Katagoria: samochody specjalne, opublikowano: 10 listopada 2013


Na budowę z Euro 6

Na budowę z Euro 6

01.-NEW-LF-CONSTRUCTIONDAF wprowadza na rynek nową serię CF Construction w wersji Euro 6 opracowaną dla branży budowlanej. Wymagające i trudne warunki użytkowania pojazdów były wyzwaniem dla konstruktorów.

Modele CF Construction mają jeszcze lepsze walory do jazdy terenowej. Najnowsze CF oferują większy kąt natarcia i większy prześwit. Terenowe atrybuty stylizacji serii CF Construction podkreślają wytrzymałość i nadają pojazdowi szczególny wygląd.

Twardziel
Pierwszym elementem, jaki rzuca się w oczy w nowym modelu CF Construction, jest jego charakterystyczny wygląd. Czarny grill z dużymi wlotami powietrza i nowym zderzakiem (z ocynkowanej stali) jasno komunikują, że CF to twardziel, a nie byle „leszcz”. Osłony reflektorów z nietłukącego się tworzywa Lexan pozwalają na więcej, nie boją się kamieni. Pod zderzakiem ochronę zapewnia stalowa osłona o grubości 3 mm. Chłodnica jest bezpieczna. Osłona może wytrzymać obciążenie wielkości aż 4 t, a jej dolna część wysuwa się, zapewniając praktyczny, szeroki stopień.
Zderzak nowego modelu DAF CF Construction jest dostępny z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi i reflektorami doświetlającymi zakręty. Zderzak składa się z trzech elementów, które można wymieniać osobno. A to ogranicza koszty eksploatacji. Wysoko zamontowany zderzak pozwala atakować solidne górki, kąt natarcia wynosi aż 25 procent. W połączeniu z 40-centymetrowym prześwitem — zapewnionym częściowo dzięki prostym osiom przednim — pojazd oferuje doskonałe właściwości jezdne w terenie.

Ma być przyjemnie
Niewygodna kabina i trudna obsługa – to koszmar kierowcy. W CF Construction komfort pracy i łatwa obsługa były priorytetami.
Z boku kabiny dostępny jest opcjonalny stopień, który ułatwia kierowcy sprawdzenie ładunku, a poręczny uchwyt na dachu zapewnia dodatkowe oparcie. Szerokie stopnie umożliwiają łatwe i bezpieczne wsiadanie. Modele z 12,9-litrowym silnikiem PACCAR MX-13 są wyposażone w trzy stopnie, natomiast modele z 10,8-litrowym silnikiem PACCAR MX-11 – w dwa. W drugim przypadku dostępny jest opcjonalny, dodatkowy dolny stopień. Jest on zamontowany w sposób elastyczny, aby zapewnić większą odporność na uszkodzenia.
Model CF Construction jest wyposażony w te same fotele, które są montowane w innych modelach serii CF, a także w deskę rozdzielczą z systemem Driver Performance Assistant oraz nowe, ergonomicznie rozmieszczone przełączniki. Kierownica ze zintegrowanymi elementami sterowania także jest standardowym elementem wyposażenia nowych modeli Construction.

Dwie osie „gonią”
Seria CF Construction jest dostępna jako trzyosiowe podwozie pod zabudowę 6×4 z 8- lub 9-tonową osią przednią i zespołem osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 t. Dzięki temu pojazd doskonale sprawdzi się w branży budowlanej i przemyśle drzewnym. Jako trzyosiowy ciągnik siodłowy 6×4 model CF Construction jest idealnie przystosowany do transportu specjalnego, w tym przewożenia pni i słupów.
Podwozie pod zabudowę 8×4 jest idealną podstawą dla wywrotek i betonomieszarek. Dwie 7,5-, 8- lub 9-tonowe kierowane osie przednie oraz zespół osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 t sprawiają, że podwozie pod zabudowę zapewnia masę całkowitą w zakresie 32–44 t. Wszystkie modele oferują słynny, stworzony przez firmę DAF, zespół dwóch napędzanych osi z ośmioma drążkami reakcyjnymi. Konstrukcja charakteryzuje się wysoką stabilnością i dużym skokiem zawieszenia (270 mm) oraz wpływa na wysoką mobilność w terenie.

Serce jak Paccar
Pojazd jest napędzany 12,9-litrowym silnikiem Paccar MX-13 o mocy od 303 kW (410 KM) do 375 kW (510 KM), a także nowym 10,8-litrowym silnikiem Paccar MX-11 o mocy od 210 kW (290 KM) do 320 kW (440 KM). Średnie zużycie paliwa silnika PACCAR MX-11 jest nawet o 3 proc. niższe niż w przypadku wydajnego 12,9-litrowego silnika PACCAR MX-13, a ograniczenie masy własnej o ponad 180 kg oznacza jeszcze większą ładowność.
Opcjonalnie dostępna jest zautomatyzowana skrzynia biegów AS Tronic ze specjalnymi ustawieniami do jazdy w terenie, której sposób zmiany biegów został opracowany specjalnie w tym celu. Zmiana dotyczy możliwości szybszej zmiany biegów i szybszej obsługi sprzęgła. Dla modelu CF Construction dostępne są przystawki odbioru mocy PTO. W wersjach z silnikiem Paccar MX-11 – poza silnikową przystawką odbioru mocy, umieszczoną na godzinie pierwszej – dostępna jest również wersja lekka, z przystawką na godzinie 11, przenosząca moment obrotowy 250 Nm.

Łatwa zabudowa
Konstrukcja podwozia oferuje sporą ilość miejsca na różne podzespoły, na przykład podpory dźwigu załadunkowego. Podwozie ma z przodu ramę rozszerzającą się w kształcie trójkąta, która zapewnia miejsce na nowe silniki Euro 6 i duży moduł chłodzący, gwarantujący niskie zużycie paliwa.
Kolejnym nowym elementem jest przygotowanie pod montaż płyty DIN, której można używać między innymi do przymocowania pługu śnieżnego. Wszystkie modele są dostępne z pionową rurą wydechową, która w podwoziach pod zabudowę 8×4 ma także wbudowany układ SCR.
Wiele uwagi poświęcono ułatwieniu instalacji zabudowy. Istnieje możliwość zamówienia wsporników mocujących BAM (ang. Body Attachment Method, metoda mocowania nadwozia) do podwozia FAD 8×4, które zapewniają kompletne przygotowanie pod montaż typowych wywrotek. Metoda obejmuje określony układ otworów oraz fabryczną instalację w podwoziu różnych wsporników mocujących.

Także LF Construction
Firma DAF wprowadza na rynek również wersję Construction popularnego modelu LF. Wygląd 19-tonowego pojazdu budowlanego nawiązuje do większego modelu CF Construction dzięki czarnemu grillowi z większymi wlotami powietrza, wyróżniającemu się zderzakowi, który zamontowano wyżej, aby zapewnić kąt natarcia ponad 25o, a także zwiększonemu prześwitowi ponad powierzchnią gruntu (32 cm). Tak jak w przypadku modelu CF Construction, LF Construction oferuje wyróżniające się stopnie oraz płytę o grubości 3 mm umieszczoną pod zderzakiem w celu ochrony chłodnicy.
Pojazd LF Construction jest dostępny z 6,7-litrowym silnikiem PACCAR PX-7 o mocy od 164 kW (220 KM) do 231 kW (310 KM). Ponadto model LF Construction oferuje wiele wyjątkowych cech, dzięki którym seria LF jest tak wysoko oceniana. Samochód ciężarowy DAF LF ma najmniejszy promień skrętu w swojej klasie. Oferuje maksymalną zwrotność i niską masę własną, która zapewnia dużą ładowność.

Zbigniew Witamborski

Sciagnij caly artykul

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This