Katagoria: naczepy i przyczepy, opublikowano: 08 maja 2014


Lekki Fliegl kupiony za oszczędności

Lekki Fliegl kupiony za oszczędności

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/7-8

 

FIR-GREEN-1

 

Fliegl pokazał naczepę kurtynową Greenlight o obniżonej masie. Jest to odzwierciedlenie nowej filozofii firmy.

 

Stabilne, trwałe i lekkie naczepy – to filozofia najnowszej serii Fliegla – Greenlight. Wykonane w wersji lekkiej naczepy Fliegl Roadrunner i Megarunner spełniają nie tylko rygorystyczne wymogi jakościowe, ale także są jeszcze bardziej dopracowane pod kątem załadunku, ekonomiki i trwałości.

 

Rynek żąda wagi lekkiej

Nowa seria Greenlight to odpowiedź Fliegla na sygnały płynące z rynku. Użytkownicy, potencjalni nabywcy poszukują pojazdów wytrzymałych, o niskich kosztach eksploatacji oraz uniwersalnych. – Oczekiwania naszych klientów dotyczące uniwersalności produktu i ceny w stosunku do jakości stale rosną – mówi dyrektor zarządzający Helmut Fliegl. – Traktujemy to jako motywację do stałego weryfikowania naszych produktów, oferowania tego, co najlepsze oraz poprawiania standardów jakości. Przy projektowaniu naszych naczep kluczowe znaczenie zawsze ma rynek.

Stosowanie nowych naczep Greenlight o niższej masie zmniejsza zużycie paliwa oraz emisję CO2. Przedsiębiorstwa transportowe uzyskują długofalowe korzyści w postaci niższych kosztów i bardziej efektywnego wykorzystania floty pojazdów.

Fliegl oferuje cztery typy kurtynowych naczep z lekką konstrukcją. Najlżejszym wariantem jest Roadrunner Greenlight o masie własnej od 4800 kg, w wersji Coil ta naczepa osiąga masę 6000 kg. Megarunner Greenlight jest dostępny z masą od ok. 5500 kg, jako Megarunner Coil Greenlight już od ok. 5700 kg.

Seria Fliegl Greenlight jest w stanie przyjąć ładunek o masie aż do 28 ton. A to oznacza dodatkowo do 800 kg w stosunku do porównywalnych pojazdów innych producentów. Dzięki zoptymalizowanej wydajności transportowej zmniejsza się liczba tras lub naczep w firmie transportowej, koniecznych do zrealizowania zamówień. A to oznacza oszczędność na kosztach paliwa i kosztach eksploatacyjnych.
Lekka konstrukcja serii Greenlight to efekt zastosowania unikalnych rozwiązań w kilku obszarach. O obniżeniu masy myśli się w fazie projektowania naczep, przez skład i właściwości materiałowe części, nie zapominając o wysokich standardach Fliegl w zakresie jakości, stabilności i trwałości. Stosowane są między innymi lżejsze blachy i elementy wyposażenia, na przykład boczne zabezpieczenie przed najechaniem ze zoptymalizowaną masą lub zmodyfikowane osłony wanny w „coil muldzie”. Podwozie jest skonstruowane w taki sposób, że komponenty mogą być ze sobą integrowane.

Mniejsza masa własna zapewnia większe możliwości ładunkowe, większą ekonomiczność i większą trwałość. Oferowana przez Fliegl koncepcja jest interesująca, zarówno pod względem kosztów, jak i obciążenia środowiskowego. Modele Roadrunner i Megarunner ze zoptymalizowaną masą zmniejszają koszty oleju napędowego i zanieczyszczenie środowiska.

 

Wywrotki z „zielonej linii”

W ramach linii Greenline Fliegl oferuje dwie wywrotki – aluminiową o pojemności 25 metrów sześciennych i 22-metrową (m3) stalową.

Zastosowanie stożkowej muldy w naczepach wywrotkach w znacznym stopniu redukuje opory powietrza, dlatego że nie wystaje ona poza szerokość ciągnika, a dodatkowo aerodynamiczne kształty wspomagają równomierne i szybsze toczenie. Wszystko to przekłada się bezpośrednio na mniejsze zużycie paliwa, większą trwałość naczepy i niższe koszty jej utrzymania. Prototyp wywrotki Fliegl z linii Greenline został zaprezentowany po raz pierwszy na targach IAA 2010.

Otrzymała ona wiele pozytywnych opinii. Jesienią 2011 Fliegl za tę innowacyjność został nagrodzony Europejską Nagrodą Transport for Sustainability. Naczepy z tej linii przeszły pozytywnie testy w Niemczech, nawet u największych przeciwników wywrotek Fliegl.

Hermann Strobl, kierowca bawarskiej firmy budowlanej Laumer, użytkował aluminiową Fliegl Greenline o masie własnej 4700 kg. Podsumował zużycie oleju napędowego w oparciu o dane z komputera pokładowego. – Jeżdżąc codziennie tą samą trasą po stosunkowo pagórkowatym terenie zaoszczędziłem nawet do 4 litrów paliwa, a na płaskiej drodze nawet 7 litrów na 100 km – podsumował.

Spedycja Hahnemann z Dolnej Saksonii miała również pozytywne doświadczenia z Greenline. Testując naczepę Fliegl Greenline o pojemności 50 m sześciennych i masie własnej 6150 kg, zanotowała oszczędności paliwa od 2 do 4,4 litra na 100 km. Do seryjnej produkcji linia Greenline we wszystkich kubaturach wywrotek oraz wszystkich wersjach naczep kurtynowych trafi na początku 2014. Przy średnim spadku zużycia paliwa o 3 litry oszczędności wynoszą aż 22620 zł na rok, przy cenie oleju napędowego 5,8 PLN i przebiegu pojazdu 130000 km. Przy 10-letnim użytkowaniu rozwiązania Greenline z łatwością refinansują zakup.

 

Fliegl ma także naczepę podkontenerową chemiczną light

Naczepa może przewozić 20-stopowe kontenery oraz 7,82 tank-kontenery. Spełnia dyrektywy ADR zgodnie z ppkt. 9.1.1.2 ADR, EX / II, EX / III, FL, OX, AT. Lekkie podwozie gwarantuje bezpieczny transport niebezpiecznych materiałów, większą rentowność frachtu oraz wymierne korzyści w postaci zmniejszenia kosztów eksploatacji zestawu.

Naczepa w standardzie wyposażona jest w dodatkowe elementy konieczne do przewozu towarów ADR. Fliegl jako jedyny na rynku osiągnął wagę konstrukcji poniżej 3 ton!

 

(opr AM)

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This