Katagoria: Oleje i smary, opublikowano: 10 listopada 2013


Shell dobrze smaruje i oszczędza paliwo

Shell dobrze smaruje i oszczędza paliwo

4l_rimula_r6_lme_5W-302Coraz bliżej zimy i zmiennych warunków na drogach. Najbardziej uciążliwy dla silnika jest oczywiście spadek temperatury. Nie tylko w godzinach nocnych, ale i porannych. Takie warunki powodują, że praca silnika pogarsza się. Zimą silnik jest znacznie dłużej niedogrzany.

W dobie olejów mineralnych był to duży problem. Na szczęście postęp technologiczny w dziedzinie olejów jest olbrzymi, a w kwestii zabezpieczenia jednostki napędowej w warunkach zimnego rozruchu wręcz kosmiczny. Dzisiaj możemy z dużej gamy produktów wybrać te, najbardziej odpowiadające warunkom pracy. Doświadczenie podpowiada, że właśnie produkty syntetyczne są najbardziej wskazane na zimę za sprawą niskiej lepkości. Jest to ich olbrzymi atut.
Shell oferuje kilka produktów syntetycznych. Najbardziej wskazanym w trudnym okresie jesienno-zimowym są oleje Shell Rimula R6 LME 5W-30 lub Shell Rimula R6 ME 5W-30. Dzięki niskiej lepkości zimny rozruch silnika jest bezproblemowy, bez negatywnych skutków dla silnika, czyli tzw. suchej pracy. Również z uwagi na oszczędność paliwa najbardziej wskazane byłoby zastosowanie jednego z wymienionych produktów.
Oba są olejami przeznaczonymi do najdłuższych przebiegów, jednak różnią się w kwestii zastosowań. Olej Shell Rimula R6 LME 5W-30 to olej przeznaczony do silników, w których jest montowany układ obróbki spalin z filtrem cząstek stałych. Oczywiście można go również stosować w silnikach, gdzie tego systemu nie ma. Na polskim rynku Shell oferuje drugi syntetyczny, także paliwooszczędny olej, Shell Rimula R6 ME 5W-30. Ten natomiast został opracowany do stosowania w silnikach z systemem EGR i SCR, czyli tam gdzie stosuje się dodatek AdBlue. Najczęściej taki olej jest zalecany do samochodów DAF oraz Iveco. Jednak oba produkty można stosować we wszystkich silnikach, w których zalecany jest olej ACEA E4.
Dobrze jest pamiętać o tym, że nie tylko olej silnikowy ma wpływ na oszczędność paliwa i skuteczne zabezpieczenie podzespołów w okresie zimowym. Również olej przekładniowy i olej do mostów napędowych są niezwykle istotne. Dzięki regularnej wymianie i sprawdzaniu stanu oleju w przekładniach i mostach można zaoszczędzić kolejne cenne procenty zużycia paliwa. Shell Spirax S6 AXME 75W-90 jest sztandarowym produktem z tej gamy olejów. Olej obecny na rynku od wielu lat jest stale rozwijany we współpracy ze znaczącymi producentami podzespołów. Z pewnością kombinacja Shell Rimula R6 LME 5W-30 + Shell Spirax S6 AXME 75W-90 lub Shell Rimula R6 LME 5W-30 to bardzo dobre przykłady produktów na okres zimowy, a także letni. Dzięki temu olejowemu koktajlowi można oszczędzać paliwo i zwiększać trwałość silnika oraz podzespołów napędowych. Jednym słowem, kto dobrze smaruje, ten dalej i dłużej jedzie.

(opr. am)

Sciagnij caly artykul

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This