Katagoria: archiwum 2014, opublikowano: 08 maja 2014


TRUCKauto.pl: 2014/7-8

1


Komentarz naczelnego

Z perspektywy przedsiębiorców transportowych ostatnia dekada, nasza obecność w Unii, przyniosły same plusy. Tabor został gruntownie odświeżony, a sieć dróg w końcu zaczyna przypominać Europę.


 

Spis treści:

Technika
New-Daily-2014_3

Trzecia generacja IVECO Daily wkrótce pojawi się na rynku w całej Europie. Ten zupełnie nowy pojazd stanowi połączenie tradycji i innowacji, dzięki czemu jest on najodpowiedniejszym towarzyszem pracy dla profesjonalistów w branży transportowej.

 
Elektryczny_Solaris_w_Bruns

Cena czy jakość – oto główny dylemat przetargów w ramach zamówień publicznych. Warszawskie MZA ogłosiły przetarg na 10 autobusów elektrycznych.

 
IMG_2799_1

Liczy się każdy litr zaoszczędzonego paliwa. Droga „ropa” to najbardziej znaczący czynnik kosztotwórczy w firmie transportowej. Scania wprowadziła kilka nowych funkcji w Opticruise. Każda z nich zmniejsza zużycie paliwa.

 
FIR-GREEN-1

Fliegl pokazał naczepę kurtynową Greenlight o obniżonej masie. Jest to odzwierciedlenie nowej filozofii firmy.

 
SC_2010_08_30_192ret

Z uwagi na rosnące natężenie ruchu, podwyżki cen paliw i opłat drogowych, a także ze względu na narzucony przez wielu załadowców wymóg wdrażania „zielonej” logistyki, przy wykonywaniu zadań przewozowych w zakresie transportu drobnicowego wzrasta zainteresowanie transportem kombinowanym. Zyskuje on coraz większe znaczenie w branży przewozowej.

 
6_W-tym-roku-do-oferty-urzą

Podczas Targów Autostrada-Polska, Rotra w Kielcach firma KH-KIPPER prezentuje na stoisku kilka interesujących konstrukcji. Są to udoskonalone: wywrotka trójstronna W3H z lewą burtą hydrauliczną, wywrotka tylnozsypowa W1U i urządzenie hakowe ZH-12.

 
IMG_2678

Wrzesień 2013 roku: konstruktorzy z Biura Badań i Rozwoju wychodzą na plac Wieltonu. Oglądają, mierzą, sprawdzają prototyp nowej wywrotki. To już czwarta „wycieczka” dzisiaj.

 
Testy
1DynAufma_031

T 430 jest pierwszym pojazdem z nowej linii ciężkich pojazdów ciężarowych Renault Trucks, który zmierzył się z trasą testową ETC Northeim. Trasę pokonał bez tremy, mimo że był debiutantem.

 
1Aufstellung012

„Distribute & Collect“ to motto zorganizowanej w marcu 2014 przez firmę Daimler imprezy „Mercedes-Benz Frankfurt Drive 2014”. Mieliśmy okazję sprawdzić całą gamę dystrybucyjnych i komunalnych pojazdów Euro 6.

 
Polityka i stowarzyszenia
2

Dlaczego zawodowych kierowców w ramach kwalifikacji wstępnej czy okresowej szkolą firmy i instytucje, które nie są związane z naszym środowiskiem?

 
DSC_4674

Podczas zebrania Regionu Kujawsko-Pomorskiego OZPTD zostało poruszonych wiele ważkich kwestii dla naszego środowiska. Omówiono m. in. niepokojące zjawisko coraz większego podziału w branży transportowej, rozmawiano o nadmiernych kontrolach drogowych i łamaniu przepisów przez nieuczciwych przedsiębiorców.

 
DSC_0038

W Śremie odbyła się robocza narada Zarządu Głównego OZPTD z kierownictwem ośrodków szkoleń (OS) i koordynatorów szkoleń współpracujących ze związkiem.

 
nienazwany-(1-z-1)-72

Grupa transportowców ze Śląska zorganizowała drugą edycję Rajdu Rowerowego OZPTD o Puchar Grupy DBK. Tym razem uczestnicy zmierzą się z trasą Świnoujście – Jelenia Góra. Wystartowali 9 maja.

 
IMG_3074_1

Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury poświęconej zmianom w Ustawie o kierujących przedstawiciele naszego związku przekazali szereg krytycznych uwag. Przewodniczący Piotr Litwiński oraz wiceprzewodniczący Andrzej Olechnicki zwrócili szczególną uwagę na błędy w procesie szkoleń kierowców. W Polsce brakuje 25 tysięcy kierowców!

 
Prawo, ustawy i rozporządzenia

Od grudnia 2013 r. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju prowadziło postępowanie wyjaśniające w sprawie ważności certyfikatu zgodności nr 001/011/RM/2012 wydanego przez Instytut Zaawansowanych Technologii Wytwarzania w Krakowie w dniu 27 sierpnia 2012 r. dla przedsiębiorcy e-kierowca sp. z o.o. al. Wojska Polskiego 184, 71-256 Szczecin.

 

Po prawie roku zakończyły się dyskusje w zakresie dyrektywy na temat wymiarów i obciążeń dla pojazdów drogowych poruszających się na terytorium Wspólnoty.

 
Rynek
101104Koe-051

Wszystko zaczęło się 1 maja 1934. Tuż po 24. urodzinach Franz Xaver Kögel przejął zakład budowy wozów w Neu-Ulm. Tak rozpoczęła się historia marki Kögel. Nie zawsze jednak firmie z Ulm wiodło się dobrze.

 
ATM-Tomek-2

Na początku był chaos, potem zrodził się pomysł, pomysł na transport. – Było trochę oszczędności, które wystarczyły na zakup pierwszego zestawu, ciągnika siodłowego z naczepą – wspomina Tomasz Murawski.

 

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Share This