Katagoria: ciągniki siodłowe, opublikowano: 07 listopada 2012


Renault z Optifuel tankuje rzadziej

Renault z Optifuel tankuje rzadziej

Od ubiegłego roku Renault powiększyło gamę o modele Magnum i Premium Optifuel z systemem Optiroll.

Do programu Optifuel Renault wprowadziło system umożliwiający dodatkowe oszczędności w zużyciu paliwa o nazwie Optiroll. W odpowiednich sytuacjach automatyczna skrzynia biegów Optidriver+ przełącza się do położenia neutralnego, umożliwiając wykorzystanie energii kinetycznej toczącego się pojazdu. Założenie jest proste – system ma w jak największym stopniu wykorzystać pęd pojazdu podczas zjazdu ze wzniesień. Niemieckie testy pokazały, że system Optiroll może generować zmniejszenie zużycia paliwa na poziomie nawet do 3,7% (patrz test Renault Magnum w Truck Auto.pl nr 3-4/2012).
To nie koniec plusów systemu Optiroll. Dzięki współpracy z automatyczną skrzynią biegów i załączonym tempomatem, umożliwia on dostosowanie prędkości tak, aby uzyskać jednoczesną równowagę między momentem obrotowym a efektywnością spalania także podczas podjazdów. W efekcie podczas podjazdu prędkość spada nieznacznie o ok. 2 km/h. Kontrolowany wolny bieg umożliwia wcześniejsze wprowadzenie fazy toczenia, np. na szczycie góry oraz jej wyraźne przedłużenie na płaskim terenie.
Wrażenia te potwierdziły przeprowadzone w połowie września testy Renault Premium Optifuel z naczepą izotermiczną Lamberet. Zestawem, który przyjechał do nas z Francji, przejechaliśmy trasę od siedziby firmy Eurocomplex z podkrakowskich Piekar do Tęgoborzy k. Nowego Sącza. System Optiroll mogliśmy przetestować na odcinku autostrady A4 będącej jednocześnie obwodnicą Krakowa.

Do programu Optifuel Renault wprowadziło system umożliwiający dodatkowe oszczędności w zużyciu paliwa o nazwie Optiroll

Ściągnij cały artykul

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This