Katagoria: Gospodarka, opublikowano: 08 stycznia 2015


MOBIL: Sprawna ciężarówka kluczem do sukcesu

MOBIL: Sprawna ciężarówka kluczem do sukcesu

Artykuł z numeru: TRUCKauto.pl: 2014/21-24

 

 

 

Ograniczenie awarii i nieplanowych przestojów w firmie transportowej może poprawić jej roczny wynik finansowy nawet o 5 procent – wynika z badania Mobil Delvac 1, w którym poznajemy zwyczaje dotyczące serwisowania pojazdów ciężarowych.

 

Pomimo awarii wtrysków, a nawet pękniętych tłoków, firmy transportowe w nowej technologii dla motoryzacji upatrują częściej szansę na ograniczenie kosztów niż powód zarwanych nocy.

Awaria to nie rzadkość

36 proc. firm transportowych zanotowało w ostatnim roku awarię silnika lub jego osprzętu. Wśród wadliwych podzespołów były wtryski paliwa, turbiny, pęknięte dźwignie zaworów, uszkodzone uszczelki pod głowicą a nawet pęknięty tłok. Taki obraz usterkowości pojazdów ciężarowych przedstawia badanie producenta olejów syntetycznych Mobil Delvac 1 na grupie ponad 100 właścicieli i zarządców firm transportowych

W przypadku awarii, za wybór części zamiennych i płynów eksploatacyjnych odpowiada najczęściej właściciel firmy (57 proc.), a co trzecia osoba polega na rekomendacjach mechaników lub znajomych. Skoro część została kupiona, czas wybrać się do warsztatu.

38 proc. firm transportowych posiadających własny warsztat szuka pomocy w ASO lub w serwisach niezależnych. Co ciekawe, uczestnicy badania Mobil Delvac 1 oceniają swoją wiedzę na temat serwisowania pojazdów ciężarowych jako dobrą. 61 proc. z nich posiada własny warsztat i samodzielnie naprawia ciężarówki. Nie znaczy to jednak, że każda taka naprawa obędzie się bez pomocy ASO.

Nie smarujesz, nie jedziesz

Respondenci zostali zapytani także o najbardziej skuteczne i niezawodne oleje silnikowe. Wysoki, dwucyfrowy wynik uzyskały tylko dwie marki olejowe, w tym Mobil Delvac 1. – Taka sytuacja znajduje potwierdzenie także w innych badaniach rynkowych. Oleje Mobil otrzymały niedawno tytuł Superbrands 2014/15 w kategorii Stacje Paliw i Oleje, przyznawany najsilniejszym markom konsumenckim. Podstawą do tytułu były między innymi głosy kilkunastu tysięcy Polaków – podkreśla urodzony w Irlandii Północnej Mark Mason, nowy dyrektor Generalny ExxonMobil Poland, który z firmą jest związany od 1997 roku.

Najważniejszymi czynnikami decydującymi o zakupie oleju silnikowego są skuteczna ochrona silnika (26 proc.), cena (22 proc.), marka (14 proc.) oraz możliwość wydłużenia okresów pomiędzy wymianami (14 proc.). Niestety, dopiero na piątym i szóstym miejscu znalazły się czynniki, które w sposób istotny mogą decydować o wyniku finansowym i pozycji rynkowej firmy. Mowa tu o zakupie olejów zgodnych z zaleceniami producenta pojazdu (10 proc.) oraz możliwości ograniczenia zużycia paliwa dzięki olejom (7 proc.).

Euro 6 – powód do obaw?

Badanie Mobil Delvac 1 prezentuje także ciekawe spojrzenie właścicieli firm transportowych na nowe technologie w motoryzacji. W dobie ciężarówek Euro 6 oraz coraz bardziej skomplikowanych konstrukcji pojazdów, 40 proc. respondentów widzi w nowych technologiach powód do obaw o niezawodność pojazdów w dłuższym okresie ich eksploatacji. Co więcej, z szacunków właścicieli firm transportowych wynika, że każdego roku z powodu awarii ciężarówek i nieplanowych przestojów tracą od 4 do 5 procent swoich przychodów.

Opr. AM

 

 

Przeczytaj cały artykuł

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This