Katagoria: Logistyka i Transport, opublikowano: 10 kwietnia 2015


DSV nie boi się „kapci”

DSV nie boi się „kapci”

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2015/3-4
Przeczytaj on-line

 

 

 

DSV wdrożyło w swoich naczepach technologię Ultraseal, zapobiegającą przypadkom przebicia opon aż w 90 proc. Takie rozwiązanie pozwoli zapewnić operatorowi terminową dostawę towaru, niezależnie od tego, jakie niespodzianki mogą wydarzyć się w drodze towaru do miejsca docelowego.

 

Technologia Ultraseal została pierwszy raz wykorzystana przez NASA w 1969 roku do stworzenia nieprzebijalnych opon łazików księżycowych. W kolejnych latach opony wypełnione substancją zapobiegającą przebiciom były z powodzeniem wykorzystywane m. in. przez amerykańską marynarkę. Obecnie, wraz z pozyskaniem przez DSV licencji na wykorzystanie tej technologii w Europie, firma, jako pierwszy globalny operator logistyczny wdroży ją w swoich naczepach.

– Problemy z przebitą oponą stanowią blisko 2 tys. przypadków rocznie w naszym transporcie drogowym. Każdy taki przypadek może niekorzystnie wpłynąć na terminowość naszego serwisu oraz generuje dodatkowe koszty – mówi Piotr Krawiecki, prezes zarządu DSV Road. – Koszt wymiany opony na francuskiej autostradzie to aż 1,5 tys. euro. Co za tym idzie, perspektywa obniżenia liczby przebitych opon oraz ograniczenie ich wymiany do cyklu pięcioletniego sumują się do oczywistego rachunku na korzyść Ultraseal – mówi Flemming Steiness z DSV Equipment Centre.

Warto dodać, że wspomniany wypełniacz opon obniża również ich temperaturę podczas jazdy, dzięki czemu nie tylko pomaga utrzymać optymalne ciśnienie w oponach oraz zwiększa ich żywotność o ponad 25. proc., ale także wpływa na obniżenie kosztów paliwa.

– Z niecierpliwością będziemy czekali na wdrożenie tego rozwiązania również w Polsce. W pierwszej kolejności w nowe opony będą wyposażane najnowocześniejsze naczepy w naszej flocie oraz wszystkie te, które w najbliższym czasie do niej dołączą – mówi Piotr Krawiecki.

 

(opr. am)

 

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This