Katagoria: naczepy i przyczepy, opublikowano: 06 lipca 2016


Wywrotki na każdą okazję

Wywrotki  na każdą okazję

Artykuł z numeru: TRUCKauto 2016/3-4
Przeczytaj on-line

 

KH-KIPPER stale udoskonala istniejące produkty oraz wprowadza nowe, tak aby spełniały restrykcyjne wymagania współczesnego rynku w zakresie jakości, trwałości i produktywności. W sektorze budowlanym produkty polskiej firmy mają dobrą markę.

 

Wywrotka typu W1U

Zabudowa tylnozsypowa half-pipe jest przeznaczona głównie do transportu materiałów sypkich i masy bitumicznej. Wykonana jest z wysokojakościowej szwedzkiej stali HARDOX, co nadaje skrzyni odpowiednią sztywność i jednocześnie lekką konstrukcję.

W1U#2

Pochylona przednia burta zabudowy oraz unikalny kształt u-shape ułatwia optymalny wyładunek. Lepki materiał nie przykleja się do burty przedniej i łatwiej się zsypuje. Zabudowa tylnozsypowa half-pipe posiada tylną szuflę zsypową SNEEP na równi z podłogą. Rynna w tylnej części nie ma uskoku, w którym mógłby się gromadzić wysypywany materiał. Minimalizuje to także czas związany z oczyszczeniem szufli. Tylna klapa umiejscowiona jest wewnątrz skrzyni.
 Zabudowa wyposażona jest w system hydrauliczny z przednim siłownikiem nowej generacji zapewniający szybkie podnoszenie i opuszczanie skrzyni.

Udoskonaleniem tego typu zabudowy jest umiejscowienie koła zapasowego za kabiną, zamiast na przedniej burcie, przez co koło nie podnosi się niepotrzebnie razem ze skrzynią przy wyładunku. Dużym udogodnieniem jest także odkręcany daszek chroniący kabinę, który w razie uszkodzenia podlega szybkiej i taniej wymianie. Podobnie jak nowy zbiornik oleju z wysoko wytrzymałego tworzywa sztucznego o zwiększonej pojemności.

 

Wywrotka typu W2H

Klasyczna dwustronna zabudowa z siłownikiem pod podłogą wyposażona jest w hydrauliczną lewą burtę.  Burta hydrauliczna opuszcza się płynnie w dół od pozycji pionowej do 180°. Umożliwia to podjechanie wózkiem widłowym pod samą zabudowę i sprawny załadunek materiałów spaletyzowanych. Szerokość wewnętrzna skrzyni wynosi 2 410 mm. Wyjątkowe rozwiązanie pozwala na załadowanie dwóch palet obok siebie.

Przy opuszczeniu burty o 90° możliwy jest wysyp ładunku na bok w pewnej odległości od pojazdu. Jest to szczególnie pomocne przy sypaniu wałów bądź zasypywaniu wykopów wzdłuż drogi, gdyż materiał nie zanieczyszcza bocznych elementów podwozia i umożliwia łatwiejszy wyjazd spod ładunku. Zabudowa ta również wyposażona jest w szuflę zsypową na równi z podłogą.

Sterowanie burtą hydrauliczną odbywa się za pomocą joysticka zamocowanego w kabinie przy siedzeniu kierowcy. Obsługa jest możliwa zarówno z ziemi, jak i z siedzenia bez konieczności wysiadania z kabiny, co jest ważne przy pracy w ciężkich warunkach terenowych bądź przy złej pogodzie.

 

Wywrotka typu W3F

Wielofunkcyjna wywrotka do transportu lekkiego to pojazd niezwykle przydatny zarówno w firmach komunalnych działających w miejskich aglomeracjach, jak i przedsiębiorstwach oferujących szeroki wachlarz usług okołobudowlanych. „Zwinna” 2-osiowa wywrotka to rozwiązanie dla tych, którzy stawiają na produktywność. Dzięki optymalnej lekkiej konstrukcji pojazdy z tego typu zabudową charakteryzują się stosunkowo dużą ładownością.

W3F

Zabudowa posiada w standardzie zawiasy górne i dolne. Umożliwia to bezpieczny i szybki wyładunek materiałów sypkich po otwarciu zamków dolnych oraz wyładunek palet przy otwarciu burt na dół. Zabudowa może służyć również jako platforma. Pojazd często wyposażony jest w hydrauliczny żuraw samochodowy.

Osłonięty mechanizm otwierania burt bocznych jest zabezpieczony przed zasypywaniem przy wyładunku i niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych. Pozwala to wyeliminować straty związane z niepotrzebnymi naprawami i kosztownymi przestojami w pracy pojazdu.

Każdy rodzaj wykonywanych zadań jest inny. Dlatego KH-KIPPER stawia na dostosowanie produktu do indywidualnych potrzeb użytkowników pojazdu. Możliwości zadaniowe wywrotki znacznie zwiększają się dzięki opcjonalnemu zastosowaniu dodatkowego wyposażenia, np. montażowi sprzęgu i instalacji hydraulicznej pod przyczepę, zderzaka składanego, bądź płyty pod czołownicę do zimowego utrzymania dróg.

 

Wywrotka typu W1U

Zabudowa tylnozsypowa half-pipe jest przeznaczona głównie do transportu materiałów sypkich i masy bitumicznej. Wykonana jest z wysokojakościowej szwedzkiej stali HARDOX, co nadaje skrzyni odpowiednią sztywność i jednocześnie lekką konstrukcję.

Pochylona przednia burta zabudowy oraz unikalny kształt u-shape ułatwia optymalny wyładunek. Lepki materiał nie przykleja się do burty przedniej i łatwiej się zsypuje. Zabudowa tylnozsypowa half-pipe posiada tylną szuflę zsypową SNEEP na równi z podłogą. Rynna w tylnej części nie ma uskoku, w którym mógłby się gromadzić wysypywany materiał. Minimalizuje to także czas związany z oczyszczeniem szufli. Tylna klapa umiejscowiona jest wewnątrz skrzyni.
Zabudowa wyposażona jest w system hydrauliczny z przednim siłownikiem nowej generacji zapewniający szybkie podnoszenie i opuszczanie skrzyni.

Udoskonaleniem tego typu zabudowy jest umiejscowienie koła zapasowego za kabiną, zamiast na przedniej burcie, przez co koło nie podnosi się niepotrzebnie razem ze skrzynią przy wyładunku. Dużym udogodnieniem jest także odkręcany daszek chroniący kabinę, a w razie uszkodzenia podlega szybkiej i taniej wymianie. Podobnie jak nowy zbiornik oleju z wysoko wytrzymałego tworzywa sztucznego o zwiększonej pojemności.

 

Wywrotka typu W2H

Klasyczna dwustronna zabudowa z siłownikiem pod podłogą wyposażona jest w hydrauliczną lewą burtę. Burta hydrauliczna opuszcza się płynnie w dół od pozycji pionowej do 180°. Umożliwia to podjechanie wózkiem widłowym pod samą zabudowę i sprawny załadunek materiałów spaletyzowanych. Szerokość wewnętrzna skrzyni wynosi 2 410 mm. Wyjątkowe rozwiązanie pozwala na załadownie dwóch palet obok siebie.

Przy opuszczeniu burty o 90° możliwy jest wysyp ładunku na bok w pewnej odległości od pojazdu. Jest to szczególnie pomocne przy sypaniu wałów bądź zasypywaniu wykopów wzdłuż drogi, gdyż materiał nie zanieczyszcza bocznych elementów podwozia i umożliwia łatwiejszy wyjazd spod ładunku. Zabudowa ta również wyposażona jest w szuflę zsypową na równi z podłogą.

Sterowanie burtą hydrauliczną odbywa się za pomocą joysticka zamocowanego w kabinie przy siedzeniu kierowcy. Obsługa jest możliwa zarówno z ziemi, jak i z siedzenia bez konieczności wysiadania z kabiny, co jest ważne przy pracy w ciężkich warunkach terenowych bądź przy złej pogodzie.

 

Wywrotka typu W3F

Wielofunkcyjna wywrotka do transportu lekkiego to pojazd niezwykle przydatny zarówno w firmach komunalnych działających w miejskich aglomeracjach, jak i przedsiębiorstwach oferujących szeroki wachlarz usług okołobudowlanych. „Zwinna” 2-osiowa wywrotka to rozwiązanie dla tych, którzy stawiają na produktywność. Dzięki optymalnej lekkiej konstrukcji pojazdy z tego typu zabudową charakteryzują się stosunkowo dużą ładownością.

Zabudowa posiada w standardzie zawiasy górne i dolne. Umożliwia to bezpieczny i szybki wyładunek materiałów sypkich po otwarciu zamków dolnych oraz wyładunek palet przy otwarciu burt na dół. Zabudowa może służyć również jako platforma. Pojazd często wyposażony jest w hydrauliczny żuraw samochodowy.

Osłonięty mechanizm otwierania burt bocznych jest zabezpieczony przed zasypywaniem przy wyładunku i niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych. Pozwala to wyeliminować straty związane z niepotrzebnymi naprawami i kosztownymi przestojami w pracy pojazdu.

Każdy rodzaj wykonywanych zadań jest inny. Dlatego KH-KIPPER stawia na dostosowanie produktu do indywidualnych potrzeb użytkowników pojazdu. Możliwości zadaniowe wywrotki znacznie zwiększają się dzięki opcjonalnemu zastosowaniu dodatkowego wyposażenia, np. montażowi sprzęgu i instalacji hydraulicznej pod przyczepę, zderzaka składanego bądź płyty pod czołownicę do zimowego utrzymania dróg.

Opr. Redakcja

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This