Katagoria: Opony, opublikowano: 10 listopada 2013


Zimówka od Continental nie boi się lodu

Zimówka od Continental nie boi się lodu

275-70R22.5-UrbanScan_HD3_bigOferta opon zimowych Continental do ciężarówek, przyczep i naczep oraz autobusów jest dowodem, że optymalna przyczepność i utrzymanie zużycia paliwa bez nadmiernego wzrostu kosztów nie muszą się wzajemnie wykluczać.

Dzięki gęstej rzeźbie bieżnika oraz bardziej miękkiej mieszance, zapewniającej lepszą przyczepność do nawierzchni, ogumienie zimowe daje zdecydowaną przewagę pod względem zachowania mobilności i bezpieczeństwa w warunkach zimowych.
Parametry opon zimowych Continental znacząco przewyższają prawne wymagania obowiązujące dla opon błotno-śniegowych oznaczonych symbolem M+S. Są one nawet lepsze niż w przypadku opon z symbolem trzech górskich szczytów i płatka śniegu (3PMSF). W USA jest to obowiązkowe oznaczenie opon zimowych do samochodów osobowych, a jego wprowadzenie jest rozważane w Europie w segmencie ogumienia do pojazdów użytkowych. Obecnie nie ma standardowych przepisów, które na poziomie europejskim regulowałyby kwestię stosowania opon zimowych w pojazdach użytkowych, zaś minimalne wymagania dotyczące opon dopuszczonych do eksploatacji w warunkach zimowych odnoszą się na ogół tylko do ogumienia na osi napędowej.
Continental zaleca stosowanie specjalnych opon zimowych do pojazdów użytkowych. Firma opracowała zintegrowaną koncepcję opon obejmujących ogumienie osi przedniej, osi napędowej i osi naczepowej. Wymagania dotyczące poszczególnych osi – takie jak zapewnienie optymalnej kierowalności i stabilności kierunkowej w przypadku osi przedniej, maksymalnej przyczepności i skuteczności hamowania w przypadku osi napędzanej oraz znacząco lepszego przylegania do nawierzchni przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu w warunkach zimowych w przypadku osi naczepowej – określono optymalnie pod kątem specyfiki użytkowania opony. Wymiana wszystkich opon w pojeździe na zimowe skraca odległość hamowania z 40 km/h na oblodzonej nawierzchni prawie o całą długość pojazdu.
Continental ma także odpowiednią ofertę w segmencie transportu pasażerskiego – to ogumienie Conti UrbanScandinavia i HSW 2 Coach, spełniające różne wymagania obowiązujące w przypadku zimowej eksploatacji autobusów. Opony autobusowe Conti UrbanScandinavia HA3 przeznaczone do stosowania na wszystkich osiach gwarantują znakomitą przyczepność z zimie dzięki bieżnikowi z licznymi rowkami i lamelami „wgryzającymi” się w śnieg. Conti UrbanScandinavia HD3 to specjalna opona na oś napędzaną, zapewniająca optymalną przyczepność w regionach, w których występują obfite opady śniegu. Opona Continental SCANDINAVIA HSW 2 Coach do autokarów charakteryzuje się rekordowo dobrą przyczepnością, przewyższając pod tym względem standardowe opony o 40 procent. Dzięki bieżnikowi o zamkniętym żebrowaniu i trójwymiarowym mikrolamelom HSW 2 Coach doskonale przenosi siłę napędową na nawierzchnię i pozwala utrzymać właściwy tor jazdy, gwarantując przyczepność i obniżenie hałasu. Opony te są przeznaczone do stosowania na wszystkich osiach pojazdu.

Opony zimowe Continental
Opony do autobusów: Conti UrbanScandinavia HA3 275/70 R 22.5 HSW 2 Coach 295/80 R 22.5, Conti UrbanScandinavia HD3 275/70 R 22.5 HSW 2 Coach 315/80 R 22.5.
Opony do ciężarówek: oś kierowana HSW 2 Scandinavia, oś napędowa HDW 2 Scandinavia, oś naczepowa HTW 2 Scandinavia.

Opr. M. Mazur

Sciagnij caly artykul

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This