Katagoria: samochody dostawcze, opublikowano: 01 grudnia 2014


Sprinter nie boi się podmuchów

Sprinter nie boi się podmuchów

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/19-20

 

14A1283

Asystent bocznego wiatru (Crosswind Assist) jest teraz dostępny jako wyposażenie akcesoryjne dla licznych wariantów starszych Sprinterów. Dotyczy to egzemplarzy zaopatrzonych w najnowszą wersję układu stabilizacji toru jazdy Adaptive ESP, czyli większości odmian produkowanych od stycznia 2013 do połowy 2014 r.

 

Od czerwca br. ten innowacyjny system wspomagający aktywne bezpieczeństwo trafił na listę standardowego wyposażenia niemal wszystkich wariantów modelu.

Informacje na temat szczegółów instalacji wyposażenia akcesoryjnego można uzyskać u lokalnych dealerów Mercedes-Benz. Koszt modernizacji nie należy do wysokich i wynosi do 500 zł netto wraz z montażem.

Asystent bocznego wiatru (Crosswind Assist) to jeden z pięciu nowych systemów wspomagających, które w ubiegłym roku trafiły do wyposażenia Sprintera i wyznaczyły zupełnie nowy standard bezpieczeństwa wśród aut dostawczych. Czujniki asystenta wykrywają siły wywierane na pojazd przez boczny wiatr – czy to na moście, czy podczas wyprzedzania ciężarówki. Układ ESP przyhamowuje wówczas koła po nawietrznej stronie auta i generuje odchylenie przeciwdziałające skutkom podmuchów. W rezultacie kierowca nie musi dokonywać nerwowych korekt toru jazdy – ponieważ jest mniej obciążony i mniej skłonny do przeprowadzenia zbyt gwałtownych manewrów, wzrasta jego poczucie bezpieczeństwa oraz komfort pracy. Dodatkową funkcję ostrzegawczą pełni lampka na panelu wskaźników, informująca o działaniu systemu. Asystent bocznego wiatru aktywuje się przy prędkości od 80 km/h.

Od 2013 roku Mercedes-Benz – jako jedyny producent na rynku – standardowo montuje asystenta bocznego wiatru w swoich dużych autach dostawczych.

 

(am)

 

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This