Katagoria: samochody specjalne, opublikowano: 08 lipca 2016


KH-KIPPER: 10 tys. wywrotek w 18 lat

KH-KIPPER: 10 tys. wywrotek w 18 lat

Artykuł z numeru: TRUCKauto 2016/3-4
Przeczytaj on-line

 

Z dwóch zakładów produkcyjnych KH-KIPPER wyjechało już 10 tysięcy wywrotek licząc od początków działalności przedsiębiorstwa.

 

Można powiedzieć, że w ten sposób firma zdała swój „egzamin dojrzałości”, kończąc tym samym w ubiegłym roku 18 lat. – Stabilny wzrost zamówień pozwala nam myśleć o inwestycjach i rozwoju – mówią szefowie firmy.
W 2015 roku produkcja KH-KIPPER utrzymała trend wzrostowy – trwający od załamania rynku w 2009 r. Produkcja osiągnęła poziom ponad 1000 sztuk odnotowując około 10-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. A w połowie roku produkcja osiągnęła poziom 10 000 sztuk od momentu rozpoczęcia działalności produkcyjnej firmy.

 

Eksport wciąż królem

Wzrost produkcji pochodzącej z rynku polskiego wyniósł 25 proc. Odczuwalna była poprawa nastrojów branży budowlanej oraz znaczny wzrost sprzedaży zabudów dla branży kopalnianej. Odsetek eksportu w całej produkcji wyniósł w 2015 r. około 85 proc. Dynamika sprzedaży eksportowej KH-KIPPER była w ostatnim roku zdecydowanie największa na rynkach Europy Zachodniej i w Skandynawii. Są to obecnie główne rynki zbytu KH-KIPPER. Jednak nie mniej istotnymi kierunkiem była Europa Wschodnia i Południowa oraz dostawy poza granice „Starego Kontynentu”.

– W 2015 roku odnotowaliśmy duży wzrost sprzedaży KH-KIPPER w Europie Południowo-Wschodniej. Do sukcesu w głównej mierze przyczyniło się uczestnictwo KH-KIPPER w targach w Niemczech – szczególnie w Targach IAA 2014 w Hanowerze i pozyskanie tam owocnych kontraktów. W tym samym czasie prowadziliśmy także własne działania handlowe – mówi Andrzej Kamionka, prezes firmy KH-KIPPER. – Działamy na bardzo wielu rynkach. W minionym roku pozyskaliśmy nowych klientów ze Skandynawii, Afryki i Azji. Za granicą zdecydowanie największą popularnością cieszą się nasze zabudowy kopalniane – dodaje.

 

Czas na rozwój

KH-KIPPER jest dziś w Polsce głównym producentem zabudów wywrotek na samochody ciężarowe powyżej 12 ton DMC. Wysoka jakość produktów, konkurencyjne w stosunku do niemieckich ceny oraz dobra obsługa powodują, że marka jest rozpoznawalna i chętnie wybierana przez wielu potentatów branżowych nie tylko w Polsce i Europie, ale już praktycznie na wszystkich kontynentach globu. Nic więc dziwnego, że firma została w 2015 roku uhonorowana „Orłem Eksportu Województwa Świętokrzyskiego” przez dziennik „Rzeczpospolita”, jako jedna z najważniejszych firm województwa, które w ostatnim czasie w największym stopniu przyczyniły się do ożywienia polskiego eksportu. KH-KIPPER został laureatem nagrody w dwóch kategoriach „Najdynamiczniejszy eksporter” oraz „Najlepszy debiut w eksporcie”.

– Posiadamy dziś dwa zakłady produkcyjne zlokalizowane niedaleko Kielc: w Kajetanowie i Skarżysku-Kamiennej. Stale inwestujemy w ich rozwój, poprawę ich wydajności oraz jakość produkcji. W 2015 roku zrealizowaliśmy prace związane z rozbudową powierzchni magazynowej, odkładczej i biurowej oraz utwardzeniem terenu wokół firmy. Zakupiliśmy także kolejną wypalarkę HD, a na przyszły rok planujemy zakup wypalarki laserowej – mówi Tomasz Biel, wiceprezes spółki. – Ponieważ odnotowujemy dziś stały, stabilny wzrost sprzedaży, w kolejnych latach nie wykluczamy inwestycji zwiększających moce produkcyjne. Planujemy nowoczesną organizację procesu składowania stali oraz jej transportu wewnętrznego i cięcia. Usprawni nam to procesy, zwiększy wykorzystanie maszyn oraz powierzchni. Planujemy też m. in. zakup automatycznych regałów wysokiego składowania na długie elementy, nowe kabiny lakiernicze i śrutownicze, budowę nowej hali montażowej i hali przygotowania produkcji z zapleczem socjalnym – zapowiada wiceprezes.

Wiosną 2015 roku spółka została też wyróżniona na targach Autostrada-Polska w Kielcach – za udoskonaloną konstrukcję zabudowy rynnowej – oraz w konkursie „Moto Idea” we Wrocławiu, organizowanym przez liderów polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Wiceprezes Tomasz Biel tłumaczy, że nagrody są konsekwencją dużej aktywności firmy na wielu różnorodnych rynkach.

 

20 zabudów

Z zakładów KH-KIPPER co tydzień wyjeżdża ponad 20 zabudów, w tym cała gama wywrotek, urządzeń hakowych, przyczep i naczep wywrotek, przyczep niskopodwoziowych do przewozu maszyn. Ponieważ strategia firmy opiera się na ciągłym ulepszaniu produktów i poszerzaniu oferty, wiele pojazdów zyskuje co roku wciąż nowe udoskonalenia.
Opracowany w ubiegłym roku nowy model zabudowy kopalnianej W1M o unikatowym kształcie skrzyni bez bocznego użebrowania charakteryzuje się mniejszą wagą skrzyni, a w ślad za tym większą ładownością. Przy projektowaniu wykorzystano wytrzymałość i sprężyste właściwości stali HARDOX. Energia kinetyczna uderzenia, nawet przy załadunku kamieni o dużej frakcji, jest doskonale rozpraszana.

KH-KIPPER jest wieloletnim uczestnikiem programu HARDOX IN MY BODY, a w 2015 roku jako jedna z trzech pierwszych firm na świecie przystąpiła do nowego programu „MY INNER STRENX” certyfikującego zastosowania stali Strenx jako zatwierdzone przez SSAB rozwiązania projektowe i produkcyjne.

Stosowany dziś w zabudowach tylnozsypowych KH-KIPPER nowy zoptymalizowany układ hydrauliczny nowej generacji HYVA ALPHA pozwolił skrócić o około 20 proc. czas podnoszenia i opuszczania skrzyni. Lżejszy, a zarazem mocniejszy system hydrauliczny pracujący na wysokim ciśnieniu zwiększa także ładowność wywrotki.

 

Tytułów nigdy za wiele

W prestiżowym konkursie Targów Autostrada-Polska, Rotra 2015 doceniono nową konstrukcję zabudowy tylnozsypowej W1U zapobiegającą zaleganiu lepkiego materiału przy wyładunku. Jedna z najbardziej popularnych zabudów w ofercie firmy – zabudowa tylnozyspowa half-pipe uzyskała pochyloną przednią ścianę. W praktyce ma to ułatwić wysyp bez zalegania lepkiego materiału w skrzyni. W ślad za tym koło zapasowe umiejscowiono za kabiną, zamiast na przedniej burcie. Odkręcany daszek chroni kabinę, a w razie uszkodzenia podlega szybkiej i taniej wymianie. Podobnie jak nowy zbiornik oleju z tworzywa sztucznego. Jednocześnie położono duży nacisk na poprawę sztywności skrzyni i jej wytrzymałość niezbędną w trudnym warunkach eksploatacyjnych. Zmiana konstrukcyjna zapewniła redukcję masy własnej zabudowy, a co za tym idzie wzrost ładowności.

Udoskonalenia zostały już docenione przez klientów firmy. To właśnie zabudowa tylnozsypowa W1U była najpopularniejszym produktem KH-KIPPER na rynku polskim w 2015 roku z 52-procentowym udziałem.
Nowy model trójstronnej zabudowy W3F do transportu lekkiego uzyskał większą o 10% ładowność. Wykonana w całości z wysokojakościowej szwedzkiej stali HARDOX skrzynia charakteryzuje się niezwykle mocną i jednocześnie lekką konstrukcją. Osłonięty mechanizm otwierania burt bocznych jest zabezpieczony przed zasypywaniem przy wyładunku i niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych. Pozwala to wyeliminować straty związane z niepotrzebnymi naprawami i kosztownymi przestojami w pracy pojazdu.

Planując przyszłość

Rok 2016 jest rokiem dużego ożywienia w sektorze budowlanym. Aby sprostać zintensyfikowanym potrzebom rynkowym, KH-KIPPER planuje stworzenie z największymi producentami podwozi floty zabudów gotowych do odbioru w ciągu 2 tygodni od zamówienia.

Plan sprzedaży zakłada wzrost liczby zamówień o kolejne 10 proc. Realizacja tego celu będzie możliwa dzięki zintensyfikowaniu sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej, Skandynawii i Afryki.

W tym roku KH-KIPPER bierze udział w dużych międzynarodowych wydarzeniach takich jak Targi Bauma w Monachium i Targi IAA w Hanowerze oraz wielu innych imprezach.

(opr. – p.p.)

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This