Katagoria: części i akcesoria, opublikowano: 13 lipca 2014


Oryginały to 100 proc. bezpieczeństwa

Oryginały to 100 proc. bezpieczeństwa

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/11-14

 

A042_jsk42_colored

 

Niedziałający zamek siodła ciągnika, trzpień o niewystarczającym obciążeniu lub uszkodzona śruba mogą spowodować ciężki wypadek. A więc konieczne jest stosowanie oryginalnych części zamiennych. Tego wymaga również KBA.

 

Firma Jost, działający na rynku międzynarodowym producent systemów, modułów i komponentów połączeń dla samochodów ciężarowych i przyczep, ostrzega przed montażem części zamiennych do haków i siodeł ciągnika niepochodzących od producenta. – Stosowanie nieoryginalnych części zamiennych naraża warsztaty, ale również użytkowników pojazdów na znaczne ryzyko. Może to spowodować wygaśnięcie pozwolenia wymaganego przez rozporządzenie odnośnie dopuszczenia do ruchu drogowego (STVO) dla tych podzespołów. W razie wypadku spowodowanego przez nieoryginalne podzespoły pełną odpowiedzialność za skutki ponosi warsztat, ale również użytkownik pojazdu – mówią specjaliści z Jost.

Jak podkreśla firma Jost, tylko oryginalne części zamienne zapewniają skuteczność pozwolenia dla typu konstrukcji. – Ponosimy ogromne nakłady na rozwój i badania wszystkich podzespołów gwarantujących bezpieczeństwo naszych produktów. W przypadku ogólnie dostępnych obcych części zamiennych takie bezpieczeństwo działania nie jest naturalnie zapewnione w takim samym stopniu, ponieważ tego typu części nie są włączone ani w naszą konstrukcję, procedury badań, ani w nasz system zapewnienia jakości – podkreśla kierownik zarządzania produktem Dieter Raab.

Jak ważna jest jakość części zamiennych, uwidacznia prosty przykład: czop centralny oraz hak zamka siodła ciągnika utrzymują cały ciągnik siodłowy. W przypadku ekstremalnym połączenie musi wytrzymać nawet 2,5-krotność ciężaru ciągnika, a więc do 37,5 tony. Również hak zamka i trzpień haków przyczepy znajdują się na pierwszym miejscu, jeżeli chodzi o podzespoły mające wpływ na bezpieczeństwo. Jednakże również komponenty niezwiązane z bezpieczeństwem w przypadku stosowania wadliwych części zamiennych mogą spowodować znaczne szkody. Dlatego firma Jost radzi, aby w przypadku wymiany części ulegających zużyciu w każdym przypadku stosować oryginalne części zamienne.
Aby ochronić klientów przed obcymi częściami zamiennymi, firma Jost dostarcza od teraz wszystkie oryginalne części zamienne w opakowaniach z etykietą z hologramem. Służy ona jako pieczęć zestawów części zamiennych i zapewnia, dopóki jest ona nienaruszona, oryginalność zawartości.

W USA firma Freightliner podjęła decyzję o wyposażaniu swoich ciągników siodłowych seryjnie w siodła ciągnika Jost typu JSK 36. Ponadto Daimler Trucks North America (DTNA) wprowadza siodło ciągnika o zredukowanym ciężarze JSK 36 w modelach Western Star 4700 i 4900 jako opcja wyposażenia.
gerFirma Jost, działający na rynku międzynarodowym producent systemów, modułów i komponentów połączeń dla samochodów ciężarowych i przyczep, ostrzega przed montażem części zamiennych do haków i siodeł ciągnika niepochodzących od producenta. – Stosowanie nieoryginalnych części zamiennych naraża warsztaty, ale również użytkowników pojazdów na znaczne ryzyko. Może to spowodować wygaśnięcie pozwolenia wymaganego przez rozporządzenie odnośnie dopuszczenia do ruchu drogowego (STVO) dla tych podzespołów. W razie wypadku spowodowanego przez nieoryginalne podzespoły pełną odpowiedzialność za skutki ponosi warsztat, ale również użytkownik pojazdu – mówią specjaliści z Jost.

Jak podkreśla firma Jost, tylko oryginalne części zamienne zapewniają skuteczność pozwolenia dla typu konstrukcji. – Ponosimy ogromne nakłady na rozwój i badania wszystkich podzespołów gwarantujących bezpieczeństwo naszych produktów. W przypadku ogólnie dostępnych obcych części zamiennych takie bezpieczeństwo działania nie jest naturalnie zapewnione w takim samym stopniu, ponieważ tego typu części nie są włączone ani w naszą konstrukcję, procedury badań, ani w nasz system zapewnienia jakości – podkreśla kierownik zarządzania produktem Dieter Raab.

Jak ważna jest jakość części zamiennych, uwidacznia prosty przykład: czop centralny oraz hak zamka siodła ciągnika utrzymują cały ciągnik siodłowy. W przypadku ekstremalnym połączenie musi wytrzymać nawet 2,5-krotność ciężaru ciągnika, a więc do 37,5 tony. Również hak zamka i trzpień haków przyczepy znajdują się na pierwszym miejscu, jeżeli chodzi o podzespoły mające wpływ na bezpieczeństwo. Jednakże również komponenty niezwiązane z bezpieczeństwem w przypadku stosowania wadliwych części zamiennych mogą spowodować znaczne szkody. Dlatego firma Jost radzi, aby w przypadku wymiany części ulegających zużyciu w każdym przypadku stosować oryginalne części zamienne.
Aby ochronić klientów przed obcymi częściami zamiennymi, firma Jost dostarcza od teraz wszystkie oryginalne części zamienne w opakowaniach z etykietą z hologramem. Służy ona jako pieczęć zestawów części zamiennych i zapewnia, dopóki jest ona nienaruszona, oryginalność zawartości.

W USA firma Freightliner podjęła decyzję o wyposażaniu swoich ciągników siodłowych seryjnie w siodła ciągnika Jost typu JSK 36. Ponadto Daimler Trucks North America (DTNA) wprowadza siodło ciągnika o zredukowanym ciężarze JSK 36 w modelach Western Star 4700 i 4900 jako opcja wyposażenia.

ger

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This