skrzyni w kabinie, konturowe oklejenie taśmami odblaskowymi, plandekę na burcie przedniej, błotniki aluminiowe tylnego wózka oraz zamek HYFIX blokujący skrzynię na ramie, co jest szczególnie ważne przy jeździe z pustą skrzynią.
Wywrotkę trójstronną W3F zabudowano na podwoziu MAN 4×2. Pojazd był prezentowany na stoisku MAN Truck & Bus.
Wywrotkę zamontowano na podwoziu MAN 4×2 z podwójną (brygadową) kabiną mieszczącą do 7 osób. Wywrotka najczęściej znajduje zastosowanie jako pojazd pomocniczy do prac budowlanych. Tego typu zabudowy KH-KIPPER przeznaczone są głównie do montażu na podwoziach 2-osiowych o DMC 12–18 t oraz niektórych 3-osiowych (głównie z żurawiem hydraulicznym).
Zabudowa posiada w standardzie zawiasy górne i dolne. Po otwarciu zamków dolnych możliwy jest wyładunek materiałów sypkich, po otwarciu burt górnych – wyładunek materiałów na paletach przy użyciu wózka widłowego.
Dzięki lekkiej konstrukcji pojazdy z zabudową W3F charakteryzują się stosunkowo dużą ładownością. Cechą wyróżniającą skrzyni ładunkowej jest użycie do jej produkcji cienkich arkuszy stali trudnościeralnych. Podłoga ma grubość ok. 3 mm i jest wykonana z stali Hardox/Raex, burty mają ok. 2 mm i także są wykonane z Hardox/Raex.
Na stoisku firmowym KH-KIPPER pokazano wywrotkę dwustronną W2H z lewą burtą hydrauliczną 180° i żurawiem HIAB na tylnym zwisie na podwoziu MAN 6×4.
W nowym rozwiązaniu burta hydrauliczna otwiera się o pełne 180°. W znaczący sposób ułatwia to załadunek przy użyciu wózka widłowego. Dodatkowo szerokość wewnętrzna skrzyni, która wynosi 2410 mm pozwala na załadunek dwóch europalet obok siebie.
Przy opuszczeniu burty o ok. 90° możliwy jest załadunek z rampy lub wysyp ładunku na bok w pewnej odległości od pojazdu. Jest to szczególnie pomocne przy sypaniu wałów bądź zasypywaniu wykopów wzdłuż drogi, gdyż materiał nie zanieczyszcza bocznych elementów podwozia.
Sterowanie burtą hydrauliczną odbywa się za pomocą joysticka zamocowanego w kabinie przy siedzeniu kierowcy. Obsługa jest możliwa zarówno z ziemi, jak i z siedzenia bez konieczności wysiadania z kabiny, co jest ważne przy pracy w ciężkich warunkach terenowych bądź przy złej pogodzie.
Dodatkową zaletą pojazdu jest żuraw marki HIAB zamontowany z tyłu skrzyni. Umożliwia to samodzielny przeładunek pojazdu oraz zwiększa jego użyteczność (szczególnie przy dystrybucji).
Wywrotka wykonana została w całości ze stali trudnościeralnej Hardox/Raex. Charakteryzuje się ona nie tylko wysoką odpornością na zużywanie ścierne, ale posiada również wysokie właściwości mechaniczne i odporność na obciążenia udarowe.
Wywrotkę kopalnianą W1M prezentowano na podwoziu Scania 8×4. Tylnozsypowa wywrotka typ W1M posiada charakterystyczną skrzynię z podniesieniem podłogi w tylnej części. Zabezpiecza ono ładunek przed wypadaniem podczas transportu. Podłoga typu „sandwich” wykonana jest z kilkunastomilimetrowej warstwy stali trudnościeralnej Hardox/Raex na wierzchu i warstwy gumy amortyzacyjnej, pod którą znajduje się podłoga o specjalnej konstrukcji wytrzymującej uderzenia dużych kawałków skalnych. Wzmocnione gęstą siecią pionowych wzmocnień burty boczne wykonywane są z 8 mm grubości stali typu Hardox/Raex.
Wywrotka nie posiada burty tylnej, która mogłaby ulec uszkodzeniu podczas wyładunku dużych kawałków skalnych. Możliwe jest też wykonanie zabudowy z demontowaną burtą tylną otwieraną za pomocą lin lub burtą otwieraną hydraulicznie. Dodatkowo skrzynia wyposażona jest w podparty na wręgach dach z otworem na wydech chroniący kabinę przed kamieniami.
Pokazano także 3-osiową przyczepę niskopodwoziową P3NO do przewozu maszyn. Przyczepa posiada 3 osie BPW o nośności 9 ton każda, z czego 1 oś przednia umieszczona jest na obrotnicy z podwójnym łożyskowaniem. Powierzchnia użytkowa przyczepy z balkonem i poszerzeniami do 3 m wyłożona jest twardym drewnem. Tylne najazdy przyczepy otwierają się hydraulicznie i posiadają ręczną regulację rozstawu.
Rama przyczepy wykonana została z wysokogatunkowej stali, zabezpieczona antykorozyjnie i pomalowana w wybranym przez klienta kolorze. Dwuprzewodowy układ hamulcowy z ABS wyposażony jest w hamulce bębnowe i pneumatyczny hamulec postojowy.
Na całej długości przyczepy umieszczone są uchwyty do mocowania ładunku. Przednie podwyższenie posiada aluminiowe burty oraz demontowane najazdy umożliwiające wjazd maszyny na balkon.
Natomiast na podwoziu Ginaf 10×6 zabudowano wywrotkę tylnozyspową W1C. Jest to alternatywa dla wywrotki kopalnianej W1M. Pojazd wyróżnia ponadnormatywna szerokość zabudowy, tj. 2800 mm oraz objętość 40 m3. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 80 t.
Skrzynia wykonana została ze stali trudnościeralnej Hardox. Podłoga ma grubość 8 mm, burty 6 mm. Zastosowanie stali trudnościeralnych zwiększa żywotność skrzyni i okres jej bezawaryjnego użytkowania.
Wywrotka przeznaczona jest głównie do pracy w kopalni. Burty boczne posiadają użebrowanie wzmacniające, a szeroki dach chroni kabinę samochodu przed uderzeniami kawałków skalnych.
Opr.: am 

Sciagnij caly artykul 

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This