Katagoria: naczepy i przyczepy, opublikowano: 11 maja 2015


Fliegl – specjalista od materiałów sypkich

Fliegl – specjalista od materiałów sypkich

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2015/5-6
Przeczytaj on-line

 

Podczas corocznej imprezy Fliegla Kippertage, w fabryce w Triptis, przewoźnicy, kierowcy i dziennikarze branżowi mogli dokładnie poznać całą gamę wywrotek dedykowaną do przewozów materiałów sypkich.

 

Fliegl stawia na lekkość i wytrzymałość konstrukcji sygnowanych swoim logo. Inżynierowie z Triptis pracują także nad zwiększeniem ładowności, stabilnością konstrukcji, szczególnie przy wywrocie, pracą w warunkach bezpiecznych i obniżonym zużyciem paliwa.

Program imprezy obejmował również pokaz wywrotu na stanowisku pomiarowym Fliegla, wykłady eksperckie, m. in. w dziedzinie muld izolowanych. Zainteresowani mogli zwiedzić zakład w Triptis. – W poprzednich miesiącach poprawiliśmy wiele detali w naszych wywrotkach, dostosowanych do ich eksploatacji w warunkach dnia codziennego a także wprowadziliśmy do naszych wywrotek zupełnie nowe koncepcje – mówi Helmut Fliegl, właściciel firmy. – Nastąpił czas, by naszą generację wywrotek 2015 z ich wyposażeniem zaprezentować szerokiemu gronu fachowców.

 

Nowość: Fliegl Light Master Agrar

Fliegl rozszerzył, i tak już obszerną, paletę swoich wywrotek o nowy pojazd: lekką naczepę Light Master Agrar. Ten model jest dedykowany dla branży rolniczej wschodnioeuropejskich rynków. Na takie pojazdy stale wzrasta popyt na rynku polskim, węgierskim oraz w krajach nadbałtyckich.
Dla transportu różnorodnych rolniczych towarów sypkich Light Master Agrar posiada muldę stalową ze skośną ścianą czołową, wykonaną z trudno ścieralnej stali. Ściany naczepy i podłoga wykonane są z 4 mm materiału. Podwójne aluminiowe drzwi tylne zaopatrzono w wbudowane zbożowe otwory zsypowe.
Dzięki lekkiej konstrukcji masa własna Light Master Agrar wynosi 6750 kg. Mulda osadzona jest w stabilnej ramie stalowej o zredukowanej masie. Dodatkowe oszczędności zapewnia zastosowanie w konstrukcji naczepy innych lekkich komponentów, przykładowo osi. Lekka mulda stalowa jest pod względem niskich kosztów alternatywą dla powszechnie używanych muld aluminiowych. Naczepa oferuje, oprócz wysokiej ładowności, także możliwość transportu wymagających ładunków, posiada dopuszczenie typu EG, pozwalające na jej użytkowanie we wszystkich krajach EU.

 

Przemyślane na okrągło

Nowoczesna optyka rzuca się natychmiast w oczy: rama bez naroży o lekkiej konstrukcji. W ten sposób Fliegl redukuje masę pojazdu i zwiększa ładowność. Jednocześnie osiągnięto lepszą stabilność, pozwalającą na optymalne rozłożenie działających pionowo sił podczas wywrotu.
W dolnej części zaokrąglonej ramy znajduje się lekko do góry zagięty stalowy profil,
ułatwiający sprzęganie naczepy, ograniczając jej uszkodzenia. Owalny kształt ułatwia manewrowanie, ponieważ bez naroży oferowane jest więcej miejsca w obrębie sprzęgu naczepy.

 

Zbigniew Witamborski

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This