Katagoria: ciągniki siodłowe, opublikowano: 08 stycznia 2015


FL zrzuciło 200 kg

FL zrzuciło 200 kg

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/21-24

 

 

 

Volvo FL przeznaczone do miejskiego transportu dystrybucyjnego jest jeszcze wydajniejsze. Kompaktowy, 5-litrowy silnik zgodny z normą emisji spalin Euro 6 jest oferowany także w pojazdach o DMC 14 i 16 ton, zapewniając dodatkowe 200 kg ładowności.

 

Ponadto opracowany przez Volvo Trucks system zarządzania flotą Dynafleet jest dostępny jako wyposażenie fabryczne.

– Połączenie lekkiego układu napędowego i dużej ładowności jest szczególnie odpowiednie dla tych, których oczekują maksymalnej wydajności transportu – mówi Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu transportu dystrybucyjnego w Volvo Trucks.

Opracowany przez Volvo Trucks czterocylindrowy silnik o pojemności 5 litrów spełnia normę emisji spalin Euro 6 i jest dostępny w wariantach o mocy 240 i 210 KM i momencie obrotowym odpowiednio: 900 i 800 Nm. Obydwa te warianty zostaną zaoferowane także tym nabywcom Volvo FL, którzy wybierają pojazdy o DMC 14 i 16 ton. Ponieważ w nowej konfiguracji zespół silnik – skrzynia biegów jest o 200 kg lżejszy, w porównaniu z sześciocylindrowym silnikiem Euro 6, proporcjonalnie wzrasta ładowność pojazdu.

– Pięciocylindrowa jednostka napędowa może być korzystną alternatywą dla tych, którzy chociaż na co dzień nie wykorzystują maksymalnej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, chcą być przygotowani także do transportu cięższych ładunków – dodaje Pernilla Sustovic.

Wszystkie pojazdy Volvo Trucks – również modele Volvo FL i Volvo FE – można zamawiać z fabrycznie zainstalowanym systemem zarządzania flotą Dynafleet. System umożliwia monitorowanie zadań transportowych w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem strony internetowej lub dedykowanej aplikacji, dostarczając informacji cennych z punktu widzenia poprawy efektywności transportu. Dynafleet obejmuje usługi, takie jak Czas Pracy Kierowcy, Lokalizacja Pojazdu oraz Paliwo i Środowisko. Jest oferowany w ramach opłacanej co miesiąc subskrypcji.

 

(opr. am)

 

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This