Katagoria: naczepy i przyczepy, opublikowano: 04 lipca 2016


Specjaliści od ciężkich ładunków

Specjaliści  od ciężkich ładunków

Artykuł z numeru: TRUCKauto 2016/3-4
Przeczytaj on-line

 

Firma Kässbohrer to specjaliści od transportu w wadze ciężkiej. Podczas ostatniej wystawy Bauma zaprezentowała szereg rozwiązań w dziedzinie transportu ciężkich ładunków na długich trasach, jak również innowacyjne naczepy-platformy.

Podczas targów BAUMA 2016 firma Kässbohrer zaprezentowała liczne przykłady kapitału innowacyjnego przedsiębiorstwa w projektowaniu rozwiązań, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom w dziedzinie transportu ładunków specjalnych, sprzętu budowlanego i maszyn budowlanych.

 

Więcej opcji

Oprócz wysokiej wydajności produkcyjnej i wysokich standardów rozwiązań technicznych firma Kässbohrer jest znana na całym świecie z niezawodności, efektywności oraz wydajności. Jej rozwiązania w dziedzinie transportu ładunków ciężkich nie stanowią wyjątku. Bogata paleta produktów oferowanych przez firmę Kässbohrer w połączeniu z wieloma dostępnymi wariantami gwarantuje możliwość dokonania wyboru „w punkt”. Tym samym firma Kässbohrer może w każdym przypadku zaoferować, wyprodukować oraz dostarczyć pojazdy do transportu ciężkich ładunków, które idealnie odpowiadają wysokim wymaganiom stawianym tego typu maszynom. Do rozwiązań firmy Kässbohrer w dziedzinie transportu ciężkich ładunków należą także naczepy niskopodwoziowe oraz naczepy niskopodwoziowe typu low-bed do bezpiecznego i wydajnego przewożenia ciężkich ładunków o masie do 130 ton i długości do 18 m.

 

K.SLL 2 – niskopodwoziowa 2-osiowa sterowana hydraulicznie

Naczepa niskopodwoziowa firmy Kässbohrer K.SLL 2 została zaprojektowana w celu zapewnienia najwyższego stopnia bezpieczeństwa transportowanych towarów i umożliwienia transportu ciężkich ładunków o wysokości ponad 3700 mm dzięki zastosowaniu specjalnej platformy o wysokości zaledwie 300 mm. Wypinana łabędzia szyja skraca proces ładowania towarów wielkogabarytowych i poprawia bezpieczeństwo załadunku poprzez możliwość przeprowadzenia procesu ładowania i rozładunku z przodu naczepy. Możliwość przedłużenia o 5500 mm oraz zainstalowanie osi skrętnych hydraulicznie umożliwia manewrowanie naczepą K.SSL 2 w najtrudniejszych warunkach drogowych i w najbardziej wymagających miejscach. Zastosowana w naczepie K.SLL 2 szczególna technologia podwozia oraz jej solidna konstrukcja zapewniają bezpieczeństwo transportu ciężkich ładunków oraz towarów specjalnych.

Naczepy Kässbohrer są szyte na miarę pod kątem szybkiej alokacji maszyn budowlanych

Naczepy Kässbohrer są szyte na miarę pod kątem szybkiej alokacji maszyn budowlanych

Model K.SLL 2 zaprezentowany na targach BAUMA 2016 jest wyposażony w możliwą do zdemontowania podłogę z twardego drewna, która umożliwia transport owalnych ładunków. Bezpieczeństwo gwarantują ponadto oferowane w wyposażeniu standardowym gniazda pod kłonice (6×2) oraz 34 pierścienie mocujące o wytrzymałości do 13 ton. Połączenia hydrauliczne i elektryczne naczepy typu K.SLL 2 zostały dodatkowo ulepszone w celu zwiększenia funkcjonalności.

Naczepa posiada także automatyczny system wyrównywania do prędkości 15 km/h. Łabędzia szyja ma nośność 18 ton. Platformy mogą zostać odłączone w czasie krótszym niż 50 sekund dzięki zastosowanym systemom hydraulicznym, zamiennie pneumatycznym. Załadunek i rozładunek jest także możliwy z przodu. Naczepa jest także wyposażona w 14 bocznych wsporników na poszerzenia boczne o długości 250 mm ze stali ocynkowanej. Posiada po 2 zamki kontenerowe w dodatkowej opcji wyposażenia – ponieważ kursy powrotne nie powinny być kursami pustymi.

 

K.SLA 3 – naczepa niskopodwoziowa do ciągnika siodłowego

Naczepa niskopodwoziowa 3-osiowa K.SLA 3 z możliwością przedłużenia przekracza wszelkie dotychczasowe osiągnięcia w tej dziedzinie i oferuje najwyższą jakość transportu ciężkich ładunków. Dzięki trzystopniowemu poszerzaniu oraz 7 różnym opcjom zastosowanych przesuwnych ramp najazdowych naczepa K.SLA 3 zwiększa elastyczność użytkowania i pozwala zmniejszyć czas przestojów. Wyposażona w dodatkowe funkcje zabezpieczające naczepa K.SLA 3 oferuje maksymalne możliwości manewrowania w najtrudniejszych warunkach.

Naczepa K.SLA 3 została zaprojektowana z myślą o wydajnym i elastycznym transporcie ładowarek kołowych, kombajnów oraz wywrotek. Naczepa posiada dwie pary muld na koła, które wbudowane są w ramę zewnętrzną. Dla zwiększenia elastyczności naczepa K.SLA 3 posiada aluminiowe platformy nad muldami i tym samym może zostać przebudowana na płaską platformę w celu przewiezienia innego rodzaju ciężkich ładunków.

Naczepę wyposażono w wgłębienie dla ramienia koparki w tylnej części. Platformę można przedłużyć o 3500 mm. Najazd umożliwiają przenośne tylne rampy z aluminium (wysokość 2400 mm, szerokość 600 mm, nośność 32 tony). Podwozie wykonano z wysokiej jakości stali S700 MC

 

K.SLH 8 – niskopodwoziowe, 8-osiowe cacko

Naczepa niskopodwoziowa 8-osiowa K.SLH 8 sterowana hydraulicznie o ładowności 130 ton firmy Kässbohrer została zaprojektowana do transportu każdego rodzaju ciężkich ładunków. Projekt obejmuje zastosowanie łabędziej szyi o udźwigu 34 ton i zawieszenia hydraulicznego. Ponadto naczepa K.SLH 8 umożliwia efektywne i bezpieczne rozmieszczenie ładunku. Osie sterowane hydraulicznie pozwalają na zachowanie maksymalnej zwrotności na trudnych zakrętach oraz przedłużają wydajność i żywotność opon. Dzięki możliwości przedłużenia o 18 m naczepa K.SLH 8 jest idealnym rozwiązaniem dla ekstremalnie ciężkich ładunków.

Naczepa K.SLH 8 firmy Kässbohrer jest wyposażona w liczne systemy zabezpieczeń, między innymi w 3 pary pierścieni zabezpieczających na łabędziej szyi i 9 par na platformie, każdy o nośności 6,7 ton. Posiada również 8 par gniazd pod kłonice i 2 pary wysuwanych tablic ostrzegawczych.

Naczepa ma także 9 par wsporników poszerzenia bocznego, wysuwanych na długość 230 mm, wykonanych ze stali ocynkowanej. Wyposażono ją także w hydrauliczne, przesuwne rampy najazdowe o długości 4 metrów i szerokości 80 cm. Posiada także automatyczny system wyrównywania przy 15 km/h.

 

K.SPS 3 – lekka platforma

Platforma KK.SPS 3 z lekkim podwoziem posiada dużą powierzchnię załadunku. Solidna i trwała konstrukcja platformy zwiększa jej żywotność przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności.

Dla lepszego zabezpieczenia ładunku naczepa K.SPS 3 wyposażona została w 10 par gniazd na kłonice, na ramie zewnętrznej i 24 gniazda pod kłonice (cztery rzędy) w podłodze, które umożliwiają transport najróżniejszych ładunków, łącznie z walcami stalowymi. Jako dodatkowe zabezpieczenie ładunku zastosowano w naczepie K.SPS 3 system zabezpieczenia K-fix.

K-fix zamontowany na ramie zewnętrznej zapewnia punkt zabezpieczenia, co każde 100 mm, o nośności wynoszącej 2,5 ton zgodnie z normą EN 12640 i zastosowaniu 7 x 2 specjalnych punktów zabezpieczeń o nośności 4 ton. W zależności od powierzchni załadunku naczepa K.SPS 3 może zostać wyprodukowana z burtami bocznymi o wysokości 800 mm.
Masa własna tej platformy to tylko 5500 kg. Ściana przednia o wysokości 1500 mm została zabezpieczona powłoką KTL i wyposażona w drabinkę wejściową. W opcji można zamówić samoskrętne osie, znacząco poprawiające zwrotności w wąskich zakrętach.

Wyposażenie standardowe obejmuje 6 par zamków kontenerowych dla transportu standardowych kontenerów, jednego lub dwóch dwudziestopowych lub jednego czterdziestostopowego. Podwozie wykonane jest ze stali typu S700 z powłoką KTL dla większej ładowności i zwiększonej trwałości. W wyposażeniu dodatkowym oferowana jest płyta siodłowa do podłączenia ciągnika siodłowego 6×2 lub 6×4.

 

KÄSSBOHRER

Fabrykę pojazdów w Ulm w roku 1893 założył Karl Kässbohrer. Dzięki 120-letniej historii produkty firmy Kässbohrer znane są obecnie w ponad 50 krajach, a liczba zastosowanych w nich innowacji oraz bogactwo palety produktów przerosły najśmielsze oczekiwania samego Karla Kässbohrera.

Aby zapewnić najwyższy standard obsługi, pojazdy firmy Kässbohrer są obecnie produkowane w trzech różnych miejscach. Centralny ośrodek sieci dystrybucji znajduje się w Goch w Niemczech. Pojazdy przeznaczone na rynek rosyjski produkowane są w okręgu administracyjnym Tula. Natomiast główny ośrodek produkcyjny znajduje się w Adapazari w Turcji i składa się z wysokowydajnego centrum badawczego i rozwojowego oraz z nowoczesnej fabryki naczep do ciągników siodłowych, która śmiało może mierzyć się z każdą konkurencyjną fabryką w Europie. Całkowita roczna produktywność przedsiębiorstwa wyniesie w 2016 roku 20 tys. jednostek.

Firma Kässbohrer posiada szeroką ofertę produktów, obejmującą pojazdy plandekowe, cysterny i silosy, przyczepy i platformy niskopodwoziowe, platformy i naczepy do ciągników siodłowych, a także platformy do transportu kontenerów. Generalnym importerem naczep Kässbohrer w Polsce od 2010 roku jest TIMEX S.A. posiadająca swoje oddziały w Koniku Nowym koło Warszawy, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach.

(opr. – p.p.)

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This