Katagoria: samochody specjalne, opublikowano: 11 maja 2015


Innovation in Construction – Volvo Trucks w polskiej trasie

Innovation in Construction – Volvo Trucks w polskiej trasie

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2015/5-6
Przeczytaj on-line

 

28 kwietnia rozpoczął się cykl prezentacji samochodów ciężarowych Volvo do zastosowań budowlanych. Uwaga tych spotkań koncentruje się na innowacyjnym rozwiązaniu Volvo – potrójnej osi zespolonej Tridem.

W trakcie prezentacji, które odbędą się w 10 lokalizacjach w Polsce, klienci będą mieli okazję zobaczyć oraz przetestować samochody Volvo FMX, z potrójną osią zespoloną TRIDEM, z zabudowami KH-KIPPER oraz Volvo FH z zabudową hakową firmy HIAB z układem szybkiego ładowania kontenera.

Volvo FMX nadaje segmentowi transportu budowlanego wyrazistą tożsamość, a jego wytrzymałość, właściwości jezdne, i innowacyjne rozwiązania wspierające wydajność kierowcy powodują, że nasz samochód do zastosowań budowlanych spełnia najwyższe wymagania klientów z tego sektora – mówi Paweł Węcłowski, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks Poland.

Jednym z bohaterów pokazów jest potrójna oś zespolona Tridem. Jest to innowacyjne rozwiązanie opracowane przez Volvo. Podwozie Volvo FMX 8×4 z pojedynczą osią przednią może być wyposażone w potrójną tylną oś zespoloną z zawieszeniem pneumatycznym, której wleczona oś składowa jest skrętna, sterowana elektrohydraulicznie. Rezultatem tego jest niespotykanie mała średnica zawracania, co zdecydowanie ułatwia sprawne manewrowanie pojazdem, szczególnie w ciasnym terenie. Przekłada się to na oszczędność czasu kierowcy i mniejsze zużycie pojazdu oraz paliwa. Tridem ma też inne zalety. Podniesienie osi wleczonej istotnie wpływa na mniejsze zużycie opon i paliwa, a zwiększa uniwersalność zastosowania pojazdu. Zawieszenie pneumatyczne zapewnia optymalny rozkład nacisków na osie, co oznacza lepsze właściwości trakcyjne. Ale to nie koniec.

Kierowca ma możliwość korygowania rozkładu obciążenia, aby zwiększyć jeszcze bardziej właściwości trakcyjne. Pojazd ponadto jest niezwykle stabilny podczas kiprowania. Oś zespolona Tridem ma nośność max do 36 t. Zawieszenie pneumatyczne powoduje, że Volvo FMX posiada „płaską linię brzucha“, żaden z istotnych podzespołów nie znajduje się poniżej osi ani nie wystaje poza obrys tylnych opon, a zwiększony prześwit stanowi istotną przewagę w wymagającym terenie. Warto więc zjawić się na jednym z pokazów (terminy w tabeli), aby osobiście przetestować oś Tridem.

 

am

 

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This