Katagoria: naczepy i przyczepy, opublikowano: 06 lipca 2016


Krone zaprasza do swojego świata

Krone zaprasza do swojego świata

Artykuł z numeru: TRUCKauto 2016/3-4
Przeczytaj on-line

 

Krone. Jakość, jakość i jakość – to dewiza firmy z Wertle, która w coraz większym stopniu wykorzystuje komponenty i podzespoły własnej produkcji.

 

Budowlana premiera

Nowa przyczepa do przewozu materiałów budowlanych Load Carrier firmy Krone to solidny i praktyczny pojazd, który jest specjalnie dostosowany do szczególnych wymagań związanych z transportem materiałów budowlanych. Za wzorową stabilność dwuosiowej przyczepy odpowiedzialne jest odporne na zniekształcenia podwozie oraz wodoodporna, uszczelniona podłoga z płyt o grubości 30 mm.

Anodowane ściany boczne z metali lekkich (wysokość 1000 mm), każda z dwoma klapami burtowymi, łatwo się odchyla i zdejmuje. Ponadto standardowo posiadają one ciągłe ściągi kotwowe zapewniające dodatkową stabilność i bezpieczeństwo. Również w wyposażeniu podstawowym znajdują się składane schodki zintegrowane w burtach. Nowością dla ścian bocznych jest dostępne w ramach opcji wspomaganie podnoszenia burt, które pozwala na znaczną redukcję siły wymaganej do obsługi. Takie rozwiązanie odciąża kierowcę (oraz jego plecy) w codziennej pracy. Wspomaganie podnoszenia burt można również zamontować w starszych pojazdach.

Stalowa ściana czołowa jest wzmocniona od wewnątrz płytą z grubej sklejki; na życzenie dostarczany jest schowek do ściany czołowej do zabezpieczeń krawędzi. Do wzorowego zabezpieczania ładunku Krone poleca Multi Rail, szynę ładunkową zintegrowaną pośrodku w podłodze, która w połączeniu z ramą zewnętrzną Multilock zapewnia liczne punkty mocowania. Praktycznym rozwiązaniem jest również duża skrzynia narzędziowa z tworzywa sztucznego zintegrowana w bocznej osłonie przeciwnajazdowej. Kłonice wtykane, np. do transportu rur do kanalizacji zewnętrznej, można zamówić dodatkowo. Skrzynia do przewożenia kłonic stanowi uzupełnienie oferty wyposażenia.

Masa własna pojazdu do materiałów budowlanych Load Carrier wynosi blisko 3500 kg, dzięki czemu ładowność pojazdu to ok. 14 500 kg. Przestrzenie ładunkowe dostępne są w długościach 6500 mm, 6900 mm, 7100 mm i 7300 mm, szerokość przestrzeni ładunkowej wynosi 2480 mm.

 

Tylko własne podzespoły

Profi Liner była pierwszą naczepą, której wszystkie podzespoły, włącznie z osiami, były marki Krone. Od chwili pierwszej prezentacji osi przez Krone na targach IAA 2014 w pojazdach zamontowano ponad 10 000 sztuk. Dyrektor zarządzający Bernard Krone cieszy się z tak pozytywnej tendencji. – Nasza strategia polegająca na oferowaniu naczepy „All-in-Krone-Trailer” wraz z własną osią Krone sprawdziła się – powiedział Bernard Krone.

Oś Krone jest produkowana przez firmę „gigant Trenkamp & Gehle” z Dinklage, która od 2013 roku należy do Grupy Krone. System osi Krone z hamulcami tarczowymi wyróżnia między innymi innowacyjna, bezobsługowa jednostka łożyska (dzielony zespół piasty) oraz niezwykle lekki półresor montowany do osi połączeniem śrubowym. Kolejną zaletą jest jednolita struktura materiału belki między gniazdami łożyska, która zapewnia szczególną stabilność. Krone udziela swoim klientom sześć lat gwarancji na oś bez limitu kilometrów. Ponadto firma Krone oferuje system „One-Check-Per-Year”, dzięki czemu wymagane jest tylko jedno badanie na rok w ramach przeglądu technicznego.

Profi_Liner_04_high-res

Wraz z wprowadzeniem „All-in-Krone-Trailer” firma Krone w ubiegłych latach na stałe rozszerzyła również portfolio swoich usług. Na przykład wszystkie części pojazdu są oznaczone numerem artykułu Krone, dzięki czemu użytkownicy mogą wygodnie i sprawnie zamawiać wszystkie części bezpośrednio w firmie Krone. Dla naszych klientów staliśmy się uniwersalnym oferentem usług związanych z naczepami. Ta koncepcja cieszy się na rynku dużą popularnością, co potwierdza nie tylko 10 000 zamontowanych już osi Krone. To nam pokazuje, że jesteśmy na właściwej drodze – mówi Bernard Krone.

 

Nowy Coil Liner

Coil Liner jest teraz dostępny w lżejszej wersji, o masie własnej wynoszącej zaledwie 5,85 t. Producent wychodzi w ten sposób naprzeciw zapotrzebowaniu firm transportowych na maksymalną ładowność naczepy podczas użytkowania ciężkich ciągników z silnikiem EURO 6.

Kanał na zwoje ma długość 7236 mm i seryjnie wyposażony jest w cztery pary schowków na kłonice i dwie podpory zabezpieczające do zwojów. Ponadto w naczepie Coil z firanką przesuwną montowana jest standardowo rama zewnętrzna Multi Lock (z około 130 punktami mocowania po każdej stronie) oraz 8 par pierścieni mocujących do ciężkich ładunków w strefie ramy zewnętrznej. Natomiast trzy schowki na kłonice, które umieszczone są za sworzniem królewskim poprzecznie do kierunku jazdy, pozwalają na skuteczne unieruchomienie materiałów podłużnych. Obsługę ułatwia drewniana, lekka osłona muldy. Podłoga z płyt warstwowych ma grubość 30 mm, jest pokryta sklejką wodoodporną i wytrzymuje wjazd wózka widłowego o obciążeniu na oś do 5460 kg (norma CSC). Zarówno ściana czołowa, jak i drzwi kontenera wykonane są z lekkiego metalu. Nad stabilnością zachowania Coil Liner w trakcie jazdy czuwa system RSS, który stanowi standardowe wyposażenie wszystkich naczep Coil.

Poza wersją ultralekką w ofercie jest Cool Liner w wersji High Security. W chłodni wbudowanych jest wiele udogodnień, które przydają się kierowcy i firmie transportowej w codziennej pracy. Naczepa wyposażona jest w obszerny pakiet funkcji telematyki, funkcję monitorowania ciśnienia w ogumieniu, wspomagania podjazdu do rampy oraz rozbudowany system zabezpieczeń nadwozia chłodni.

Drzwi zabezpieczone są przed włamaniem najskuteczniejszym systemem Door Protect High Security. Rygluje on je automatycznie za pomocą 8 blokad. Drzwi można otworzyć dopiero wtedy, gdy dyspozytor wyda odpowiednie zezwolenie za pośrednictwem telematyki i kierowca wprowadzi poprawny kod bezpieczeństwa. System Door Protect High Security to nie tylko blokada drzwi tylnych, ale także elektroniczne monitorowanie dachu i ścian bocznych. Każda próba otwarcia drzwi tylnych bez kodu może także wywoływać głośny alarm akustyczny.

Cool Liner High Security to elastyczny i wszechstronny pojazd z najskuteczniejszymi zabezpieczeniami i nowoczesnym wyposażeniem.

 

Prawdziwa wielkość – także podczas transportu opon

Specjalistyczna naczepa Mega Liner z atestowanymi mocowaniami do transportu opon jest poszukiwana w branży automotive. Podstawą systemu MultiTyre jest specjalnie stworzona do tego celu dwuścienna plandeka boczna z pięcioma wbudowanymi, pionowymi profilami aluminiowymi w czterech bocznych polach kłonic. Dodatkowo z każdej strony na całej długości pojazdu montuje się po dwie specjalne liny. Dzięki temu pracochłonne mocowanie na krzyż w przestrzeni ładunkowej nie jest już konieczne. Liny naciąga się wygodnie za pomocą hydraulicznych pomp ręcznych. System Multi Tyre firmy Krone został atestowany przez TÜV Nord jako mocowanie przeznaczone do transportu opon.

Oprócz specjalnego wyposażenia do transportu opon Mega Liner odznacza się także innymi praktycznymi właściwościami. Jego przestrzeń ładunkowa wynosi 100 m³. Pojazd wyposażony jest w hydrauliczny dach podnoszony o wysokości podnoszenia 500 mm, co znacznie skraca czas załadunku i rozładunku, a także w wielokrotnie nagradzaną ramę zewnętrzną Multi Lock. Budowa Mega Liner spełnia wymagania Code XL normy EN 12642, a nad stabilnością zachowania naczepy w trakcie jazdy czuwa montowany w niej seryjnie modulator EBS i system RSS (Roll Stability Support). Stalowa ściana czołowa wzmocniona jest wewnątrz płytką z grubej sklejki. Podłoga z płyt warstwowych ma grubość 30 mm i jest pokryta sklejką wodoodporną. Wszystkie powierzchnie cięte są dodatkowo uszczelnione. Podłoga przystosowana jest do wjazdu wózka widłowego o obciążeniu na oś do 7000 kg.

Opr. Redakcja

 

 

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This