Katagoria: naczepy i przyczepy, opublikowano: 06 lipca 2016


Wielton kłania się budowlance

Wielton kłania  się budowlance

Artykuł z numeru: TRUCKauto 2016/3-4
Przeczytaj on-line

 

Wielton. Szeroka gama rozwiązań konstrukcyjnych pozwala na dopasowanie pojazdów do konkretnych zadań transportowych. W gamie Wieltona można znaleźć zarówno pojazdy z pokładem stałym, jak i rozsuwanym oraz wybrać rodzaj najazdu, jaki będzie spełniał oczekiwania przewoźnika.

 

Oferta Wieltonu skupia się na pojazdach o DMC powyżej 24 t, dedykowanych w głównej mierze transportowi maszyn budowlanych. – Stawiamy na nowe rozwiązania konstrukcyjne, zapewniające sztywność i wytrzymałość naszych pojazdów w długoterminowej eksploatacji, nie zapominając jednocześnie o takich aspektach, jak niska masa własna czy nowoczesna stylizacja – mówi specjalista z firmy Wielton.

Naczepy w Wieltonie powstają przede wszystkim z myślą o firmach pracujących przy remontach i budowie dróg. Z tego powodu są m. in. wyposażane wyłącznie w koła R17.5 z mocnym i trwałym ogumieniem o szerokości 245 mm. Ich głównym zadaniem jest łatwy i szybki transport dużych, wolnobieżnych maszyn i pojazdów.

Pojazdy o masie własnej od 10,35 tony do 12,5 tony dostępne są w wersji trzy- lub czteroosiowej (nośność 10 t każda), w odmianie stałej lub rozsuwanej o 5 m. Naczepy mają konstrukcję jednobelkową i standardowo wyposażane są w najazdy o szerokości 800 mm z regulowanym rozstawem.

Rama pojazdu zawsze posiada konstrukcję skrzynkową i jest wykonana z wysoko wytrzymałej stali S700. – Nośność naszych produktów wynosi 10 t na każdą oś plus 18 t na siodło. Co w przypadku 3-osiowej naczepy daje w sumie 48 t, a dla 4-osiowej 58 t – dodaje specjalista z Wieltonu.

Niskopodwoziowe naczepy do przewozu maszyn i pojazdów są wyposażone w podłogę z systemem poszerzania. Dodatkowo mają możliwość umieszczenia ładunku na balkonie z burtami. Podłogę wykonano z twardego drewna w formie fazowanych desek o grubości 50 mm. Naczepy występują w 2 wersjach 3- i 4-osiowej oraz 3- i 4-osiowej z możliwością wydłużania i rozszerzania.

Nowa platforma przesuwna ma długość 1000 mm i można ją regulować w skokach po 500 mm. Dolny pokład ma poszerzenia 2×255 mm.

01styczen

W naczepach jest stosowanych kilka rodzajów najazdów. Ich otwieranie odbywa się ręcznie lub hydraulicznie. W ofercie są także wersje o najazdach przesuwanych na boki, co można realizować ręcznie lub hydraulicznie. Zawsze jednak najazdy mają szerokość 800 mm. Standardowo w każdej z naczep ostatnia oś jest skrętna, w naczepach czteroosiowych jest opcja zamówienia dwóch osi skrętnych, jednak w takiej konfiguracji pierwsza oś nie może być podnoszona. Do mocowania służą 3-tonowe uchwyty – 14 szt. uchwytów w obrzeżach ramy.

(opr. p.p.)

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This