Katagoria: samochody dostawcze, opublikowano: 12 stycznia 2016


Krone także z zabudową dla mniejszych pojazdów

Krone także z zabudową dla mniejszych pojazdów

Artykuł z numeru: TRUCKauto 2015/19-24
Przeczytaj on-line

 

W ramach warsztatów prasowych, poświęconych logistycznym wyzwaniom handlu on-line, w jednym z magazynów DPD Zeitfracht w Raunheim, niedaleko Frankfurtu, Krone przedstawiło m. in. zabudowę na mniejszym pojeździe.

 

„Walk-In”

Przed ponad 50 laty w USA po raz pierwszy pokazano, jak można istotnie poprawić produktywność kierowcy w dostawach dla końcowego odbiorcy. Uzyskano to dzięki pojazdom mającym bezpośredni dostęp z kabiny do przestrzeni ładunkowej, wyposażonym w przesuwane drzwi boczne po prawej stronie i podwójne drzwi z tyłu pojazdu. Tego typu zabudowę nazwano „Walk-In”. W Ameryce Północnej ten rodzaj zabudowy szybko znalazł zastosowanie w branży m. in. mobilnych warsztatów naprawy pojazdów, czy wymiany opon. Tego typu zabudowa zapewniała szybki dostęp do narzędzi czy paczek.
Z projektem „Walk-In” Krone wystartowało w roku 2009. Krone zaprojektowało nietypową zabudowę, bazującą na typowej skrzyni charakterystycznej dotychczas dla systemów wymiennych, przystosowanej tym razem do różnorodnych zastosowań. Na dzień dzisiejszy nowego rodzaju zabudowa dedykowana jest do jednego pojazdu – Iveco Daily, ze względu na budowę ramy. To jednak nie musi okazać się dogmatem, ponieważ zabudowa ta ma mieć zastosowanie w pojazdach posiadających odpowiednią ramę.

Małe i duże części rozlokowane na składanych regałach. Powierzchnia bagażowa spełnia normy EN12642

Małe i duże części rozlokowane na składanych regałach. Powierzchnia bagażowa spełnia normy EN12642

W fabryce w Brueggen buduje się dla tych zabudów polystyrolowe ramy pokryte warstwą GFK. Wszystkie inne części, jak dach czy drzwi, są własną konstrukcją Krone. Cechą szczególną dachu jest jego zakrzywiony kształt, pozwalający na łatwy spad wody czy kawałków lodu. Odsuwane drzwi pomiędzy kabiną a przestrzenia bagażową, przesuwane drzwi z prawej strony zabudowy, czy podwójne drzwi tylne są także własną konstrukcją Krone. Otwarcie drzwi jest dozorowane elektronicznie, a w tylnej części zamiast czujników znajduje się kamera wizualizująca otoczenie. Znajdujące się po obu bokach regały, jak i część ładunkowa spełniają normę EN 12642.

 

Biznes niszowy

Teraz spójrzmy na rzeczywistość. Dotychczas zabudowy ,,Walk-In” Krone dostarczało do odbiorców posiadających odpowiednio przystosowane pojazdy – na ramie, z kabiną o płaskiej podłodze. W USA tego typu zabudowy wykonują nastawione tylko na ten rodzaj produkcji firmy, w Europie dotychczas było tak samo. W obecnej chwili w szranki staje firma o ponad 100-letnim doświadczeniu w rolnictwie i pięćdziesięcioletnim na drogach. Każdy w branży także zdaje sobie sprawę, że żadne projekty Krone nie pozostają w fazie roboczej, lecz służą do zarabiania pieniędzy. Z potencjałem Krone w zakresie zabudów i naczep, możliwościami zakupowymi komponentów i doświadczeniu w racjonalnie zaprojektowanych konstrukcjach, firma może zaistnieć także w innych obszarach. Zwłaszcza, że posiada sieć serwisową, by wyjść naprzeciwko dużym odbiorcom.

Folker Braun KFZ-Anzeiger

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This